- 1174 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
CAN DÜNDAR'IN ZOR SORULAR'I Madde 4
4) Güneydoğu’da niye tepki yok?
Hakkâri saldırısı, bayraklarla, gösterilerle, sloganlarla ve genelde olgunlukla protesto edildi.
Milliyet’teki “Teröre lanet” başlıklı haberde, yurt çapında gösteri yapan iller sayılmıştı; ama içlerinde Güneydoğu’dan hiçbir il yoktu.
“Türkiye ağladı” genel başlığı içinde kaybolan bu ayrıntının bir anlamı yok mu? En kederli günde bile beklenen duygusal ortaklığı sağlayamadığımızı, ölüme karşı yaşamın yanında saflaşamadığımızı kanıtlamıyor mu? "
Can Dündar’ın milliyet.com.tr adresindeki 22.10.2011 tarihli yazısının 4. maddesi aynen bu şekildedir...
Siyasi içerik oluşmaması adına diğer maddeleri yayınlamıyorum.İlgi duyanlar aşağıda vereceğim linkten takip edebilirler...
Ben doğma, büyüme Gaziantepliyim. Burada Türk, Kürt ve Arap hemşehrilerimle farklı etnik kökenlere sahip olarak geçmişten bu yana barış içerisinde yaşıyoruz...
Memleket semalarında yükselen acı çığlıklar hepimizin ciğerini fazlasıyla yakıyor. Reklam yapıyor edasına bürünmemek adına bu konuda hissettiklerimi açık açık ifade etmek istemiyorum.Şiirlerimi okuyanlar bilirler...
Can Dündar’ın bu yazısını okuduğumda, benim de sormak istediğim sorular cereyan etti kendi içimde.Sanırım Türkiye Cumhuriyeti vadandaşı olarak buna hakkım var...
1. Güneydoğunun terör konusuna tepkisiz kaldığını, hangi araştırmalarınıza dayanarak ileri sürüyorsunuz?
2. Bir haberci olarak hangi zümreden hangi insanlarla ne kadar röportaj yaparak duygu ve düşüncelerini aldınız?
3. "Milliyet’teki “Teröre lanet” başlıklı haberde, yurt çapında gösteri yapan iller sayılmıştı; ama içlerinde Güneydoğu’dan hiçbir il yoktu" derken, Milliyet gazetesinin millet bütünlüğü konusunda ne kadar saf duygulara sahip olduğunu düşünmemiz gerekiyor?
4. "Milliyet gazetesi, hangi iradenin ideolojisine sahip bir gazete?
5. " “Türkiye ağladı” genel başlığı içinde kaybolan bu ayrıntının bir anlamı yok mu?" derken, aynı zamanda aynayı kendinize çevirdiğinizin farkında mısınız?
6. "En kederli günde bile beklenen duygusal ortaklığı sağlayamadığımızı, ölüme karşı yaşamın yanında saflaşamadığımızı kanıtlamıyor mu? " dediniz.Terör olaylarından sonra doğu veya güneydoğu illerinde bulunup, halkla iç içe oldunuz mu?
7. Yazınızın bu 4. maddesini güneydoğuda haklın karşısına çıkarak sorabilir misiniz?
8. Sözkonusu yazınızın 4. maddesi "BAŞKALAŞTIRMA" değil de nedir?
Aklıma gelenler bunlar...
Türkiye’de böylesine gündemde ve güven duyulan bir yazarın, terör konusunda yurdun belirli bir kesimine böyle ithamda bulunması beni derinden yaralamıştır...
Bu soruların Can Dündar’a ulaşması için elimden gelen çabayı göstereceğim...
Saygılarımla...
haber link: gundem.milliyet.com.tr/zor-sorular/gundem/gundemyazardetay/22.10.2011/1453605/default.htm
YORUMLAR
Bir yanı birleştirip bir başka yanı ayrıştırma ve de başkalaştırma ideolojisinin yaygın bir gelenek olduğu bir zamanlardan kalıntı haberler okumak olağan bizim ülkemizde.
Münevver olmanın şartı kırmadan ve ayrıştırmadan paklaştırmaksa insanlığı; bir gün sevgili Dündar'da bunu yapacak.
Yarın neler getirir bilmem, ama ben bu ülkeden her şeye rağmen umutluyum...
Can'lar da bunu anlayacaktır elbet ve haberlerimiz artık kirlenmeden gündeme oturacaktır...
Sevgili abicim, gözünden kaçırmayıp böylesine irdemelei bir yazı kaleme almış olman çok şıktı gerçekten. İnsanları düşünmeye sevk eden eleştirisel, ama kırıcı olmayan böyle satırlar ve de ünlemler artmalı her geçen gün...
Anlayışını ve de uğraşını samimi görmekten gururluyum..
Güzel günlere inşallah...!
YağMuRun İzİ
İsteseler de, istemeler de; evet bir gün, bu ülkede her şey çok güzel olacak mirim...
Yeter ki, rotamızı şaşırmayalım ve değerlerimizi çiğnetmeyelim...
Sevgimle, selamımla...
Osman NURANİ
Can Dündar, Gaziantepli çukurca şehidimizin evini görmüşmü acaba???
ne biliyormuş Gaziantepte ve güneydoğuda ne kadar ne olduğunu, yanlı basının, yanlı kalemleri......
Evim, şehidimizin evini görecek bir uzaklıkta, ben görüyorum o mahalledeki kalabalığı , sokaklara sığmıyor, her gün meydanda toplanan yüzlerce, binlerce genç tekbir getiriyor. Lutfedipte gazeteleri adına ziyaret etselerdi de görseydi Dündar. Tepeden bakmayla Güneydoğunun yüreğini göremezler
yüreğine sağlık kardeşim, yazılacak çok şey ver ama yeri değill
kutlarım duyarlı kalemini
her dem saygı ve selam ile
YağMuRun İzİ
Masa başında oturanlar, çekilen acılardan ne kadar haberdar olabilir ki...
Yüreğinden dökülen güzel satırlara katılıyor ve teşekkür ediyorum ablacığım...
Saygım ve selamımla...
YağMuRun İzİ
Üzerime düşeni layıkı ile yaptığıma inanıyorum...
Sevgiler sana da Mehtap...
Mehtap ALTAN
bizler sesimizi yükseltirsek belki vicdanlarımız biraz daha!
sevgiler...
tansiyonun yüksek ......tansiyonun düşük ona göre reçete verirler.....kim cukkayı gösterirse üzerilerinde pijamada olsa koşa koşa gelirler ..kalemleri uzaktan.....kumanda lıdır....duyarlı kaleme sevgiler
YağMuRun İzİ
Teşekkür ediyorum...
Saygımla...
YağMuRun İzİ
Saygımla...
YağMuRun İzİ
Teşekkür ederim İlyada...
Saygımla...