- 2652 Okunma
- 11 Yorum
- 0 Beğeni
MUAMMER KADDAFİ VE BİR KARŞILAŞTIRMA
Yargılanırsa konuşmasından mı korktular nedir, hunharca öldürdüler.
İnsanlık dışı bir fiil.
Onu ilerde kahraman yapabilecek bir sonla gitti.
Şimdiden zaten bir akım başladı. Muammer Kaddafi şehit oldu diye.
İnancımıza göre, imanlı olarak ve ülkesini Haçlı istilasından korumak için savaştığına inanarak öldürülmüşse elbette şehittir.
Tam bu noktada ben bazı karşılaştırmalar yapmak istiyorum:
Evet o bir diktatördü.
Yerine gelenler demokrat olabilecekler mi?
O halkına karşı katliam yaptı mı? Ben duymadım. Diyelim ki yaptı. Dışarıya yansımadığına göre olsa olsa dışarıya intikal etmeyecek az sayıda insan öldürmüş demektir. Elbette bir kişiyi bile haksız yere öldürttüyse bunu hiç kimse meşru göremez.
Ama sadece onu devirebilmek için muhaliflerin öldürdüğü ve NATO bombardımanlarında ölenlerin sayısını geçen gün 30 bin olarak verdiler. Toplu mezarlar yeni yeni açılıyor. Daha ne kadar sürpriz katliam yapılmış zaman gösterecek. Bundan sonra ne kadar kan akacağı da meçhuldür.
Kaddafi ülkenin paralarını zimmetine geçirmiş, şu kadar milyar dolar servet edinmiş, öyle diyorlar. Doğru mu bilemiyoruz.
Ama onu devirmeye çalışanların, daha iktidara bile geçmeden ülke petrollerini yarı fiyatına Haçlılara söz verdiklerini duymayan kalmadı. Ne kadar süreyle Libya’nın zenginlik kaynakları yok fiyatına Haçlılara peşkeş çekilecek? Bunun parasal değeri ne kadara ulaşacak. Kaddafi’nin zimmetine geçirdiği ileri sürülen miktarlara oranı nedir? Bunu hesaplamak mümkün değildir.
Kaddafi ülkesinin altyapısını inşa etmiş bitirmişti. Dev yatırımlarla çölün topraklarını bile tarıma açmıştı.
NATO bu tesislerin çoğunu yerle bir etti. Yeni gelenler bunları yeniden inşa edebilecekler mi? Bu işten Haçlılara kaç yüz milyar dolar ödenecek?
Kaddafi ülkesini Haçlılara çiğnetmemişti. Deli idi, dolu idi ama mert bir kişiliği vardı. Paris’in ortasına, ya da Roma’ya Arap çadırı kuracak kadar, Haçlılara el öptürecek kadar geleneklerinde israrlı bir insandı.
Yerine gelecekler Libya’yı Haçlı kontrolüne şimdiden vermediler mi?
Kaddafi’yi hunharca katlettiler. Savunmasını bile dinlemeden.
Acaba savunma yapmaya kalksaydı kimlerin kirli çamaşırları ortaya çıkacaktı?
Onun bu şekilde linçe tabi tutularak katledilmesi İslam’ca değildir. İnsanca da değildir. Tam Haçlıların tarih boyunca işledikleri cinayetlere benzemektedir. Muammer Kaddafi hayranı değiliz ama, bu cinayet karşısında şu soruları da sormak zorundayız:
Kaddafi’yi neden devirdiler, neden sorgusuz sualsiz linç ettiler? Haçlıların Libya’da ne işleri vardı? Birleşmiş Milletler neden Libya’ya müdahale kararı aldı? Fransa’nın İngiltere’nin ABD’nin bu işte ne tür kirli hesapları vardı? Bizim onlar gibi sömürge hesaplarımızın olmadığını hepimiz biliyoruz. O halde;
NATO’nun Libya’da ne işi vardı yahu?
Bizim Libya’da ne işimiz vardı yahu?
Muammer Kaddafi’yi bu şekilde linçe tabi tutturarak NATO öldürttü deniliyor.
Eğer doğruysa tarih bunun hesabını bizden sormaz mı yahu?
Ekrem Şama
YORUMLAR
Neden Kaçmadı, Ülkeyi neden terk etmedi? parayı zimmete geçirseydi eğer ki bu benim fikrim, o da giderdi ülke dışına, parayla satın alınıyor herşey bunun bilincindeyiz hepimiz.
İnsanlık dışıydı davranışları. elbet yanlışları olmuştur, elbet zalimliği olmuştur ama vatanı satmamıştır bunu iyi kötü idrak ediyorsunuzdur. Ben burada Kaddafiyi kayırmıyorum yapılanları kınıyorum ve ona oynanan oyunun çirkinliğini görmemiz gerekli diyorum.... Onu yok ettiler yerine piyonlarını yerleştireceklerki serbest at koştursunlar vahada.
