- 1892 Okunma
- 15 Yorum
- 0 Beğeni
Van Erciş'te Deprem!
Van Erciş’te öğlen saatlerinde 7.2’lik büyük bir deprem meydana geldi.
Şehir içinde, çevre illerde kuvvetle hissedilen deprem, Van Erciş şehir merkezinde ve ilçelerde çok sayıda binanın yıkılmasına sebep oldu.
Kışın başlaması havaların soğuk olması dolayısıyla, çadır ve barınma, yiyip içme imkânlarının teminine çalışılıyor.
Çok sayıda ölüm olmasından endişe ediliyor.
Acil yardım için 112 acil, 155 polis imdat hatlarının gereksiz meşgul edilmemesi oradaki vatandaşlarımız için çok önemlidir.
Artçı sarsıntılar belli aralıklarla devam ediyor.
Ülkemde çok büyük bir afet yine!
Deprem kuşağında bir ülke olduğumuz için, her an hazırlıklı olmamız söylense de, çok zor bir durum. İnşallah yıkıntılar altından, canlı kurtarma imkânı daha fazla olabilir.
Duyarlı vatandaşlarımızın yardımlarını Kızılay aracılığıyla yapabileceği hepimizin malumu!
Akut ve sivil savunma ekipleri yola çıkmış.
Önceleri kapalı olduğu açıklanan Van hava limanın aktif halde olduğu duyuruldu.
Doksan dokuz depremi aklıma düştü, İstanbul’da binamız sağlam, hasarsız olduğu halde, bir hafta sitenin bahçesinde gecelemiştik, site sakinleri olarak.
İnsanız, yaşamak için acil ihtiyaçlar o kadar çok ki, yaz günü tüp çaydanlık, yiyecek içecek, neler taşımıştık bahçeye, kilimler, örtüler, aperatif hazırlanmış sandviçler…
Van’daki kardeşlerimiz zor durumda, kalanlara yardım eli inşallah tez ulaşır.
Türkiye’mize geçmiş olsun, vefat edenlere Rabbim rahmet eylesin, kalanlara inşallah hemen yardım ulaşır.
Üzücü haberler birbirini takip ediyor.
Allah’ım daha beterinden koru!
Dua zamanı, Rabbim yardımcıları ol lütfen!
Mayın patlaması sonucu yine üç askerimiz şehit olmuş, yaramız yine kanıyor.
Ailelerine sabır ve başsağlığı diliyorum!!!
YORUMLAR
Depremden bir kaç gün sonra facedeki sayfama şu notu yazdım:
Acılar Büyük, Yaralar kolay kolay kapanacak gibi değil. Biz dışardaki Ercişliler en azından odalarımızdan birini bir süreliğinede olsa (en azından bu kışı atlatacak şekilde)yakınlarımıza ayırmanın zamanıdır. Belki dertlerine derman olmayacaktır ama acılarını bir nebze olsun dindirecektir. En azından küçük çocuklar korunma altına alınacaktır. Yakınları olmayanlar ne yapsın diyeceksinizdir. Gönül isterki herkesi alalım. bu imkanın olmadığı gerçeğini de göz ardı etmeyelim. Bizlerin bu tutumu belkide kalanların yükünü hafletecektir.
Ben bunu yazarken belkide yakınlarının yanına yerleşenler olmuştur. Bir kez daha hatırlatmakta fayda var.
Allah yardımcımız olsun
Zaman içinde dışardaki hemşehrilerimin bir çoğunun yakınlarını yanlarına aldıklarına tanıklık ettim. Deprem olduğu günden itibaren sürekli irtibat halindeyim. Bir çok aile çadırdada kalsa da Erciş'ten ayrılmak istememişti. Taki son 5,7lik depreme ve dondurucu soğukların başlayışına kadar. Son deprem ve dondurucu soğuklar Erciş'te Göçün artmasına neden oldu.
Ne varki burada uçak biletleri makül bir seviyede olması gerekirken çok yüksek tutuldu.
Tabiki sorunlar sadece bunlar değil...
Yazılacak çok şey var..
Allah yardımcımız olsun
Erol ÇELİK tarafından 11/16/2011 1:25:57 PM zamanında düzenlenmiştir.
Deprem bölgesinde yaşayan bir insan olarak oradakilerin acısını paylaşıyorum. Ama AKUT elemanlarını dövenleri kınıyorum.O kadar bozulmuşuz ki artık, afetler bile birbirimizi kucaklamamıza yetmiyor ne acı...
Sevgiler Handan Abla...
handan akbaş
Şimdi yorumunuzda okuyorum AKUT'a yapılan saldırıyı.Haberlerde kaçırmışım.
Oraya yardım için gidenlere böyle davranmak tek kelimeyle hainliktir, edepsizlik ve ahlak dışı bir harekettir.
Enerjilerini yardıma harcayacaklarına, köstek olmasınlar bari.
Allah'ım sıkıntıda olanların yardımcıları ol ne olur, selam ve dua ile kardeşim.
Bizim sıcak evlerimizden olaya sadece seyirci olmamız içimi acıtıyor..Böyle bir haberi hemen kaleme almanızı saygıyla karşılıyorum..Tüm acısı olanlara kuvvet versin Tanrım!..
Saygı ve Sevgilerimle
handan akbaş
Van'daki insanlarımıza Allah C.C. yardımcı olsun.
