- 627 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
SAĞLAM BİR İRADE İLE SIĞARA BIRAKILIR
Çok değeli gönül dostlarım:Hepiniz bilirsin ki sığarnın vücudumuz çok zararları vardır.ancak bizler [sığara içenler ] bu zararlarını bile bile yinede
sığara içmekten vaz geçemeyiz ben bu sığaranın zararların [ 32 ] sene içerek çektim kaç defa sözde bıraktım ama malisef tekrar içmeye başladım.
Bu sığara içerek yaşadığım koskoca otuziki yıl hep nefsimle mücadele ettim.’Sen Ne Kötü Arkadaşsın ’ adlı şiirmden de anlaşılacağı gibi kendi kendimle adata alay ettim.kendime olan saygımı yıtırmiştim.
Nihayet 2003 yılında birdaha hiç içmemek üzere Hacca giderken bıraktım,bir dahada o gün bu gün hiç sığara içmdeim Sığaradan çektigim huzursuzluk zaman zaman hatırladıkça bu gün bile rahatsız oluyorum, sığara içmedigimden dolayı çook mutluyum.sığarayı temelli biraktığım için de her aklıma geldikçede sevincim sonsuzlaşıyor.{ o tarihlerde bağzı yakınlarım benimle sığarayı bırakamıyor diye alay ediyorlardı sanki siğara bile benimle alay ediyordu } bu konuyu kendi kendime yıllarca düşündüm durdum.
Bir kaç kere rüyamda sığara içtigimi gördüm inanınız derecede üzüldüm.sabah rüyamdan uyandığım bu sığarayı rüyamda içtiğimi anladığım zaman ne kadar seviçlıydım anlatamam.
Sığarayı içmeyi ilk bıraktığım yıllar sabahları uykudan uyandığım
zaman içimde bir sevinç bir huzur hissediyordum bu sevinç neden dir diye kendi kendime düşündügüm de sığara içmeyi biraktımda onun için diye sevinçliyim kat kat artıyordu.
Ne kadar acı ki bu söz konusu { Sen Ne Kötü Arkadaşsın } isimli şiirimi bilerek düşünerek yazdığım halde o tarihe yinde sığarayı bırakamamıştım..Şimdi düşünüyorda bir insanın önce kendine sonra çevreye topluma saygılı olası gerekli.Ancak kişinin kendine inancı az iradesi bayağı zayfsa yani nefsinin kölesi olmuşsa bu durum hahada işi zorlaştırır.Kişinin tek yapacağı şey önce sabırı bilecek ve uyğulıyacak yani nefsine gem vuracak nefis mücadelesi kendine saygılı olması da çook önemli...
Kişi kendine sagı duyarsa kendine güveni artar; bu doğrultuda karşındakini iyi görürken kendini de iyi görmek çok önemli diye
düşünüyorum.zira kişi kendine güveni olmazsa başarılı zaten olamaz..Bu sözüme ilaveten M.Kemal Atatürk bir öğüdu aklıma geledi.ÇALIŞ,GÜVEN ÖĞÜN. (ben sığarayı bıraktım diye övünmek ne kadar büyük bir sevinçtir diye düşünüyorum çünkü ben bu sevinçli her an yaşıyorum.
Değerli arkadaşlarım benim şiirim de bu uzun bir nefis mücadelesinden sonra belgesel öyküsüdür.Dileğim siz sevgili dostlar sığara içiyorsanız hemen sığarayı bırakınız,zira benim gibi mutlu olursunuz.tüm okurlara sevgiler ve saygılar sunuyorum.
YORUMLAR
Siz kendiniz yazınızı okuyabiliyor musunuz. Ben okuyamadım. Lütfen zemin rengini değiştirin de okuyalım. Saygıyla...
ZEMİN RENGİ İÇİN TEŞEKKÜR... BİR KOAH'LI OLARAK SİGARA TÜKETMENİN CEZASI ÖLÜM OLSA, SEVİNECEĞİM DE, ÖLEMİYORUM DA, MAALESEF SÜRÜNÜYORUM, AMA GENE DE BIRAKAMIYORUM LANETLİ ŞEYİ... SAYGIYLA.
kemnur tarafından 11/6/2011 12:37:06 PM zamanında düzenlenmiştir.