- 995 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
CEVİZ
Birgiye gitme fikri Ayhanındı aslında. Bir kaç kez gittiğimiz için ve eşimin anneside Birgi’li olduğundan, oralara sempati duymaya başlamıştım açıkçası. hele imam Birgivi gibi büyük bir alimi ziyaret etmek önerisi her gün sunulsa giderim yani ....Birgi’ye gidip ziyaretimizi yaptıktan sonra geri dönüyoruz. Ayhan aylığını aldığı için ay başlarında bana daha sempatik görünür. Üstelik herşey almak ister fakat alamaz. Aldığıyla yetinmek zorunda kalınır haliyle...
Birgi’deki köşe başındaki bakkalın önündeki iri cevizleri gözüne kestirdi bu seferde, Belgin sana ceviz alayımmı?, aslında alacak laf ola beri gele, bende beklenen cevabı veriyorum iyiii al....Bakkal iri epey saydam yeşil bir naylon poşete bir kilo cevizi doldurdu, Ayhan armağan verilen küçük çocuklar gibi al sen tut diye elime uzattı bir poşet cevizi. Ödemiş’e gitmek için beklenen dolmuş gelince alelacele bindik. Yerimize oturmamızın üzerinden takriben iki dakika geçti, yandaki köylü dede (Hişşşş) Başımı kaldırdım ’Hııııı dede ne var?’ ’İrim ağzının ceevizimi onna?’ Eliyle cevizi gösteriyor, (Bilmem) Dedim.. Ayhan atıldı ’Dedeminmiş irim ağzı’ .. İkisi hoş beşe daldı bir süre nerden nereye ....
Ödemiş’e geldik yorgun argın, boş bir masa bulduk tren bekliyoruz bu arada çaylarda geldi. Yan masadaki ihtiyar köylü nine bana gülümsüyor, kafasında uzun siyah örtüsü pekte şirin, minik gözleriyse ışıl ışıl, oldum olası sempatikimdir, gerçi insanlardan illalah ettim ama.. Bende gülümsedim, anam çocukkende hep gülerdin derdi, yaşına hürmeten daha bir nazik güldüm. Baktım gözüyle masanın üstündeki cevizi işaret ediyor, oda ne? ağzımı açmadan, ’Nirden aldın enki o iri cevizleri’ Demesinmi, yok arkadaş yok, bakkalın salaklığı, saydam torbaya doldurdu cevizleri, gözü kalmayan kalmadı. Ömrüm boyu bir tek ceviz ağacım olmamışken bağ bahçe sahibi gözü doymaz ihtiyarların nazarıyla ceviz ya yutak boruma takılacak yada başka bir şey olacak. Ön dişlerinin ikisinden başkası yok yiyeceğinden değil ,merakından yada tamahından soruyor. Benim yerime Ayhan homudanırcasına cevap verdi, ’Birgi’den Teyze’ ’Haaaa eyi gari’ Öğrenince rahatladı fukara geri yan döndü oturdu..
Bayındır’a geldik ’Eve gitmeden mandıradan sütte alalım’ Dedi Ayhancık. İçeri girdik kırmızı yanaklı epey besli genç köylü kadın kardeş beni gözüyle yiyor, bu yaşta yine kadınların hain bakışları diye düşünürken, meseleyi aydınlattı sağolsun ’Kaaadeeeş’ ’Ne var’? Dedim ’Cevizleri nerden aldın?’ Tam cehennemin dibinden diyecektim, Ayhan araya girdi ’Birgiden aldık’ ’Kaçaaaaa’? Adamın sabrına hala şaşırıyorum, ’Yedi lira’ ’Eyiii beeek güzelmiş’ Eve nasıl geldiğimizi bilmiyorum işin en traji komik yanı cevizlerin yarısının çürük çıkmasıydı.....
.....RabaBelgin.......
YORUMLAR
Belgin Sönmez
Birgide toplumun cahaleti ile uğraşmış,dinimize giren hurafeleri ayıklamaya çalışan vede eserler yazmış.Mübarek İmamı Birgivi Hazretlerine selam olsun.Çok üzüldüm vasiyetinde kabrinin sade olmasını istemiş ve de çabut mabut bağlanmaması söylemiş ama şimdi ne halde.
Batı tarafı bu halde maalesef daha doğrusu çoğu yer eğerki yabancı olduğunuzu biliyorsa iş bitmiştir .O paraya alışmışlar haram katmaya...
Saygı ve selam ile.
Belgin Sönmez
Hoş bir anı hiyakeyi, kötü süprriz olmuş çevizlerin çürük çıkması.
:))