- 751 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
TERÖR HEDEFİNE ULAŞIYOR MU?
Bugünlerde ülke sorunlarına duyarlı kimseler tarafından sıkça sorulan soru;
“Terör hedefine ulaşıyor mu?” sorusudur.
Evet, terör hedefine ulaşıyor. Bu hedefe varmanın suçluları ise, terörle mücadele iradesine ve azmine sahip olmayan siyasi kadrolardır.
Terör, birçok kişinin bildiğinin aksine, "Baldırı çıplak" bir hareket değildir. Bir hedefi, stratejisi, hiyerarşik bir yapısı vardır ve bir planlama içinde hareket eder. Bu hareketi küçümseyen ifadelerin bir anlam ifade etmediği, PKK’nın kuruluşundan bu güne gelmesindeki süreçte görülebilir.
Dünya tarihi incelenecek olursa görülecektir ki, hâkim otoriteye karşı direnen (ayaklanan) hareketlerin büyük bir bölümü, hedefleri ölçüsünde başarıya ulaşmışlardır. Hâkim otorite, kendisine karşı olan hareketleri terörist faaliyet olarak isimlendirse de, hareketi yürütenler açısından yapılan faaliyet bir "Gayri Nizami Harp"tir. Asker olanlar tarafından iyi bilinir ki GNH, bir harp çeşididir ve belirli kuralları vardır. Bu kuralları uygulayarak hareket edenler ise sonunda hedeflerine büyük ölçüde ulaşırlar.
GNH teknik ve taktiklerini kullanarak hedeflerine ulaşma arzusunda olanlarla silahlı mücadele, GNH teknik ve taktikleri kullanılarak yapılmalıdır. Silahlı mücadele, diğer unsurlarla (Siyasi, ekonomik, sosyolojik, psikolojik...) desteklenmelidir. Bu mücadelede özellikle siyasi desteğin büyük önemi vardır. İktidara sahip olanlar, siyasi olarak, yürütülen mücadeleyi desteklemiyorlarsa ya da yürütülen mücadelenin (isteyerek ya da istemeyerek) farkında değillerse, Mücadelenin başarıya ulaşması mümkün değildir.
Bugüne kadar ülkemizde iktidara sahip olanlar (1978 yılından bu yana), bu bilince ulaşamamıştır. Ya da siyasi otorite, dünya egemen güçlerinin bölge zenginliklerine ulaşmak için yürüttükleri düzenlemelere bilinçli olarak katılmakta ve kendi halkını aldatmaktadırlar.
Bu şartlarda terör nihai hedefine ulaşma yolunda ilerlemekte, bu ilerleyişe siyasi otorite yardım etmektedir diye düşünmekteyim.
Bekir GÜÇLÜER
YORUMLAR
Sizi tanıdığıma sevindim.
Yazınızın son iki paragrafı, ülkemizde ve Arap ülkelerinde yaşananların can damarını işaret ediyor. Bütün mesele budur ve dini kullanarak uyuttukları, birbirlerine kırdırdıkları halkların kavrayamadığı da bu gerçekliktir.
Saygılar...
bekir güçlüer
Ziyaretiniz ve kıymetli yorumunuz için teşekkür eder, saygılarımı sunarım.
Milli hassasiyetlerin kaybedildiği bir ortamda, yazıma gösterdiğiniz ilgi için ayrıca teşekkür ederim.
Bekir bey yazınızı dikkatlice okudum. Bizdeki terör eylemleri Gayri Nizamı Harp usuleri uygulanmakta olmasına ragmen bu kadar etkili değildi. 8-9 senedir siyasi iktidarın gevşekliği adeta terörü azdırdı palazlandır dı ve bu noktaya getirdi. Son olaylar ise terörü bu konuda egitimli bir organizasyonun egittiği ve planladığı anlaşılıyor. Eninde sonunda Halkıyla beraber Türk ordusu bu belayı yok edecektir. Yazınız gayet güzel olayın vahametini gözler önüne seriyor. Sizi emeginizden dolayı kutlarım. Selam ve saygılar.
bekir güçlüer
Ziyaretiniz, konuya olan hassasiyetiniz ve yorumlarınız için teşekkür eder,
saygılarımı sunarım.