- 584 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Altın
Hasan evlidir, iki çocuk sahibidir. Bir gün işsiz kalır. Artık ekmek alacak paraları dahi kalmamıştır. Bakkala borç yazdırarak alırlar ekmeği. Tabi gurur yaptığı için hiç kimseden borç isteyemez. İş aramaya hep devam eder yalnız kriz olduğu için bulamaz. Pazarın önünden geçiyordur. Ama sadece bakar, çünkü bir şey alacak parası yoktur. İlerde yaşlı bir amca vardır, çöpün kenarından kağıt toplamakta. Amcanın yüksek tansiyonu vardır. Amca birden kağıt toplarken yere yıkılır. Hasan bunu görür, hemen amcanın yanına gider ve ona yardım eder. Evine götürmek için amcadan izin alır. Evine götürür ‘’şurası evladım’’ der, Amca. Eve bakar ki pencereler yok, poşetten kapalı, O soğukta sobası yok sade bir teneke var onun içinde ateş yakarak ısınıyor. Hasan bu duruma çok üzülür. Sonra eve gider ve durumu hanımına anlattır. Hanımı ‘’kömürlükte eski sobamız vardı bey onu versen’’ der. Hasan çok sevinir, sabah erkenden amcanın evine gider, sobayı verir. Amca çok teşekkür eder. Sonra Hasan iş aramaya devam eder. Öğlen yorulur dinlenmek için eve gelir. Hasan ‘’çocuklar daha uyanmadı mı’’ diye sorar. Hanımı da ‘’Bey uyandılar sabah ama bakkal artık borç vermediği için yiyecek bir şey vermedi, evde de bir şey yok. Açlıktan geri yattı yavrularım’’ der.
Hasan bu duruma çok üzülür, hemen içeriye yönelir ve yerdeki halıyı sarar, hanımı ‘’ onu ne yapacaksın’’ der. Hasan ‘’ evde çay var mı’’ der. Hanımı ‘’evet az bir şey var’’ der. Hasan ‘’tamam sen onu koy ben yarım saate geliyorum’’ der. Hasan halıyı satar. Sonra bakkala gider, kahvaltılık bir şeyler alır. Eve gelir, Hanımına ‘’çocukları kaldır hanım, beraber kahvaltı yapalım’’ der. Hanımı hemen çocukları kaldırır. Beraberce kahvaltı yaparlar. Çocuklar oyun oynamak için mahallenin parkına gider. Hanımı ‘’akşama da bir şey yok bey ne yapacağız’’ der. Hasan düşünür. Hanımı ‘’ bey benim ipek yazmam vardı onu satsan, nasıl olur’’ der. Hasan sesini çıkaramaz. Çaresiz alır yazmayı…
Yazmayı satmak için iplikçi dükkanlarına girer fakat kimse almaz. Akşam evine dönmeye karar verir, artık ümidini kesmiştir. Mahalleye girdiğinde balık satan birini görür. Adamın 3 balığı kalmıştır. Hasan adama ‘’ Kardeş seninle bu ipek yazmayı takas yapalım mı ‘’ der. Adam ‘’benim ne işime yarar ki o yazma’’ der. Hasan ‘’ evli misin’’ diye sorar. Adam ‘’ evet ‘’ der. Hasan ‘’ iyi işte hanımına hediye olarak götürürsün’’ der. Adam kabul eder, ipek yazmayı alır, balıkları verir. Sonra Hasan hızlıca eve gider. Hanımına balıkları temizleyip kızartmasını söyler. Kadın mutfağa gider temizlemek için, 1.sini açar bide ne görsün içi altın dolu 2.sini açar aynı 3.sunu açar ve ardından çığlık atar. Hasan korkar hemen mutfağa gider ‘’Hanım ne oldu elini mi kestin’’ der. Hanımı ‘’ yok bak şuna’’ der. Hasanda çok şaşırır, Hemen yarın dükkanlar açılır açılmaz altınları satar ve iş bulasıya kadar o parayla geçimlerini sağlarlar.
24.10.2011 Madagascar
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.