- 1172 Okunma
- 19 Yorum
- 0 Beğeni
DEPREMİN HİSSETTİRDİKLERİ
Plan, program, hesap kitap, alacak verecek ne varsa akılda olan hepsinin silindiği an! Saniyeler süren bir sarsıntı! “Durdu: yaşamdasın!”, “Durdu : enkazın altındasın!.”
Dünyaya geldiğin an gibi; “Ağlayabildin doğdun, sustun yoksun!”.
Sınır ötesi harekat sanki; “Deprem öncesi yer altı hareketleri ve sonrası arama kurtarma faaliyetleri! Ya yaşamaya devam ya da elvedam! Sınır öyle ince ki hayattan silinmek an meselesi.
Yaşam ve ölüm arasındaki çizgiyi geçip geçememek kimine göre şans kimine göre şanssızlık ama o anı bir de yaşayana sormak lazım. Enkazdan tek başına çıkmak ne derece mutlu eder ki insanı. Ya hep ya hiç değil midir aile olmak. Çocuğumsuz, eşimsiz, anamsız, babamsız, kardeşimsiz kalacaksam şu dünyada kurtulmuşum ne. Sevinir miydim sağ kurtulduğuma soruyorum kendime! Cevabım gecikmeden geliyor “hayır!” diye.
Sıcak yuvamda empati kurarken utanıp sıkılıyorum kendimden! Dışarıda geçirmedim ki koca bir geceyi! Enkazın altında kurtarılmayı beklemiyorum ki! Ya da bir yere sıkışıp kalmışken acaba yavrum yaşıyor mu? Ona ulaşabildiler mi? diye endişe içinde değilim ki!
Ateş düştüğü yeri yakarmış! Haritada o kadar uzağım ki Van’dan! Bana sıçramıyor kıvılcım! Ama düşen tuğlaların ağırlığını üzerimde, üşüyen vatandaşımın titremesini yüreğimde hissedebiliyorum. Yıkılan binaların tozu, toprağı genzimi yakabiliyor! Uzaklarda olmam acıyı yaşamama engel değil. Dualar ediyorum kurtulsunlar diye.
Gündelik hayatımızda;
“Dünya başıma yıkıldı”
“Üzerime bir ağırlık çöktü”
“Falancanın dediği beni sarstı! “
diye ne çok serzenişte bulunuyoruz.
Ekran başındaki görüntüleri izledikten sonra kafamızı taktığımız pek çok şeyin ne kadar eften püften olduğunu bir kez daha anladım. Acının rengi toprakmış! Şiddeti 7.2 imiş. Gözyaşı bulanık akarmış! Sarsıldılar; sen, ben, o hepimiz sarsıldık! Ağladılar hepimiz ağladık! Enkazın başında sevdiklerinin kurtulmasını beklediler biz de bekledik!
Kalbimiz Van’da attı bütün gece bugün de atacak! Allah yar ve yardımcıları olsun!
Allah bu felaketi ne ülkeme ne de başka bir ülkeye bir daha yaşatmasın!
Depremin yaralarını ulus olarak hep beraber saracağız! Hayatını kaybeden vatandaşlarımıza Allah’tan rahmet, yakınlarına ve milletimize başsağlığı, yaralılarımıza da acil şifalar diliyorum.
Aysel AKSÜMER
YORUMLAR
Ateş düştüğü yeri yakarmış! Haritada o kadar uzağım ki Van’dan! Bana sıçramıyor kıvılcım! Ama düşen tuğlaların ağırlığını üzerimde, üşüyen vatandaşımın titremesini yüreğimde hissedebiliyorum. Yıkılan binaların tozu, toprağı genzimi yakabiliyor! Uzaklarda olmam acıyı yaşamama engel değil. Dualar ediyorum kurtulsunlar diye.
-Duyarlığın için binlerce teşekkürler Daye.
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
Amin Rabbim bir daha yaşatmasın böylesi felaketler.
Lakin her şey bizler için.
Rabbim hayırlısını versin.
Selam ve dua ile
Aysel AKSÜMER
Allah bu felaketi ne ülkeme ne de başka bir ülkeye bir daha yaşatmasın!
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
insan gerçekten izlerken, evindeki rahat koltuktan, bir başka sızlıyor içi o anki rahatlığından. Dışarda kalmış yüzlerce kişi. Bir de kar gelecekmiş üstüne.
Topladım evdeki bir kaç battaniyeyi bende bunları göndereyim diye. Buralar sıcak yıllardır kullanılmadı bile. Belediye, topu attı
Kızılay'a, bir başkasıda dedi ki, gönderde oradan ulaşır mı yerine işte orası şüpheli ! Bir kere daha karardı yüreğim...
Bu ne iştir ya? Niye böyle olduk biz ??
Aysel AKSÜMER
Kemnur
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
sevgili aysel hislerine katılıyorum..
rabbim tüm vatandaşlarımızın yanında olsun..
acıyı yaşayan bilir derler ya..
allahım yüreklerine su serpsin..
inşallah..
sevgilerimle...
Aysel AKSÜMER
Soğuklar başlamışken
yaradan yaraya koşuyor memleketimiz..