Bir gerçeğide göz ardı etmeyelim yalnızca belki bu gerçek şu an ülkemdeki kendini kral sananlara ders olur ne dersiniz... ne oldum değil ne olacağıma bakmalı..... saygılarımla.
- Yapmayın! Ben sizin yengenizim...
- Hiç kan içen yenge görmedik!
..........................................
Kaddafi'nin ölüm anını televizyondan seyrederken yıllar önceye gittim bir an. Romanya Devlet Başkanı Nikolay Çavuşesku'nun eşi Elena Çavuşesku'nun infaz edilirken söylediği sözler ve ona verilen cevaptı yukarıdakiler.
Öyle ya, madem yenge olduğunu iddia ediyorsun o zaman yengeliğini göstermiş olman gerekmez miydi?
....
Libya ve Kaddafi konusunda çok şey söylenebilir ve hepsinde bazı doğrular mutlaka vardır. Ama şu da unutulmamalıdır galiba; bir devlet başkanı baba gibidir aslında. Ve, eğer babalık görevini yerine getirmek için mücadele verirse o ailenin bireylerine kim ne derse desin onları isyan noktasına getirmek çok çok zordur. Yeter ki âdil olmayı başarıp bencil olmasınlar.
Ve, " zulm ile abâd olanın kahr ile berbat olması " çok uzun sürmüyor!
Allah (cc) hepimize feraset nasip etsin...
ekremsama
Oflu
Elbette cinayet, hele hele mücadele edecek gücü kalmamış ve savunmasız birine, bırakın öldürmeyi yargısız ve hukuksuz yapılan her kötü muameleyi kabul etmek mümkün değil.
Benim temas etmek istediğim " yumurta mı tabuktan, tavuk mu yumurtadan " mantığı ile sebep sonuç ilişkisidir.
Bir insan olarak görmek istemediğimiz bir manzaraydı...
Hele Müslüman bir camiada!
Merhaba,
Sizin ve yorumcuların dediklerine katılıyorum. Bugün, Libya'nın yönetim şekli duyruldu. Şeriat. Nato, kına yaksın.
Kaddafi, yakın bir zamanda kahraman ilan edilecek. Libya, amansız ölümlerle yeni bir Irak olacak. Bunları bilmek için
kahin olmaya gerek yok.
Saygılarımla.
Aynen katılıyorum...Diktötörlüğe karşıyım, lakin...Haçlı zihniyetini ve kan emiciliğine daha bir karşıyım...Avrupa Birliğine ve ABD'ye borcu olmayan tek ülkeydi.Libya...Eğtim,sağlık ve alt yapısı sağlam o bölgedeki tek ülkeydi Libya...Petrollerini şerefsiz haçlılara peşkeş çekmeyen tek ülkeydi...Kahrolsun haçlı zihniyeti,AB ve ABD...yazıklar olsun o muhaliflere ve nankör libyalılara...Şimdi daha mı iyi olacak...Namusları kirlenmeye başladı,otuz bin insan öldü...katliamlar başladı....Bunun hesabı çok ağır olacakkkk..Selamlarımla
ARAP HALKI ZALİM PİS VE Bİ O KADARDA GADDAR BİR MİLLETTİR..ÖYLEKİ; PEYGAMBERİMİZDEN SONRA TORUNLARINI KATLETME CÜRRETİNİ GÖSTEREN İKİ YÜZLÜ MİLLETİN GENLERİNDEN İNSANLIK BEKLENİLMESİ ABES OLUR..ONLAR, ZÜLÜMÜ HAKKEDEN TOPLULUKTUR..IRAK MİLLETİ NASIL AMERİKAN TARAFINDAN KAHROLDUYSA(NAMUS YÖNÜNDEN) LİBYADA ÖYLE OLACAKTIR..KADINLARI BOL BOL EMPARYALİSTİN ÇOCUKLARINI DOĞURACAKTIR.. ....DEVLET DEMEK NAMUS DEMEKTİR.. ALLAH TÜRKİYE CUMHURİYETİNE ZAVAL VERMESİN.. VE BU DEVLETE HAİNLİK YAPANLARI ALLAH KAHR SIFATIYLA KAHRETSİN..KAHRETMİŞTİR..KAHREDECEKTİR..ESEN KALINIZ
Oflu
Bu ne biçim ifade?
Yazık, çok yazık!
Gül ESEN
Oflu
Bazı yanlışlarından, yanlış yapmalarından ya da yanlış uygulamalarından dolayı bire millet için sarfettiğiniz ifadeleri doğru bulmadım. Velev ki içlerinde bir tane temiz olsa sizin genellemeniz haksızlıktır.
