HAYAT
Ne olduğu kimileri için her gün sorgulanan kimileri için arada kimilerininse hiç sorgulamadığı bir şeydir hayat…
Adil midir adil değil midir, ben bu hayatı hak etmiyorum, böle hayat mı olur of yine mi okul yine mi iş yine dert yine hüzün kimileri için hayat… Ne güzel bir hayat iyi ki gelmişim dünyaya ne güzel bir işim var, güzel bir okulda okuyorum her şey çok güzel her şeyiyle güzeldir hayat kimileri içinse…
Kimileri için karamsar, kimiler için neşeli kimileri için durgun kimileri, kimileri için hareketli kimisinin çoktur beklentisi hayattan, kimileri ise umutsuzdur hiçbir beklentisi yoktur hayattan!
Dünyanın bütün bölgelerinde hayat aynı değildir tabi beklentiler de farklıdır. Ekonomik durum, kültürel yaşam, ideolojiler devlet politikaları farklıdır her yerde…
Afrika’da bir çocuğun karnının doyması, Filistin’de, Irak’ta bir çocuğun barış ortamında olması; Amerika’da, Fransa’da bir çocuğun yediği burger kingten sonra üzerine birde dondurması yemesidir.Ekvatorda yaşayanlar için serinlik, kar; kutuplarda yaşayanlar için sıcaktır güneştir hayat…
Hayat kimileri için ailesi kimileri için arkadaşı kimisi için kız arkadaşı kimilerini arabası evidir kariyeridir kimileri için paradır hayat... Görmeyene görmek, duymayana duymak,yürüyemeyene yürümektir hayat...
Bunlar gerçekler midir yoksa bizim hayata yüklediğimiz anlamla mı alakadır. Nasıl bakıyorsak ya da nasıl hissediyorsak hayatı hangi pencereden bakıyorsak onunla mı alakaladır hayat…
Her şeye rağmen güzel midir hayat , olmasa daha mı iyi olurdu yoksa yaşadığımız her günün değerini bilip ona göre mi yaşamak gerekiyor hayatı?
Tüm bu sorulara ve görüşleri rağmen hayata iyi temennilerle yaşamak yaratılmış her şeyi değerli bilip bir anlamı olduğunu düşünüp her şeye saygı ve sevgi ile yaklaşılmalı… Ön yargılardan, kinden, nefretten, savaşlardan, açlıktan, susuzluktan uzak barışın ve sevginin egemen olduğu güzel bir dünya güzel bir hayat…
"HAYAT GÜZEL BAKAN GÜZEL DÜŞÜNEN GÜZEL GÖRENE GÜZELDİR…."
M TURGAY