Bir olmaz zamanı
Duyarlı yüreğe saygımla tebrikler
Aysel AKSÜMER
Bu millet bu çilelere müstahak değil, Allah (cc) bu kadar çok çileyi, bu millete çilekeşlikle beraber bahşetmiş. Şeytanları da arada dolandırarak, çileleri azdırın yapacağınız ihanetlerle demiş. En büyük ihanet çürük binalar yapmöak mıdır, yoksa deprem enkazları arasında sana yardım için çırpınan polisi, askeri, daha dün taş yağmuruna, molotof kokteyline tutmak mıdır, bir sorgulayabilsek. Kalbim burkuldu, ama nedense 24 mehmetçiğim için yaptığımı yapamadım istemeden, ağlayamadım...
Aysel AKSÜMER
Dua ve sabırla her daim inşallah...
Kendi kendime kader dışında kızmanın en kötü hali 'depremler'...
İnsan hayatının basit ve de değersiz olduğu ülkemiz adına, yine de metanet ve de huzur dolu günler diliyorum can-u gönülden..
Hürmetle ablacım..
Aysel AKSÜMER
Evet Aysel hanım derdimiz ortak,çaremiz ortak...Yaşadığımız şu memlekette her günü tesadüf yaşıyoruz..Sabah evden çıkıp akşam eve dönme oranımız çok az...Ha bunu kader anlamında söylemiyorum...Düzensizlğin düzen olduğu memleketime ait manzaralar olarak söylüyorum...Kaldırımda yürürken,cam,tuğla,çicçek gibi bir madde kafana düşebilir...Serseri bir kurşun şakağını öpebilir.Hızını bilemediğimiz bir freni patlak kamyon onlarca insanı katladebilir...nereye konulduğu belli olmayan bir bomba kurduğun hayallerle yürürken al kana dönebilir v.s. ...depremde ise klasik ama doğru bu ifadeyi hayatımıza bir türlü geçiremedik...Deprem öldürmez,binaü öldürür...Selamlarımla bu gün aynı konuyu işlemişiz...İnşallah bir dahada işlemeyiz...
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
Ekran başındaki görüntüleri izledikten sonra kafamızı taktığımız pek çok şeyin ne kadar eften püften olduğunu bir kez daha anladım. Acının rengi toprakmış! Şiddeti 7.2 imiş. Gözyaşı bulanık akarmış! Sarsıldılar; sen, ben, o hepimiz sarsıldık! Ağladılar hepimiz ağladık! Enkazın başında sevdiklerinin kurtulmasını beklediler biz de bekledik!
.....Anlamı, duygusu ve güzel anlatımı ile beğenerek okuduğum bir yazı. Alıntıladığım paragraf zaten işin özü.
.....Dualarınıza ve dileklerinizi yürekten katılırken sizi kutluyor, saygılarımla selamlıyorum.
Aysel AKSÜMER
Böyle bir acıyı, ve kaybı Rab'bim düşmanıma bile yaşatmasın.
Yazındakilere katılmamak elde değil, sıcak evlerimizde otururken, oradaki insanların sıkıntısı acizliği içimizi yaralıyor.
'Hayat bir varmış, bir yokmuş' demişti vefatından önce, hastane odasında rahmetli dedem.
İnsan olarak ne kadar aciz ve çaresiz olduğumuz, bir kez daha kafamıza dank ediyor, böyle afet durumlarında.
Allah'ım yardımcıları olsun.
Her olayda olduğu gibi bu afette de bunu istismar etmek isteyen kötü niyetliler olacaktır. Nitekim Akut ekibine yapılanları bir arkadaşımın yorumundan öğrendim.
İnsanların acılarından prim çıkarmaya uğraşmak, yağmacılık, ihtiyaç sahiplerine yapılan yardımları, gayesi dışında kullanmak isteyenler olacaktır.Yaşadığımız diğer depremlerde örnekleri çoktu.
İnsanım diyenlerin meyil etmeyeceği bir davranış.
Allah'ım yardımcıları olsun, kötü niyetli provakatörlere fırsat vermesin.
İnşallah umulandan daha çok vatandaşımızı kurtarabilirler, göçük altından.
Selam , sevgi ve dualarımla.
Aysel AKSÜMER
Hepimiz elinden ne geliyorsa yapmalıyız. Maddi , manevi...
O kadar zordalar ki...Acımız çok büyük.
Duyarlılığün için teşekkürler, sevgi ile daima...
Aysel AKSÜMER
Hep derim; "Az kalsın yaşıyoruz, az kalsın ölüyoruz hergün."
Varış bize o kadar yakın işte. Bir az kalsın kadar yakın. Ona göre en kısa sürede toparlanmalı, dünyaya tatil için gönderilmediğimizin idrakinde olmalıyız.
Şehit haberleri Van depremi derken bir haftada on yıl kocadı memleketimiz...Herşey kesinlikle kader. Taktiri ilahi. Ama bizlere de görevler düşüyor.
Başka bir yorumumda söyledim yine söyleyeceğim, bölgeye güç şartlarda ve gönüllü olarak giden AKUT görevlilerini dövmelerini ve bu olayı bile siyasi boyutlara çekenleri kınıyorum...
Allah vatandaşlarımıza yardım etsin inşallah. Ve bilinçli bir şekilde biz de...Her zaman olduğu gibi milletçe saracağız yaramızı. Başka kimimiz var bizden başka?
Sevgiler.
Aysel AKSÜMER
amin can..acımız kaybımız büyük :(
inşallaha tekrarı olmaz..yaşanmaz...
duyarlıu yüreğin sagolsun..
saygımla can