- 553 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ZİLAN
Mor menekşeler topluyorum hüznüne, barikat kuruyorum hüzzam şölenine, başın eğik yitik coğrafyamda, vebalini taşıyan bulutlar paramparça zilan… Aynaya düşen çığlığımın yankısı bir not bırakıyor uçurumlara, yağmura yüklüyorum hüznümü, yıldızıma fısıldıyorum seni…
Sisli bir duman olmuş gözlerin bugün, şehirler alt üst olmuş, şah damarından dökülen terler, soğuk adımlar atıyor, sürgün düşmüş kentlerim ağlıyor zilan… Söyle, mum ışığı mıydı seni susturan, yoksa güneşin Işıklarına mı hapsoldun, büyüttüğün umutlarına kara yeller esti…
Hep sana mı değecek Eylülün şarkısı, yaktığın düşlerini topluyorum, Fırat ne zamandan beri düşlerin oldu zilan, Dicle’nin sularına karıştırmışsın hayallerini… Nasıl bir hüzün yaşıyorsun ki, fırtınada batıyor gemilerin. Kırlangıçlara özenmişsin, buğusu yükseliyor kaldırımların, mehtaplı gecelerin yıldızı parlamıyor zilan … Mavisi olmuyor güllerin, sarıdan dem vururken bülbül, erguvan sözlerini getiriyorum, Usul usul inmesin gözlerin… Gökkuşağının renkleri çekiliyor, hangi düşün hayalini kuruyorsun. Bedelini kim ödeyecek, kime bırakıyorsun hayalini zilan… Ayrılığın acısını yükleme bana, kaldıramam, yalvarırım al aşkını… Dağlarında dolaşan süvarilere duman çökmüş, oysa gülüşünde baharlar açardı zilan, zilanım küskün bakışlarını çevir yüzüme, zülüflerin dökülmesin eylüle…
Sana mı kaldı mecnunun türküsünü söylemek, metropollerde nasıl yaşanır ayrılıklar, gözyaşlarınla ıslattığın beton duvarları, hangi ranzanın pası kapatacak, kim uyutacak bu şehri, kara gecelerin zılgıtı çalınıyor, şafağın türküsü baykuşların dilinde kalmış… Şehla günün cehennem gecesinde bivefa kaldım yıllar yılı esir düşlerime…
Yarene sakladığım sözlerimi imha ettim, iz kalmış rüzgârların asiliği düşüyor üşümüş sokaklara, eylül kalmış bakışlarında, leyli türküler bırakıldı… Yüreğin, yüreğin eriyor zilan, mumlar eritiyor baharını, ayrılık kokusu sarmış Munzur dağını… Hangi taşa çakılı kaldı vuslatın, tesellisi yok firari bakışlarının. Saçlarına mahkûm karanlıklar…
Çek git zilan yüreğin yüreğimdir
Yüreğim yüreğindir…
Mart 2001 / MALATYA
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.