İslâmi duyarlılıkları olanlar bilirler ki, " Mü'minler kardeştir " ve " müşrikler pistir "
Yanlışlıklar elbette tartışılabilir, yargılanabilir hatta kızılabilir ama bir millet toptan itham edilmez bana göre...
ekremsama
ARAPLAR BİZİ ARKADAN VURDU DERKEN, BUNU İYİ TAHLİL EDEREK SÖYLEMEK GEREKİR. bİR ASİ PAŞA'NIN BEDEVİLERİ KANDIRIP YAPTIĞI İHANETİ TÜM ARAP HALKINA MAL EDEMEYİZ. KALDI Kİ, LİBYA HALKINDAN BİR ÇOĞUNUN BİZİM İSTİKLAL SAVAŞIMIZDA MADDİ VE MANEVİ YARDIMLARI UNUTULAMAZ. SUNUSİ AİLESİ BUNLARDAN BİRİDİR. VE MUSTAFA KEMALİN DE SUNUSİ LİDERİYLE FOTOĞRAFLARI VARDIR. AYRICA SURİYELİ MÜSLÜMANLARLA MUSTAFA KEMALİN İSTİKLAL SAVAŞI SIRASINDA YARDIMLAŞTIĞINI MUSTAFA KEMAL 1920 YILINI TAKİP EDEN YILLARDA GİZİLİ CELSELERDE İZAH ETMİŞTİR. BUNLARI OKUMAK MÜMKÜNDÜR. IRAK'TA UCEYMİ PAŞA İLE NE KADAR YAKIN HAREKET ETTİ.ĞİNİ YİNE MUSTAFA KEMALİN YAPTIKLARINDAN OKUYORUZ. HER MİLLETİN İYİSİ KÖTÜSÜ OLDUĞU GİBİ, ARAPLARIN DA OLMUŞTUR. GENELLEMEK SON DERECE YANILTICI VE YANLIŞTIR. YAZIMA GÖSTERDİĞİNİZ İLGİYE TEŞEKKÜR EDERKEN KADDAFİNİN KIBRIS BARIŞ HAREKATLARINDAKİ, YARDIMLARINI DA ANMAK ZORUNDAYIZ. SELAM VE SEVGİLER EFENDİM...
Gül ESEN
GÖRÜNTÜLERİNE ÇOK ÜZÜLDÜMDE YAPTIM..DEVLETİN BAŞINDA OLAN KADDAFİ DEVLETİNE HAİNLİK ETMEMİŞ BİR İNSANDI VE TÜRKİYE İLE İKİLİ İLİŞKİLERİNDE HER ZAMAN YANIMIZDA OLMUŞTUR.KENDİSİNİ SAYGIYLA ANIYORUM.GEREKLİ AÇIKLAMAYI OFLUNIN YORUMUNA YAZDIM..ÜLKEYİ LİDERLER YÖNETİR..HALK İSYANA KALKAR ... TARİHTE ASİLİĞİ YAPIP TÜRKLERİ ARKADAN VURAN SAHSIN PAŞA OLMASINDAN BAHSEDİYORSUNUZ VE GENELLEME YAPMA DİYORSUNUZ.. O PAŞA KENDİ KENDİNİMİ TEMSİL EDİYORDU HALKINIMI....BEN BUNU KABUL EDEMEM ..İSLAMDA MÜSLÜMAN MÜSLÜMANIN KARDEŞİDİR..BÖYLEDE OLMALI..O ZAMAN TÜRK GEMİSİNE SALDIRIP YARDIM GEMİSİNDE YAPILANLARI İSRAİL DEVLETİNE MAL ETMİYECEĞİZMİ..NEDEN ETTİK İSRAİL DEVLETİ HANGİ MİLLETİN HAKKINI KORUYOR...ELBETTE KENDİ HALKINI .DEVLET NEDİR O ZAMAN...HALK OLMAZ İSE DEVLET OLMAZ..ATATÜRKÜN DİĞER DEVLETLERLE İLİŞKİLERİNİ TARTIŞMAM ..O MÜSTESNA BİR KİŞİ ..TÜRK OLMAK BİR AYRICALIKTIR..HANGİ SAVAŞTA TÜRK ASKERİ ZULÜM YAPMIŞTIR..KADINLARA SALDIRMIŞTIR..BEN BU KONUDAN YAKLAŞTIM.. BAŞI BOŞ DEVLETİN HALKLARININ BAŞINA GELEBİLECEK HER TÜRLÜ OLUMSUZLUKLARI VURGULADIM..BUNU NASIL NE ŞEKİLDE ALGILADINIZ ..ANLIYAMADIM..KATILMIYABİLİRSİNİZ.. KATILIP KATILMAMAK HAKLILIĞI VEYA HAKSIZLIĞI İSPATLAMAZ...ORTADA DOĞRULAR VAR İSE.O SAVUNDUĞUNUZ ARAPLAR.FİLİSTİN HALKI İÇİN NE YAPIYOR VE YA NE YAPTILAR ..KILLARINI BİLE KIPIRDATMIYORLAR..NASIL BİR DURUŞLARI VARKİ İSRAİLİN KARŞISINDA BENİM TAKDİRİME ŞEYAN OLSUNLAR..TÜRK MİLLETİ İSE HER ZAMAN ZULMÜN KARŞISINDA DİK DURMUŞTUR
