- 506 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Üniversiteli Gözü İle Ekonomik Değerlendirmeler 1
Kaynaktan Deryaya
lebiderya
Üniversiteli Gözü İle Ekonomik Değerlendirmeler1
Bu yazımız Dumlupınar Üniversitesi Muhasebe Bölümü 2. Sınıf Öğrencisi Mahmet S. Durak’tan alıntıdır.
Finans Sektörü İle İlgili;
Planlama Ülke, Bölge, Yöre Üretimleri ve Mali Güç Gözönüne Alınarak yalımalıdır…
Finans sektörü tek başına çalışmasını sürdürmemelidir.
Sektör planlama yaparken; Piyasa şartlarını çok iyi analiz etmek zorundadır.
Netice itibari ile yatırımcının sıcak parsını değerlendiren kurumsal bir yapı olan Finans Kuruluşları yatırımcının parasını getirisi çok iyi olan kaynaklarda kullanmak durumundadır.
Naısl ki; inşaat müteahhitliği ile; beton, çimento, tuğla, boya, kum, fayans, kereste sektörü birbirini tamamlayan sektörler ise; Finans Sektöründe de durum farklı değildir.
Kollektif yatırımcının kaynaklarını getisi en yüksek olan sektörlere yönlendirmeyi Finans Kurumları yapmaktadır.
Bu düşünce merkezli hareket edildiğinde; her bölgenin kendine özgü getirisi, planlaması, üretimi olan ürünler ve bu üürnlerde ki pazar yüzde payları dikkate alınarak “Makro ekonomide mikro planlama” yapmak zorunluluğu vardır.
Bu değerlemeler; hem ülke bazında, hem bölge bazında hem de yöre bazında ayrı ayrı elimile edilerek net sonuçlar için geçmiş dönemlerin kayıtlı-kayıtsız bütün üretimini incelemek gerekir.
Uzun dönemde farklı sektörler sürekli izlenip; Finansal kaynakların kaydırılması da yıllara dayalı olarak yapılmalı, gerektiğinde bu husuların sıfır hata ile yapılması için; ülke, bölge, yöre izleme komiteleri oluşurulmak zorundadır.
Gelişmiş ülkede bulunan Finans Kurumu; gelişmekte olan ve az gelişmiş ülkelerde yerli şirketler ile mali bağ oluştururken; hiç gelişmemiş ülkeleri gözardı etmemelidir.
Bugün yaşanan ABD’deki “riskli konut” sisteminin çökmesi belki de; dışarıya azr edilen sıcak para öncesinde yeteri kadar izleme ve planlama olmayışından kaynaklanmıştır.
Çünkü o sistem ABD’ye göre ya da; ABD’nin bir bölgesine göre idi. Bu sistemle çalışılırken dışarıya açılım yapıldığından; önceleri çok büyük getirii olan sistem sonunda çökmüştür.
Her bölgeye göre planlama yapmayan sektör büyük risk altındadır.
Mehmet S. Durak
Ekleyen; lebiderya