ÇAĞDAŞ ve ATATÜRKÇÜLÜK
ÇAĞDAŞ ve ATATÜRKÇÜLÜK
Hayatta bir çınar bildim ben. Hayalim sacdece onu öğrenmekti. Nefesini nefesimde hissetmek, sarı saçlarına bir kezde olsa dokunmaktı. Ve anladım ki o hala yaşıyor ve varlığını tüm benliğimde hissettiriyordu.
Akla ve bilime dayalı kurumları yaşatmayı amaç edinen kitlelerin oluşturduğu, mustafa kemal ilkeleri içerisinde oluşturulan akımı ‘’Atatürkçülük’’ kelimesi altında toplayabiliriz. ‘’o’’ damarlarından kudret fışkıran üstün iradesi ile çağdaşlık mevkiinde yerini üst düzeyde muhafaza etmiş bir bent. Atatürkçülük ilkesini benimsemekle birlikte saygı duyduğumuz önderin çağımızca yaşamını sembolize etmekteyiz. Yeryüzünde Mustafa Kemalin yüzünü ruyet eylemek günümüzde yerini eserlerine bırakmıştır.
Çağdaşlık ise atatürkçü düşünce sisteminin modern, kültürel, sosyal ve bilimsel açıdan bir çok uygarlık düzeyi üzerindeki hal ve hareketlerin bütünüdür. Çağdaşlık; her devrime, dönem dönem meydana gelen değişikliklere fennen ayak uydurmak cebren varoluşu bir gayret ile konumlamaktır. Her iki fiilide aynı çatı altında toplarsak kişisel hak ve özgürlüklerin ilkelerle bütünleşmesidir Atatürkçülük ve çağdaşlık. milletin layık olduğu yaşama erişmenin kısayolu, refah kumaşıyla bezenmiş modern niteliklerde işlenmiş bir elbisedir çağdaşlık..
Tüm ferdler bilmelidir! Medeniyet öyle kuvvetli bir ateştir ki kendisine kayıtsız olanı yakar, cezben ise uygarlıkla bağdaştırır karakteri. Mustafa kemalönce bi devlet kurdu, sonrada idare edebilme gücünü ve cesaretini türk toplumuna miraz bıraktı. Sen rahat uyu atam! Muhtaç olduğu kudretin damarlarındaki asil kanda mevcut olduğunu bilen türk gençleri bu mirası alnı açık, gururla omuzlarında muhafaza etmektedir…
ŞEKİBE EREN