- 2602 Okunma
- 6 Yorum
- 1 Beğeni
İNSANLIK ÖLDÜ, BAŞIMIZ SAĞOLSUN!...
[ itali
İNSANLIK ÖLDÜ, BAŞIMIZ SAĞOLSUN!...
........Bugün yine ülke insanları olarak,yürekler dağlayan acı bir haber ile sarsıldık,kahrolduk. Doğu illerimizden VAN ve Erciş ilçesinde yaşanan 7.2 şiddetindeki deprem bize derin acılar yaşattı. Bize yine eski acılarda bir yolculuk yaptırdı. 17 Ağustos 1999 Sakarya depremini canlı yaşayan biri olarak, aynı acıyı yine hissettirdi. Depremi bu kış koşullarında yaşamak zorunda kalan tüm yöre halkına geçmiş olsun dileklerimi gönderiyor ve acılarının acımız olduğunu belirtmek istiyorum. Yaşamını yitiren yurttaşlarıma rahmet, yakınlarına da sabır ve başsağlığı, yaralı olarak kurtulanlara da acil şifalar diliyorum.
........Daha bir kaç gün önce genç fidanların acılarının üstüne bu acı çok ağır geldi. Kanayan yaramızı dahada derinleştirdi. Ancak bu deprem haberinden sonra acının daha da değişik bir boyutunu yaşar olduk. İşte bu acı, asıl iç acıtan bir acı oldu. Meğer biz bu arada farkında olmadan insanlığımızı da yitirmişiz. İnsanlığı yitirmenin acısı meğer çok daha derin bir acıymış.
........ İnsanların yüreği yanıp derin acılar duyduklarında isyan eder ve bazı tepkiler ortaya koyarlar. Duydukları acının verdiği refleksle fevri davranabilirler. Bu davranışlar ve tepkiler bir dereceye kadar hoş görülebilir. Çünkü yürek yangını başka bir şeye benzemez. Asıl bundan da acı olan şey, bu şehitlerin kanını ve anaların akıttığı gözyaşlarını fırsat bilip, bunu siyasi rant aracı olarak kullanılmasıdır. Cenazelerde siyasi sloganların atılmasıdır. Hiç suçu olayan insanların evlerine, iş yerlerine ve hatta canlarına kastederek kendilerine yapılan linç saldırılarıdır. Bu yapılan saldırılar bizi barışa, kardeşliğe ve ülke huzuruna ne kadar götürebilir? İşte bunu anlamakta zorluk çekiyorum.
........Bu olayların ve deprem haberinin verdiği katmerli acıyı yaşarken, televizyon ve gazete haberleri ile internet sitelerinde duyduğumuz, okuduğumuz ve tanık olduklarımız beni dehşete düşürdü. " Bu kadar da olmaz yani!" dedirtti. Ve ben insanlığın öldüğüne daha çok inandım. Bakın bugün televizyon, gazete ve bazı internet sitelerine ne gibi yorum ve paylaşımlar yapılmış. Bunlar sadece bir kaç küçük örnek.
........Bir televizyonun bayan haber spikeri: -Bu deprem her ne kadar yurdumuzun doğusunda VAN’da meydana gelmiş olsa da....." diyor ve devam ediyor.
........İnternet sitelerindeki yorum ve paylaşımlar:
...... - Beter olsunlar inşallah!! - Hakkari ve Şırnak toprağın altına gömül müştür umarım. - İnşallah daha büyük şiddette olur da, taş üstünde taş kalmaz. - Beş kuruş yardım edersem ellerim kırılsın. - Allah Diyarbakır’a da nasip eder inşallh. ....ve daha onlarca insanlık dışı yorumlar.
........ Offfff!!! Bu nasıl bir insanlıktır yaa? Bu nasıl yurttaşlıktır? Bu nasıl kardeşliktir? Hani bu yurdun her karış toprağı bizim ve bu topraklar üzerinde, bu bayrak altında yaşayan herkes kardeşti? Deprem gibi bir olayı bile kullanıp içinizdeki ırkçı, ayrılıkçı kin ve nefretinizi böylesine kusarsanız, sizin başkalarına kızma gibi bir hakkınız olabilir mi? Ya da sizin o kızdıklarınızdan bir farkınız olur mu? Bu durumdaki insanlara şunu söylemek isterim: " Bu yaşanılan acı bu gün bana, yarın sana.
Varsa eğer aklın ve vicdanın, yaz bir kenarına."
........ Padron! Sela okunuyor galiba bir dinleyeyim.........
Eyvah dostlar eyvahh!!! İNSANLIK ÖLMÜŞ, BAŞIMIZ SAĞOLSUN!.... :((
Selamettin PULAT 24.10.2011 Pazar 02.00 Erenler/SAKARYA
YORUMLAR
insanlar yarın benim de başıma gelebilir diye düşünmüyor ne yazık ki...Allah yardımcıları olsun duyarlılığınıza teşekkürler
Selamettin PULAT
....Çok teşekkür ederim. Okuyan ve yorumlayan yüreğiniz
dert görmesin.
.....Sağlıkla ve saygıyla kalın, HOŞÇA KALIN.
