- 732 Okunma
- 9 Yorum
- 0 Beğeni
BAŞLIK YOK !
Etrafında, daha bir çok bina, sapasağlam dururken, 7 katlı, içinde 70 ailenin yaşadığı bu bina yerle bir olmuş.
NEDEN ?
Sebep depreM ise, diğerleri niye kalmış ayakta o zaman ?
Zaten delik delik olmuştu yüreklerimiz, bu deprem olayı da tuz biber ekti üzerine. Allah sevdiklerini kaybetmiş olanlara sabır, hastanede yaşam mücadelesi verenlere de acil şifalar versin.
A M İ N
YORUMLAR
Neden? Kısaca bir de ben anlatayım...1983 te Batman'a öğretmen olarak atandım. Okulda ilk görev günümde baktım bizim oku bahçesine bitişik 5 kat 10 daireli bir bina var karşımda. Nedir bu bina ? Niçin boş? diye sordum. Cevap verdiler: '' O bina öğretmen lojmanı. Milli Eğitim Bakanlığı denetiminden sonra oturulamaz raporu verildi. Senelerdir boş.Öylece duruyor.Çoluk çocuk camlarını kırdı, döşemelerinin tahtalarını, musluk, ayna, ampül ne varsa söktüler ...
Bir kaç ay sonra hükümet değişikliği oldu. Lojmanın kırık camları takıldı. Döşemeleri yapıldı.Musluklar, ampüller takıldı ve yapımında eksik malzeme kullanıldığı için daha önce oturulamaz raporu verilmiş olan o bina '' Oturulabilir'' raporu aldı. Tam beş sene toplam 10 öğretmen ailesi , oturduk o binada
Bina oturulabilir raporu aldıktan sonra okulumuzun müdürü Siirtte binanın müteahhidini görüyor ve '' senin lojmana nihayet girebildik. Bina oturulabilir raporu aldı '' diyor. Müteahhidin cevabı: '' O bina hala duruyor mu? Hayret? ''
Evet Billur Hanım...Hayret????
sami biberoğulları tarafından 10/27/2011 2:21:28 AM zamanında düzenlenmiştir.
Billur T. Phelps
:)
sami biberoğulları
Yaşanmamış Aşkların Şairi
Bile bile neden oturdunuz??? "oturulamaz" raporu verilmiş bir binaya oturmak kusura bakmayınız ama, deli cesaretidir..
deli misiniz siz??
Allah'tan hayattasınız,,
kader diyelim mi???
sami biberoğulları
Özellikle bu binanın sahibi araba galericisi imiş ve en alt katta iş yeri olarak kullanılıyormuş.Araçlar hareket edemediği bahanesi ile kolanlardan kesilenler olmuş...benim duyumlarım böyle...Ayrıca mütahitlerin de insafı nereye kadar??? görünüyor işte...
Billur T. Phelps
:(
Niye yıkıldığı teknik bir konu elbette. Fakat ben kader diyeceğim, biliyorum herkes bırak bu işleri diyecek...Ben yine de söyleyeceğim; insanoğlu kaderinden kaçamaz, kaçamaz...
Ölenlere rahmet diliyorum.
Kalanlar için her zaman olduğu gibi elimizden ne geliyorsa yapacağız, bu yara da sarılacak.
Sevgiler.
Billur T. Phelps
Kader çizgizine inanıyorsan eğer, Eceli kaza, eceli musemma diye bir şey de var. Yani bir eceliyle ölmek, bir bir başkasının sebep olmasıyla verilen sürenin daha da kısaltılması. Aynen kurunun yanında, yaşın da yanması gibi.
Kader diye bir olgunun varlığına ben de inananlardanım ama onu biraz eğip bükebildiğimize ve verdiğimiz kararlarla biraz yönünü değiştirdiğimize de inanıyorum ayrıca.
Ama şu an haberleri izliyorum aynı zamanda ve kahrediyorum olanlara :((
Billur T. Phelps
Amin canım... Ah! Ateş düştüğü yeri yakıyor..
O insanlar çok sabırlar olsun.. Allah'ım tez yoldan
acılarını dindirsin inşallah ,
A M İ N
billur hanım o yan taraftaki terörü lanetliyoruz cinsinden fotoğrafı ne maksatla koydunuz? Bunu anlamış değilim . bizim gibi batıda yaşayan insanlar a devlet her türlü imkanı sağlıyor... oradaki insanlarla aynı konumda değiliz. aynı zamanda orada devlet binası olan yurt yıkılmış yani sorun belli böyle bir durumda ..
Billur T. Phelps
Sn. Hirs
Kimse böyle anlamadı da bir tek siz mi teröri lanetliyoruz diye algıladığınız o kurdeleyi. Böyle bir yazısı da yok ki yanında!
Ben bunu, Türkiye yasta anlamına kullandım. Siyah kurdele matemi temsilen, üzerindeki de bayrağımızı zaten. Hani bir söz vardır, sen ne söylersen söyle, karşındakinin anladığı kadardır anlatmaya çalıştığın. Kusura bakmayın ama sizinki aynı o hesap oldu.
Eskişehir'de çöken tek bina, yok canımdan alıp, yıllarca kredi taksiti ödediğim evimin de bulunduğu binaydı. Yapan müteahhit yakalandığında, yatında yabancı bayanlarla mavi yolculuk yapıyordu ve haber iletildiğinde sırıtarak, "daire satın alanlar, o kadar ucuz daireyi alırken, bilmiyorlar mıymış, ucuz etin yahnisi ekşi olur, demiş... O adam şimdi dünyada yok, geberdi gitti, hesabı öbür tarafta vermeğe. Yapılabilecek tek şey öbür tarafa havale etmek (mi?) mevcut düzende...
kemnur tarafından 12/6/2011 12:08:36 PM zamanında düzenlenmiştir.
Billur T. Phelps
Senin depremi anlattığın yazın da çok etkilemişti beni doğrusu.
Bu felaketi yaşan biri olarak senden iyi kimse anlamaz şu anda Van ilimizde aynı durumda olan insanları..
Allah sabır versin, başka ne diyeyim arkadaş ?
Sevgili Billur ehil olmayan kişiler inşaat yapar, malzeme, yapı, işçilik layık olduğu gibi değil de baştan savma olursa işte Gölcük, Yalova, Kocaeli ve Düzce depremlerinde yaşananlar, şimdi ayniyle Van'da yaşandı.
Uzmanlar ne diyor:'Deprem öldürmez, kalitesiz, standartlara uymadan yapılan binalar öldürür' diye.
Duyarlı yüreğini seviyorum, selamlar arkadaşım.
Billur T. Phelps
Handan'cığım,
Yüce Allah hatırlatırlatıyor,, kendinize gelin diye, de anlayan nerde.
Ağustos böceğinin, karıncayla eğlenmesi halinde insanlar. Bir gün
ayılacaklar elbet de iş işten geçmeden olsa bari :((
Billur T. Phelps
Allah tekrar göstermesin diyelim.
A M İ N