duygu.. düşünce ve dua
hayat güzeldir,, çünkü onu yaratan güzeldir.. gözümüze güzel görünmese de bizim yararımıza güzeldir ama biz,, farkında olabildiklerimizle yorumlarız gördüklerimizi..
yaşanılan her şeyde görebilenler için nice güzellikler gizlidir,, fakat bu güzellikleri ancak gönlü güzel olanlar görebilir.. güzel gönül ise; güzel duygu ve düşüncelerle beslenirse güzelleşir..
bildiği gibi.. duygularımız düşüncelerimizi oluşturur,, düşünlerimiz ise dua"larımızı ve dua“larımızda sonralarımızı şekillendirir.. dolayısıyla "düşünce"lerimizdir,, bizleri bir sonraki "an“lara,, yarınlara taşıyan..
mesela.. hayal kurar,, nasip olur yaşarız.. bunları duygu ve düşüncelerimizin aracılığı ile yaparız.. kısacası; düşüncelerimiz hayatımızdır "an" içinde yaşadığımız.. elbette umutsuz,, hayalsiz yaşanmaz.. fakat önemli olan hayal kurarken hangi duygu ve düşüncelerle bunu yaptığımız/dır..
alışkanlık yapmışız ve kendimiz veya başkası hakkında kötü bir niyetimiz olmaksızın; "işimiz zor" veya "bunun işi zor" yada "hayat zaten zor" gibisinden söyleniriz.. o vakit doğal olaraktan hayatımız zorlaşır..
eğerki yarın ki hazırlandığım sınav için,, "bu sınav zor,, başaramam" düşüncesi ile sınava girersem,, büyük bir olasılıkla sınavı başaramam.. acabalar ve belkilerle mutlu son’a varamayacağım kesindir.. eğer istiyorsam; önce çalışıp,, kendime güvenmeliyim.. başarımı olumlu sözlerle "olacak" diyerek desteklemeliyim..
___________
/böylece yaşantısıyla,, kişinin duygu ve düşüncelerini OKUyabiliriz.. nasıl ki kişinin,, duygu ve düşünceleriyle kimliği ve dolayısıyla hayatını tanımlayabildiğimiz gibi/
/artık kiminle oturup kalkıp,, kimlerle dostluk kurduğumuza.. hayatımızı kimlerle paylaştığımıza daha dikkat edebiliriz/
________________
eğer tefekkür edersek..
herbirimiz,, olumlu veya olumsuz sözlerimizle; dua“larımızı yaşarız ömrümüzce farkında olmadan..
_
ve bundan böyle,, duygularımızı süzgeçten geçirelim ve bir sonraki "düşünce" ve "sözlerimize" daha dikkat edelim.. bilakis,, "herkes ne yaparsa kendine yapar" sözü ile,, kendi kendimize,, hayatımızın ne kadarını (nasıl) zindan ettiğimizi hatırlayalım derim..
___
güzel düşünce sevgidendir ve sevgimiz ise samimiyetimiz kadardır.. öyleyse; duygularımızı sabırla ve samimiyetle yönlendirelim..
_
hepimize.. güzel duygu,, düşünce ve dua’lar eşliğinde rahmeti bol bir gün diliyorum..
ve hatırlayın,, şahinde sizi seviyor ♥
_
Şahinde Hülya Kahraman / ekim2011_
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.