Ne kadar güzel aktarm ışsınız duygu ve düşüncelerinizi.Yazılarınızın bazı kısımlarını pcden alınan hayretle okudum gerçekten hani yuh be olamaz bu kadarınada pes doğrusu dedirtecek kadar yorumlardı.Bunları düşünen ,dile getirenler be hey gafiller bilmezlermi sizinde belirttiğiniz gibi bu gün onlara yarın bize kim ,kime ne hakla beddua ediyor hepimiz Tanrının yarattığı kullarız.Ömrümce hiç insan ayırımı yapmadım herkesle arkadaş dost oldum.Çingenede benim ,kürtte benim, laz da benim,çerkezde benim herkes benim dostum milletim hemde türk oğlu türküm.TARİH OKUYUN BRE EY GAFİLLER,Para yardımı yaparsam 5 kuruş verirsem ellerim kırılsın diyenler aman haaaaaa sakın vermeyiniz gözünüzün kalacağı paranızda kimbilir belkimde helal değildir paranız benim 2+1 kiracıyım odalar boş kaç kişi gelirse ben alırım ben aç onlar aç ben tok onlarda tok ne bulursak yeriz vallahide billahide kabülüm gelen olursa.Deprem bölgesinden.
Selamettin PULAT
......Yaşanılan acı üzerinden kin ve nefretlerini kusarak doyuma ulaşma duygusu kadar kötü bir şey olabilir mi dünyada?
.....Güzel yorumunuz için teşekkür ediyor ve saygılarımla selamlıyorum.
.....Hoşça kalın, sağlıkla kalın.
hülya hicran
ALLAH yardımcıları olsun Türkiyemizin üzerindeki kara bulutlarda dağılsın gitsin artık yarabbim.
Bu topraklar üzerinde aynı bayrağı, dili, dini paylaşıp aynı geçmişe sahip insanlarız. Yurdumun hangi köşesinde bir vatandaşım acı çekiyorsa benim de yüreğim yanar. Deprem gibi korkunç bir afeti farklı alanlara çekmek bizlere yakışmak elbette ki. Allah yar ve yardımcıları olsun. Teşekkürler hassasiyetiniz için. Saygılarımla.
Selamettin PULAT
.....Çok teşekkür ederim. Okuyan ve yorumlayan yüreğinize sağlık.
.....Saygılarımla kalın.
Ben 1999 Marmara depremini yaşayan biri olarak Van'daki felaketi yüreğimden hissettim. Ve tüm bunlar ne yazık ki can, mal alıyor. O Marmara depreminde ve Bugün Van depreminde Hayatını kaybeden herkese Allahtan rahmetler diliyorum ve Allah hepimize sabırlar versin.
O bir kaç kişinin bedualarını da kaale almıyor ve bizler Halklar kardeşliği olarak inadına hep beraber yaşayacağız. Ben bir G.Doğulu olarak Ülkemizin her hangi bir yerinde insanların ölümü beni üzmektedir ve ayrıca dünyaynın neresinde olursa olsun ölüm beni üzer.
Son iki haftadır ülkemiz yas içindeyken böyle " beduasal" söylemler çok yalnıştır ve en çok düşmanların işine gelir.
Teşekkürler efendim.
Selamettin PULAT
....Gün, birlik olma ve dayanışma günüdür. Gün bir arada kardeşçe yaşama günüdür. Okuyan ve yorumlayan yüreğinize sağlık.
....Teşekkür ediyor ve saygılarımla selamlıyorum.
onları yazanlar bu ülkeyi bölmek isteyenlerin sizlerin buralarda bunları yazasınız diye özellikle yaptıkları göndermelerdir yani yine pkk lı kesimin toplumu yönlendiren siyaseti.. Bunun yanında bir anda binlerce paylaşım ve üye sayısı artan Batıdan haykıran EVİM EVİNDİR VAN Kampanyasını niye yazmıyorsunuz.OYUNA GELMİYELİM....
Selamettin PULAT
.....Yazdıklarımdan neden rahatsız olduğunuzu anlayamadım. Bielikten ve braberlikten söz etmenin neresi yanlış? Ben bunu gördüm yazdım. Siz de diğerini yazın ve sonuçta doğruya birlikte gidelim. Kusura bakmayın ama ben kimin hangi siyaseti güttüğünü de çözebilecek konumdayım çok şükür.
....Ama " EVİM EVİNDİR VAN" yazmaktan da çekinmem. İnandığım doğruları hep yazarım.
....Her şeye rağmen şu sözünüze yürekten katılıyorum " OYUNA GELMEYELİM.
...Saygılarımla selamlıyorum Baki Bey.
Maalesef top yekûn bir silkinişe ihtiyacımız var. Vicdana insafa, sağduyuya çok çok ihtiyacımız var. İnsanlık ölmese de bizim topraklarımızdan uzaklaşmış, tatile çıkmış. İnşaallah yakın bir zamanda döner. Yine de ümidimizi yitirmeyelim. Çünkü her doğan yeni bebek, Allah'ın İnsanlıktan ümidini kesmediğine işarettir. Allah felakete uğrayan kardeşlerimizden ölenlere rahmet kalanlara ve milletimize sabır versin. Bir daha da bu felaketi kimseye yaşatmasın diye dua edelim. Selam ile...
zakir tarafından 10/24/2011 8:10:38 AM zamanında düzenlenmiştir.
Selamettin PULAT
.....Okuyan ve yorumlayan yüreğiniz dert görmesin.
....TEŞEKKÜR EDİYOR VE SAYGILARIMLA SELAMLIYORUM.