BURSA
Bursa sabah gezisine başlıyoruz. Kent meydanından heykele çıkıyoruz. İlk bizi karşılayan Osman Gazi. Hele bir de o gün cumartesi ise akşama saat 18:00 de mehterem gösterisi var Ulu Caminin kucağında. Sönmez İşhanı’na yolunuz düşecektir Atatürk ’e bir selam vermeden geçmeyin. Yeşil cami sizi bekliyor bütün ihtişamı ile. Daha bitmedi kaleye yol göründü dön geri. Ve kale... Ve bursanın manzarası size bakıyor, içiniz de bir manevi his mutlaka olacaktır. Arkanızda saat kulesi ve yanınızda Osman Gazi ve Orhan Gazi sizin gibi ebedi seyre dalmış Bursa’yı. Bir an duyarsınız bir ezan sesi siz herhalde ikindi için okunuyor, emin olun ki o ezan akşam içindir. Bursa’da zaman nasıl geçer anlayamazsınız. Bir elveda şarkısı başlar dudaklarınızda, çünki ayrılık var. Ve kent meydanına doğru soluksuzca bir iniş ve ilk halk otobüsü... Büyük ihtimal ayakta kalabilirsiniz.Derken hayal ile tarihi yaşarken Orhan Veli ’nin şaşkınlıkla bir yere baktığını göreceksiniz ve... """ GEMLİK’E DOĞRU DENİZİ GÖRECEKSİN SAKIN ŞAŞIRMA""" Şaşıracaksınız. Eve gelip dinlenmek yerine bir çay içerek ve çektiğiniz tarihin resimlerini seyredeceksiniz.
Unutmadan yarın yine Bursa’dayız. Aslında yarın için değil de bir ömür için olsa.
Gezip dolaşmak doyurmuyor insanı. Yaşamak en güzeli. Ben çok yorgunum ve saat 24:00
size hayırlı geceler.