Şimdi farkettim sevgili Handan,
Aynı konuyu işlemişiz üstelik aynı resmi kullanarak, birbirimizden habersiz, ama aynı duyarlılıkla, aynı acıyı hissederek
yüreğimizde. Keşke hep böyle olsa, birlik olsak, tek yürek olsak, her şeyden önce insanlığımız öne çıksa.
Çok istedim, olamıyoruz yanlarında, ama hep birlikte dualarımızı gönderelim. Sabırlar dileyelim yakınlarını kaybeden ailelere ve Allahtan şifa dileyelim yaralı kurtulan kardeşlerimiz için.
handan akbaş
Gözümüz kulağımız enkazdan gelecek canlı emaresinde.
Haklısınız dualarımızla destek olalım, hayırlı geceler arkadaşım.
Bizler evlerimizdeyiz, içimiz buruk bu soğuk gecede oradaki insanlarımız dışarıda, çok çok zor, Allah'ım yardımcıları olsun!
Evet, Dua zamanı:( Rabbım enkaz altında olan yaralılarımızın çıkarılmasında yardımcı olsun. Ölenlere rahmet, kederli ailelerine ve bütün vatandaşlarımıza geçmiş olsun. Allah, daha büyük acılar göstermesin.
sevgimle Handan.
handan akbaş
Rabbim Ümmeti Muhammede Yardım Eylesin.
Ölenlerin yakınlarına sabır-kalanlara kuvvet versin...
Duyarlı yüreğini öpüyorum.
handan akbaş
handan akbaş
O kadar milletin bedduasını aldı ki bu şehirde yaşayan vatan hainleri, Nihayetinde Allah'ın gazabına uğradı koca şehir..Allah'ım beternden korusun bizi. Ölen vatandaşlarımıza Allah'tan rahmet yakınlarına sabırlar versin..! Umarım yanlış anlaşılmam bu yorumumda. Çünkü şuan bende Van'da görev yapıyorum. Aynı felaketi yaşadım. Bir yere felaket vermişse Yüce Rabbim o yerin halkının bir kez daha düşünmeleri gerekir..
handan akbaş
Bizler her zaman dürüst insan ve dürüst vatandaşlar olarak, ülkemizin selameti için çalışmalıyız.
Sayfamı ziyaretiniz mutlu etti, teşekkürler, saygılar.
Ölen vatandaşlarımıza Rab'bim rahmet eylesin, kalanlara da kolaylıklar diliyorum.
Dualarımız hiç bitmesin duyarlı yürek, Saygı değer dost..
Allah'ım sen afetlerden kötülüklerden koru her birimizi...
Yıl 2005 mevsim kara kıştı.Oğlum Van ilimizde askerdi. Öğretmen evinde kalıyorduk, Hakkari depremine yakalandık.Van ilimizle yaklaşık iki saat arası.Çok şiddetli hissettik.Odalarımızda yatmadık bir kaç gün.Depremin ardından bahçeye yığıldık. Öyle keskin soğuk vardı ki, ellerimiz morardı. Otelin Lobisinde sabahladık...Deprem haberini duyduğumda içime çöktü yaşadığım deprem Allah yardımcıları olsun..Şu an tv açık30 kayıp tahmin ediliyormuş..deprem vergileri ödediğimiz için biraz içim rahat.Yaralara merhem olacak kanısındayım...
Sevgim Saygımla Sayın Akbaş...
Oya Gedik
Oya gedik tarafından 10/23/2011 6:10:15 PM zamanında düzenlenmiştir.
handan akbaş
Eşimin bir çok akrabası maddi hasarla ı atlattı Düzce depremini diye teselli olduk.Çok zor Allah'ım yardım etsin, yorumunuza teşekkürler.
AYSE 09
handan akbaş
AYSE 09
allah rahmet eylesin ve yaralılarada acil şifalar versin diyorum daha fazla ölü olmasın allah yardımcıları olsun
ferhat akman
...ekranda görüyoruz değil mi,dua zamanı evet,kepçeye gerek yok.Dört saat olmuş,valiliğin yanındaki binaya tek iş makinası gitmedi,acı olanıda,spikerin araya laf katması,vatandaşın isyanı duyulmasın diye.Dua zamanı,gerek yok kepçeye iş makinasına,amin.
handan akbaş
İnşallah çok daha fazla canlıya ulaşılır.
Teşekkürler değerli yorumunuza.
Emine UYSAL (EMİNE45)
uranus
Aynur Engindeniz
Allah yardımcıları olsun. Çok üzgünüm ben de. Duyarlığın için teşekkürler canım. Sevgilerimle.
handan akbaş
Düzce'de depremin izleri kaldırılana kadar ben gidememiştim.
Adapazarı depreminde İstanbul'da biz de çok büyük korku yaşamıştık.
Rabbim yardımcıları olsun. selamlar.
Aysel AKSÜMER
evvet dua zamanı:(
Allahım yar ve yarıdmcıları olsun...
ve umarım ülkem hazırdır depreme!
handan akbaş
Allah'ım yardımcıları olsun, tez yardımlar ulaşır inşallah, selam ile.
Mehtap ALTAN
işte bu dönemlerde birbirimize yağmur olup yardım eli uzatma vakti...
elimizden ne geliyorsa...