...BEN TARİH KİTAPLARINDAN ZİYADE HAK KİTAPDAN HARAKET EDEREK KIZGINLIĞIMI İFADE ETTİM..ARAPLARA OLAN KIZGINLIĞIM BU YÖNÜYLEDİR..VE KIZGINLIĞIMDA BENİ İMANDAN ÇIKARMAZ..ÖYLE OLSAYDI..PEYGAMBERİMİZİN HATIRINA(SAV) AMCASI EBU LEHEP AFFEDİLİRDİ..DEMEK Kİ YARADAN İNSANLARI IRKLARINA GÖRE DEĞİL AYETİNE GÖRE HARAKET ETMESİNİ İSTER..AYETİNİN TERSİ YÖNÜNDE HARAKET EDENİ CEZALANDIRMAKTA ONUN HESABIDIR..İHANET İÇİNDE OLANLARI CEZALANDIRMAK DA ONUN İŞİ.. BEN DEVLETÇİLİKTEN VE İHANETÇİLİKDEN BAHSETTİM..OLAY NEREYE ÇEKİLDİ.. MİLLET KAVRAMINA ..DEVLET VE MİLLET AYRI ŞEYLER DEĞİLDİR..BUNU AYIRMAK.. BUGÜNKÜ TÜRKİYEDE YAPILMAK İŞE BENZERKİ ALLAH MUHAFAZA...BEN TÜRKİYE DİYORUM..DEVLET DİYORUM.. KONUYUDA FAZLA UZATMAK NİYETİNDE DEĞİLİM..VE SON NOKTAYI KOYUYORUM..ESEN KALIN
ekremsama
bu gibi gündemi meşgul eden fakat asla unutulmayan bir yabanii gibi kendi liderine vahşice katleden köpek gibi kedi gibi sıkıştırıp öldüren ve libya durdukça libyalıların anlında kara lekesi olarak kalacak olan bu vahşi durumu tüm aklımla beynimle kınıyorum .
bedelini libya halkı çok ağır ödeyecek bundan emin olabilirsiniz
Bu tablo insanlık dışı. Arap milleti ne güzel gaza geliyor...
Libya evvelden beri hep Türkiyeyle dost olmuştur, yanılıyor muyum?
Evet çok haklısınız, NATO kim ki Libyada İslam toprağında, Osmanlı yadigarlarını yerle bir edecek.
Amerika'ya ne Libya halkının ezilmişliğinden. Filistini görmüyor mu bu kan emiciler? Gerçi aman görmesinler...
Biz, Müslümanlar ne yazık ki gerçekten aptalız...Kimse Aziz Nesin'e kızmasın.
Çok karışık dünya...
Çocuklarımın geleceği için endişeliyim...
Saygılar.
KADDAFİNİN
Kıbrıs barış harekatında Amerika'ya kafa tutarak, Türkiye'ye yardım ettiğini,
1970`lerdeki petrol krizi sırasında Türkiye`ye ucuz petrol veren tek lider olduğunu,
Amerikan ambargosunu yararak, Türk silahlı kuvvetleri'ne 25 tonluk roket ve 4 uçak dolusu askeri mühimmat hibe ettiğini,
Türkiye'ye gönderilecek malzemelerin uçaklara yüklenmesinde bizzat yardım ettiğini ve sırtında uçaklara malzeme taşıdığını,
Amerika ve İngiltere'nin Libya'daki tüm askeri üslerini kapattığını,
Bütün yabancı bankaları ve petrol işletmelerini kamulaştırdığını,
Amerika'nın 15 nisan 1986'da trablus ve bingazi’ye düzenlediği hava saldırısında evlatlık kızını kaybettiğini ve eşiyle iki çocuğunun yaralandığını,
İtalya'nın karşısına göğsünde Ömer Muhtar fotoğraflarıyla çıktığını, biliyor muydunuz???
BUNLARIN BİLİNSİN İSTEDİM...
ÇOK ARARLAR KADDAFİYİ.....
yok,sul tarafından 10/24/2011 11:06:24 AM zamanında düzenlenmiştir.