- 802 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SANCI
Görülmemiş bir sancı içerisindeyiz.Bu sancı, değişimin, ileri demokrasi (!) ye geçişin sancısı olsa gerek.
Protesto hakkınız yok.Bundan habersizseniz, yakın korumalar, olmadı özel güvenlik adı verilen ve kendini devlet görevlisi sanan zorba bir ekip, ya da resmi güvenlik güçleri anında tepenize çöker, tekme-tokat, yaka-paça göz altına alınırsınız.Yakalanmazsanız, biber gazının etkisiyle bir kaç gün ağlarsınız.Ya da basınçlı su sizi epey ateşlendirir.Bunların sonucunda her yeriniz sancır uzun bir süre.
İstanbul’da olduğu gibi, vatanı uğruna şehit düşen yiğidin töreni için cami avlusuna alınmazsınız kendi ülkenizde.Bu da uzun süre vicdanınızı sancıtır.
Yakmadan-yıkmadan terörü lanetlemek istersiniz.BDP il binaları derhal koruma altına alınır.Yaklaşamazsınız.İlla "geçerim" derseniz, şehit yakını-gazi ayırt edilmeden yerlerde sürünür, gözaltına alınırsınız.Tıpkı Osmaniye’de olduğu gibi.Yaralarınızın sancısını unutsanız da yüreğiniz sancımaya devam eder.
BDP binaları bu kadar cansiperane korunurken; "neden öğretmenlerimiz, sağlık görevlilerimiz, işçilerimiz ve hatta kaymakamlarımız korunamıyor" diye düşünmekten beyniniz sancır.
Görme özürlü bir vatandaşımız "geçinemiyorum" dediğinde, sayın Bakan’dan, "bu halinle iş bulduğuna ŞÜKRET" sözlerini işitince, görmeyen gözlerinin sancısını taa yüreğinde hisseder.
Bir Bakan’a "yakınlarınızı sınavsız işe almışsınız" denildiğinde, "onlar vatandaşlık haklarını kullandılar" cevabını alanlar da bir "vatandaş" olupta haklarını kullanamamanın ezikliğinin sancısı başlar.
"Yapılan zamlardan anamız ağladı" diyen çiftçiye, "al ananı da git" sözlerini duyunca, "ANA"mıza bile sahip çıkamamanın sancısını her yerimizde hissederiz.
Milyonluk arabalara binenlerin, asgari ücret kadar bahşiş verenlerin, ekmeğin fiyatını bilmeyenlerin, son "ON" yılda "ELLİ BİN" artmasını görmek, makarna-şeker-kömür yolu bekleyenlerin gözlerini sancıtır.
Daha sancı çok ta, sancıyacak yerimiz kalmadı.Diğer sancıları bizden sonra gelecek nesil yaşamağa ve yazmağa devam eder.
Biz mi?
Biz sancılanmaya bağışıklık kazanıp, sancıdan zevk almağa başladığımız gün, "İLERİ DEMOKRASİ"ye hazırız demektir.
Tevfik ALBAY
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.