- 889 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
AŞK VE KİN (25)
’Güzel olmuşmuyum’? Başını kaldırınca Neslihanın gülen yüzünü gördü, dudaklarına göz gezdirdi hayranlıkla ’Bu bordo ruju daha önce niye sürmedin’? Çapkınca baktı ’Mat rujlar esmer teninde daha doğal duruyor, farkındamısın’ Oda gülümsedi utançla ’Sen öyle diyorsan’ ’Eeee hadi bakalım bir an önce yemek salonuna inelim’. Kolunu Neslihan’a uzattı ’Kavalyen olabilirmiyim’ ’Tabiii’ Dedi Neslihan, ’Neden olmasın’ Koluna girerken ’Dilerim aşkım’ dedi içinden, ’Ömür boyu senin yanında olurum bir ömür boyu..
Salona indiklerinde klasik müziğin kulak tırmalamayacak kadar azaltılmış kıvamında sesi eşliğinde aydınlık bir salon onları bekliyordu, akşam üzeri ışıklar yakılmış salonun beyaz ışıkları, masa örtülerinin kar beyazıyla huzurlu bir uyum sağlarken, sandalye ve masa kenarlarındaki kırmızı kurdaleler ortama beyazın saflığıyla birlikte biraz neşe ve hareket katıyordu.
’Aaaaaa çok güzel’ Dedi Neslihan elinde olmadan. ’Karşı masaya’ Dedi Selim ’Hemen şu kıyıda olana’ Oturmalarının üzerinden çok az bir zaman geçmiştiki genç garson ’Ne alırdınız’? Diye geldi. Selim ’Bakıyoruz’ Diyerek elindeki yemek listesine göz gezdirirken çocuk hala saygıyla bekliyordu, ’Biraz tavuk sote, mantarlı pilav, ha birde arnavut ciğeri ve salata, ya sen’ Neslihan’a gülümseyerek ’Sen ne yemek istersin’? ’Farklı bir şeye gerek yok senin yediklerin benimde tercihim olabilir’ ’İyii ’Diye gülümsedi Selim ’Sen bilirsin’ Yemeklerini yerken pek fazla konuşmadılar, zaten ikiside epey açtı, Selim yemek yenirken pek fazla konuşulmasından yana değildi her zaman, bazen arkadaşlarıyla yemeğe çıktıklarında ağızları dolu konuşup yemekleri sağa sola sıçratanları gördükçe, ağzı boşken bile yemekte konuşmaktan nefret eder olmuştu..
Yemekten sonra tatlı olarak tercih ettikleri kazan dibini yerlerken, Neslihan ’Bu geceki planın ne’? ’Ne yapıyoruz’ diye gülümsedi.
’Rahmetli babamın arkadaşının yatı var’ dedi Selim ağzını kağıt peçeteyle silerken ’Gündüz olduğu gibi gecede yat gezileri düzenliyorlar gezelim istersen, aslında gündüz yatla gezmemiz daha hoş olur diyorum, gece pek birşey anlaşılmıyorda’. ’İçini çekti susup bir an ’Düden şelalesini ve koyları gündüz gözüyle görmen daha güzel olur bence’ ’Tamam’ Selim dedi masada ellerini birleştirerek ’Yat gezisine gündüz çıkarız o zaman’ Selim gülerek ’Peki biraz kıyılarda gezelim istersen’ Derken aşk dolu gözleri buluştu.. ’Hem Sabri Amca’yıda görürüz, ufak yatını her gece Kale İçi’ne demirler’ ’O kim’ Dedi Neslihan ’Haa oda babamın eski arkadaşlarından, babamın yat kaptanı ehliyeti vardı, kendisi denizci olduğundan emekli olsada denizden kopamadı, bu arada annemle benide denize alıştırdı haliyle.
’Sen tek çocukmusun’? Selim ’Evet canım tıpkı senin gibi bende tek çocuğum’ ’Benim babam öldü’ Dedi Neslihan ’Ya senin annen bir çocuk daha istememişlermi babanla’? ’Yoook’ Derken Selim. Biraz bozulmuş gibiydi , ’Bazı geceler sobanın başında uyur kalırdım, klima falan pek kullanan yoktu o zamanlar’ İçini çekti ’Annem soba kurardı, Gemlik soğuk olur kışın, nemli üstelik, bazen sobanın kenarında ders çalışırken uyurdum, uyandığım zaman annemi gecenin bir yarısı tek başına pencere önünde dantel örerken yada eli yüzünde dışarıyı seyrederken görürdüm’. İçini çekti hüzünle, ’Hep babamı beklerdi biliyormusun?...
’Deniz ast subayıydı benim babam, haftalarca gelmezdi, sen hiç duymadınmı denizcilerin kadını yalnızdır çoğu zaman’ Neslihan durgun ’Yooo’ Dedi ’Bu konuda bir bilgim yok’ ’İşte böyle Neslihan denizcilerin her limanda bir sevgilisi olur derler ya inanma, babam annemi çok severdi, emekli olduktan sonrada denizden kopamadı. Ufak bir yat alarak her yaz bizimle denize açıldı’’.
Gemlik’ten yola çıkar bazen Antalya, bazen Didim, bazende Gök ovada tatil yapardık.Babam gibi ömrü denizde geçmiş insanlar için deniz, hava, su, gibi özel bir ihtiyaçtır’’.
’’Denizciler denizden biraz ayrı kalsalar karada boğuluyormuş gibi olurlar, ille o iyot kokusunu alacaklar, engin maviliğe aşina gözleri denizle buluşacak’’ ’ ’Ne güzelmiş’ Dedi Neslihan’ ’Öyle’ Diye mırıldandı Selim. ’Annem babamı emekli olduktan sonra hiç yalnız bırakmadı, her sene beraber tatile çıkardık ailece’ ’Demek birbirlerini çok seviyorlarmış’ diye mırıldandı Neslihan, Selim bir daha içini çekerek ’Evet canım gerçekten birbirlerini çok severlerdi çok...
^^^^^^^^^^RabiaBelgin^^^^^^^^^^^^
YORUMLAR
" Neslihan ’Bu geceki planın ne’? ’Ne yapıyoruz’" diye gülümsedi"ğine göre,
Yetişme tarzlarına göre mi değerlendirilir ki insan?? Eğer öyleyse, benim bir rahip olmam beklenirdi. Bilirsiniz ki rahipler evlenmiyorlar.
Romanın konusu tanıdık, bildik gelince,önyargılı yorum yaptım. Her haldeMaraş usulü dondurma yemicekler sabah akşam sanırım...
Neslihan da bayağı meraklıymış.