ATATÜRK VE GENÇLİK
Atatürk’ün en büyük umududur gençlik… O, geleceğin gençlerin omzunda güvenle taşınacağından emindi, bu sebeple cumhuriyet meşalesini gençliğe verirken hiçbir tereddüdü yoktu. Bu görevin belgesi olarak da 19 Mayısları Türk gençliğinin bayramı ilan etti.
19 Mayıs İstiklal Savaşı’nın başlangıcıdır. İngiliz’e, Fransız’a, İtalyan’a ve Yunan’a, yani emperyalist güçlere karşı yapılan savaşın başladığı gündür. Halkın beraber düşünmeye, beraber olmaya başladığı gündür. Halkın kararına bırakılacak olan yeni yönetim sisteminin, ilk adımının atıldığı gündür.
İşte Atatürk bugünü gençliğe armağan etmiştir ki gençlik, bugün yeni bir savaş çıkarsın. “ Yurtta sulh, cihanda sulh ” düsturunu uygulamak için savaşsın. Bugünü gençliğe vermiştir ki, gençlik çalışsın ve İstiklal Harbi’nde şehit olan dedeleri için ülkeyi geliştirsin, çağdaş uygarlık düzeyine çıkarsın. Bugün gençliğin bayramı olsun ki, gelecek için çalışan gençler, yorulmak nedir bilmesin. Gençlik 19 Mayıs’ı ölümsüzleştirsin. Türk istiklal ve cumhuriyetini ölene kadar ve hatta öldükten sonra da koruyacak ve yönetecek gücü olsun.
Atatürk 19 Mayıs’ı gençlere vererek, gençlerden bir şey daha istemiştir: Atatürk’ü anma…
Atatürk 19 Mayıs’ı gençlere armağan ederek kendisinin yani ilkelerinin ve inkılaplarının unutulmamasını, geliştirilmesini ve her zaman uygulanmasını istemiştir. Bu görevi yine Türk gençliğine vermiştir. Atatürk’ün gençliğe verdiği değeri, onun “ Umudum gençliktedir ” sözünden de anlayabiliriz.
Atatürk 19 Mayıs’ı gençliğe armağan ederek, gençlikten son bir istekte bulunmuştur: Sporcu olmak…
Atatürk, 19 Mayıs’ı gençliğe vererek, gençlerin sporcu bireyler olmalarını istemiştir. Çünkü sporcu genç zekidir, çalışkandır ve ahlaklıdır. Bu da Türk gencinde bulunması gereken en önemli özelliktir.
Atatürk bu bayramı gençliğe armağan ederek gençlerin zeki olmalarını, çalışkan olmalarını ve gençlerin geleceğin ilim adamları, siyasetçileri, doktorları, hakimleri, savcıları, mühendisleri olmalarını istemiştir. Gençlerin ahlaklı olmalarını istemiştir; çünkü ahlakı düzgün olan genç, gelecekte düzgün ahlaklı gençler yetiştirir. Bu böyle devam ettiği sürece de Atatürk ilke ve inkılapları asla unutulmaz ve ülkeyi koruyacak ve yönetecek gençler daima bulunur. İşte bu nedenledir ki Türk genci daima sporcu kimliğiyle de ön plana çıksın.
Atatürk’ün gençliğe verdiği önemi “Nutuk” adlı kitabının en arkasında yazılı olan “Gençliğe Hitabe” adlı eserinden de anlayabilmekteyiz. Çünkü Atatürk o hitabede gençliğin gücünü anlatmıştır. Gençliğin, her ne olursa olsun, en kötü şartlarda dahi ülkeyi savunması gerektiğini ve savunacağını söyleyerek Türk gencini övmüştür.
Türk gençliği de bu görevi layıkıyla yapmak için çalışacak, zeki olacak, çalışkan olacak ve ahlaklı olacaktır. Türk genci Atatürk ilke ve inkılaplarını her zaman hatırlayacak, geliştirecek ve uygulayacaktır. Türkiye Cumhuriyeti’ni çağdaş uygarlık düzeyine çıkaracaktır. 19 Mayıs’ı ölümsüz kılacak ve dedelerinin kanlarıyla yıkanmış olan, bu kutlu vatanı korumak için, damarlarında ki asil kanın hiçbir damlasını ziyan etmeyecektir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.