- 1725 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
UMUT, FAKİRİN EKMEĞİ!..
En kötü yaşam koşullarında dahi umudunu yitirmedi. Objektif düşüncelerindeki kararlarını uygulamayı yeğlerdi. İçine çivileyip bırakmaz, yok olup gitmesine gönlü razı olmazdı. Her uyguladığı eylemde illaki yanlışları ortaya çıkardı. Her yanlışı, hatası ; onun için altın değerindeydi. Zaten yıllar yılı hep hatalarından dersler çıkararak bu günlere gelmişti.
Ismarlama yaşamlardan nefret ederdi.Yaşam; onun için bir sınavdı. Yaşayıp yaşamadığının hiç kimse farkında değildi. Bazen yanılsamalar içerisinde kendisiyle kavgalı olduğu zamanlarda; ipek böceği gibi kozasına çekilir; karşılaştığı insanları, iç dünyasındaki milimetrik eleklerden elerdi. Eleğin altındaki ve üstündekilerini farklı kategorilere sokar; onları senoryasını kendi hazırladığı filimde oynatırdı.
Baş aktörleri,dost bildiği insanları; gerçekten iyi ve kötü gününde yüreğiyle de olsa manevi güç verenler; figüranları, riyakar olanlar; dost görünüp gerçek yüzünün sahtekar olduğunu gizleyenlerdi(bayağı fazla bu gruptakiler)
Her başarı sandığı eyleminde acı vardı. Acılar, mücadelesinin nüvesini oluşturuyordu sanki. O, acı çekmek için; toz çekip kollarını jiletlemedi. Sigara içip dumanıyla aşkını sayıklamadı. Kadehlerin dibinde teselliyi aramadı. Acıyı, birebir yaşayarak kana kana içti...Sırtını medyaya dayayıp, rehavete düşmedi. Gücünü yırtık papuçlarından ve modası geçmiş pantolonundan alırken; yüreğindeki gaz lambasını hiç bir zaman söndürmedi...
Senden bir şey olmaz dediler; tepki vermedi. Olmazları oldurmaya çalıştı. Sen, yapamazsın dediler.Gecelerini gündüz yaptı; araştırıp durdu. Sonunda 12 den vuramasa da oku; hedefe fırlatabildi.
Dimdik ayakta durdu. Sırtında çantasıyla şemsiyesiz, sokaklarda koşturdu ama; grip bile olmadı.
Son zamanlarda karşılaştığı insanların çoğunun figüran olduğuna kesinlikle inandı.
Düzenin sağlam çemberini kırıp, içerisinde yer alamayacağını bile bile umudunu asla yitirmeden son nefesine dek bir maratoncu gibi koşmaya çoktan kararlıydı. Her attığı deparda nefesi daha da açılıp ciğerlerine kokuşmuşluktan arınmış oksijeni doldurdukça; yapayalnız kalsa da yine de mutluydu…
Umut, fakirin ekmeği imiş!..
YORUMLAR
"Düzenin sağlam çemberini kırıp, içerisinde yer alamayacağını bile bile umudunu asla yitirmeden son nefesine dek bir maratoncu gibi koşmaya çoktan kararlıydı. Her attığı deparda nefesi daha da açılıp ciğerlerine kokuşmuşluktan arınmış oksijeni doldurdukça; yapayalnız kalsa da yine de mutluydu…
Umut, fakirin ekmeği imiş!.."
Kokuşmuş düzen diyoruz,onu kokuşturan bizleriz...İçimiz dışımız hayvani duygularla çepeçevre sarılmış.İnsanlık yerlerde sürünüyor...Sırtını kimselere dönemiyorsun...Her şey suni ve hilekar...yazılacak çok şey var...Yinede geleceğe dair umudum varrrr....Tebrik ve saygılarımla
İyi Geceler Değerli Sarıkaya,
Sayfanıza sıkça uğruyor, yazınızı okuyup yoluma devam ediyordum. Bu gece, yorum için konuk olacağım. "Sakınan göze çöp batarmış" derler ya, bilgisayarıma da öyle oldu. Bir virüs musallat oldu. İnternete başka yollarda ulaşır oldum. Sorun tam çözülmüş değil. Umudum, o virüsün üstesinden geleceğim yönünde.
Gelelim sizin örneğe. Bu gidişle öyleleri nadirattan gösterileceğe benziyor. Büyük çıkarlar şöyle dursun, kenardan köşeden yararlanma isteği, hatta, yüzlü görünmek bile insanlara "Hurra!.." dedirtiyor. Bunları açık seçik gördükten sonra dile getirdiğiniz konunun yarenliği biz eski tüfeklerce daha bir değerli oluyor.
Hazır yarenlik yaparken birkaç olumsuzluğu da araya sıkıştırmadan geçemeyeceğim. Geçenlerde, Edebiyat Sitesi'ndeki bir kaldemdaşın yazısında okumuştum. Sözler, Sadi Şiraz'a aitmiş. Aklımda kaldığı kadarıyla sözler şöyle idi. "Olgun bir adamı dost edinmek istiyorsan eleştiri yapacaksın. Genç bir adamı dost edinmek istiyorsan öveceksin." Gönlünüz genç. Benim gönlüm gibi. Övgüm şu. Yazım yönünden büyük aşama kaydettiğinizi görüyorum. Eleştirim: Konuşma içeren sözcükleri
tırnak içine alın. Bir de, bir edebi yazıda, tarih dışında sayıları rakam olarak yazmayın. 12 yerine on iki.
Başka konuklar da ziyaret edeceği için sayfanızda fazla durmam doğru olmaz.
Başarılar diliyorum. Saygılarımla.