- 885 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Meşruiyetin Kaynağı 1
Meşruiyetin kaynağı var oluştur. Var oluş inorganik düzlemde, özdekse devinmenin özellikleridirler. Özdekse devinme özelliği, sürdürülür olacakla; kesikli ve süreklidirler. En temelinde birleşme (çekme bilme) ayrılma (itme reddetme sonraki ruhsal seçiciliği) devinmesi vardır. Var oluşun hayat boyutunda da; çekme itme, bir açma (içeri almayla) ve kapatmaya (dışta bırakmaya) dek seçmenin anahtarlama kapı hareketine dönüşmüştürler.
Bu anahtarlama işi, mideden bağırsaklara besin geçişine izin verişte ama bağırsaklardaki besinin geri mideye dönmesini engelleyen, adeta bir mekanik kapı gibi olacakla belirir olmasıyla beraber, elektrik yüklerinin çeken iten özelliğinin bir arada girişmesi ile bir açma kapamanın, seçme ayıklama özelliği de olmaktadırlar.
Örneğin, böyle bir plastik girişme ile hücrelerimiz sodyum klor olan tuzu, diğer onlarca tuz arasında sadece NaCl olanı selekte edebilmektedirler. Bu seçme ayıklama, yaşam motifleri içindeki meşruluk oluş enerji sağlamanın bir yoludur. Yani meşruiyetin temelinde hayatsan olaylar için enerji sağlama ve düzenli ortam ilişkisi var etmenin, seçme ayıklama, bilincinde geçen var oluş meşruiyet girişenleridir.
Eğer acıkıyorsanız; cinsel dürtülere maruz kalıyorsanız; bu kabil var oluştu nedenlerden ötürüdürler. Acıkmanızın meşruiyet kaynağı, enerji sağlayacak olmanızın, ego güdümlemesidir. Daldaki bir meyve enerji sağlayacak olmanıza yönelimsen bir bağsa sağlanış eylemidirler. İç eğiminiz sizi, dışta bu temel meşru kaynağın sağlanmasına götürecektir. Bu sağlananlarınız giderek kişi özne bilinci olmuş, bir içti seçme ayıklamanın kriteridirler de.
Yani meşruiyetin kaynaklarından biri olan, enerji sağlama ilkesi; seçme ayıklama ve eğimse sağlama için dışınızla girişir. Örneğimizde elma yendikten sonra olay bir süreliğine, ta ki yeni enerji sağlanışına değin bitmiş, sukuta ermiştir. Meşruiyetin kaynağı, dıştan bir bağıntı ve girişme eğimi olurlar. Her meşruiyet bir bağıl durumla, bir girişme ve sınırlanmadırlar. Enerji sağlama eğilimi sizi, elma (seçme ayıklama süreci) ile bağıntılar.
Elmayı yediğiniz zamanki sukut (kararlı) durumunuz da bir sınırlanma oluştur. İnsanlık bu temel var oluş durumuyla, dıştan sağlasan olan elmanın yenmesi durumu arasındaki boşluklu tanecikli yapı içine; kişinin dışında olan, sağlasan ilişkileri sokuşturmuştur. Artık meşruiyetin sağlasan bağıntıları bu ara zaman mekân üzerinde çevrim eşecektir. Bu sağlasan ilişkiler bir insan-insan ilişkisi olacakla ilk başlarda bir sosyal ilişkidirler.
Bu sağlasan ara boşluklu alanı doldurucu ilişkilerden birisi de, insan araç ilişkili olacakla, toplumsa üretim ilişkisidirler. Var oluşun insan-doğa ilişkisi, insanlar da; temel ego durum eğimini; kişinin dışında bağıntılı, sağlasan durum olan elmayı, sosyal girişmeli bölekçi sağlayış arasına alır. Böylece dışta sosyal yapı ve toplumsal yapı girişmesi üzerinde dolaşan sağlanışlar; bölekçi (parçalı) sosyal ve toplumsal zaman, mekân düzenlimeler girişmesi olaraktan ortaya çıkarlar. Kişinin topladığı elmayı hemen yemesi ile sağlasan olmayıp, kandaşlarıyla paylaştıktan sonra ego sağlayışı yaparlar.
Çeşitli girişmelerin sarmal ilişkisi olan bu tutumların yapılaşmasıyla sosyal ve toplumsal sağlananla, özne bilincimiz (seçme ayıklama bilincimiz) ortaya çıkmıştır. İşte meşruiyetin tüm olayları katalizle yen kristalize eden, çekirdek (akıl) olma çevrimlemesi, böylesi bir süreçler girişmesinin, seçme ayıklamalı tutum edilmesidirler. Böylesine düzenlemelerle çekirdek döngüsü, dışa doğru bir açılımlar salınımları vermesi ile ağ ilişkiler yumağına dönüşüeler.
Çekirdek, yani egonun kendisi; bu örülen yumağın ağsan ilişkileri içinde kalarak, adeta ağsan ilişkiler yumağı içine gömülürler. Ağ ilişkili yumak içi ağırlık merkezi, bu sosyal ve toplumsal girişme olan ara zaman mekân çekimiyle, müesses nizam, kurucu düzen; dediğimiz temeli olurlar. Bu kurucu döngüsel düzen değişmez oluşla bakidir.
Ancak temele değin dıştaki sağlananların tutum aşılmasıyla değişen yeni ilişkiler, meşruiyetin sağlasan kaynağını oluştururlar. Örneğin; insanda sosyal ve toplumsal yaşam bir sağlasan olacakla bu temele hizmet eden bir gelişmeler, girişmeler ağıdırlar. Yine bu temel, karıncada, aslanda, arıda, farede, virüs ve bakterilerde; farklı farklı boyutlu girişme sağlasan olacakla, ego ile doğa arasındaki boşluk alanları dolduran zaman mekân kalıplarıdırlar.
Çekirdek eğimi, dıştan araya aldığı dolaşımlı boşluk dolduran zamandı mekân girişmeleriyle, seçme ayıklama yapmanın; çevrim eşmesiyle, insanda; insanlık mücadeleler tarihinin ve uygarlıklar tarihinin dolaysıyla da, doğanın; baş edilmesi tarihi sürecini olmuştururlar.
Bu bağlamda şimdiki süreç kapitalizm, ego sağlayışlarını gerçekleyen; sadece bir” üretim ilişkisi” olduğu için, meşrudur. Ya da ego sağlayışı yapan tüm “üretim ilişkileri” egonun giderilmesi anlamında meşrudurlar.Ne var ki, egoca meşru olanlar, insan davranışlı insanın alan içi ilişkileri gereğince; doğru olmaya bilmektedirler.
Nitekim kapitalist üretim bir sağlasan olacakla, meşru iken; üretimin girişilme ve üretimin paylaşılma aşamasında hayli vahşidirler. Üretimin paylaşımı noktasında artık ürünleri sahiplenme aşamasın da, tüm üretim ilişkileri, her zaman doğru değildirler. Yani insanın dıştan sosyo toplum üzerinde girişme dolaşacakla, sağlasan yapmaları; giderek asıl egoca meşru olmanın yerine geçen bir meşrulaşmadırlar.
Sürecek
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.