- 632 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
Konuşmanın tadı niye kaçar?
Zaman zaman hepimiz,konuşmanın tadının kaçtığından dem vurur," şöyle bir ağız tadıya konuşamadık bir türlü "diye de söylenir,dururuz.
Ben bu soruya,güzel sözlerle cevap bulmaya çalıştım.
Bakalım sizlerin de hoşuna gidecek mi?
1-Okuma,tutkuların en soylusudur. (A.Albalat)(Aslı bir bayan yazar olup,İspanyol’dur ve adı da Rosa Gonzales’tir.1904-1994 arasında yaşamıştır.)
2-İyi olarak bilinen bir kitabı okurken isteksizlik duyarsanız kendinizi zorlayınız.Sevmediğinizi anlamaya kendinizi alıştırmalısınız ki,anlamamış olduğunuzu sevebilesiniz. (A.Albalat.)
3-Okumayı öğrenmek sanatların en gücüdür. (Goethe)
4-Özgür insan,okuyan insandır.Çünkü okuma,bilgisizliği ve kör inançları yenen tek güçtür. (Thomas Jefferson,1743-1826)
5-İnsanlığı yönetebilecek olanlar,okuma ve yazma gücüne sahip olanlardır.( Voltaire)
6-Yaşamın boyunca binlerce ton kitap devirmedinse hiçbir şey okumuş sayılmazsın. (Salah Birsel)
7-Adını herkesin bildiği ama pek az kimsenin okuduğu kitaplardır,klasikler. (Mark Twain)
8-Okuyorsan,ne karşısındakini susturmak,bilgiçlik satmak için,ne her konuda okuduğuna körü körüne inanmak ne de konuşmalarına konu olmak için;ama incelemek,düşünmek için oku. (F.Bacon)
9-Okumaya ayrılan zaman daima kendini öder.( Herbert.)
10-Okuma isteği barut gibidir.Bir tutuşursa bir daha sönmez.( V.Hugo)
11-Keseni kafana boşalt,onu senden kimse alamaz.( Konfüçyüs)
Sorunun cevabı bence aşağıdaki atasözündeki saklı:2005 yılında 6 yurdum insanına bir kitap düşerken,şimdi bu sayı 4’e "yükselmiş."Bir Japon’un yılda 25 kitap okuduğunu düşünürsek aramızda tam yüz misli fark var demektir.
12-Okumadan geçen üç günden sonra,konuşmanın tadı kaçar.( Çin atasözü.)
YORUMLAR
Kültürel zenginliğinizi bir kere daha ispatladınız...
Okumaya ayrılan zaman daima kendini öder; bu cümle okumaya zamanım yok diye bahane uyduranlara çok güzel cevap oluşturuyor.
Saygılarla
sabri ayçiçek
Katkınıza öncelikle teşekkür ederim ama bir konuyu "harmanlamayı" seviyorum.Ve "eskiyle" bağ kurup,bir derinlik katmak en zevkle yaptığım şeydir.Yani benim de "tarzım" bu...
"Hayat insanın yaşadığı değildir,aslolan hatırladığı ve anlatmak için nasıl hatırladığıdır."sözü de neredeyse kılavuzumdur.(Marquez'den.)
Evet bence en güzel icat kitap ,en güzel eylem okumaktır.Kişinin kendini okuması,etrafı okuması,hayatı okuması ve hergün kitap okuması gerekir...güzel ve anlamlı bir paylaşımdı...Selamlar
sabri ayçiçek
Değerli görüşlerinize teşekkür eder,bir kavramınızı da içten paylaştığımı belirtmek isterim.
"Hayatı okumak."
Bu felsefenin bir tanımı gibi olmuş,çok da hoş.Şöyle denir çünkü:Felsefe,çok kitap okumak değil,hayatı okumaktır!
İbrahim ERZURUMLU
selam..güzel yazınızı kutarım...gerçektende kitaplar en iyi dostlarımızdır....ve ben okumaya aşıkım....okumadan duramam.....dedikodu etmektense bir kitap okumayı yeglerim......gönlünüz gamdan uzak olsun.gül diyarından selam lar
sabri ayçiçek
Kitap,dostluk ve okumak.
Üçü bir arada çok da anlamlı bir etkinliktir.
Herkese bol okumalı günler dilerim sizin şahsınızda.
Okumak ne kadar iyi geliyor insana. Teşekkürler zengin sayfanız için. Tebrikler. Saygılarımla.
sabri ayçiçek
Nizami'nin,"Dost,rahatlık veren bir merhemdir."diye güzel bir sözü var.Belirttiğiniz gibi,kitaplar da "dostlarımız" olursa bize iyi gelmesi,rahatlık vermesi kaçınılmazdır...
Yeter ki kitabı böyle anlamlandıralım!Güzel gün/günler dileğimle.