- 1718 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
GÜBEK ATICAM
Sana müjdeli aberim var Müdür Agacım;
İ-netten bana güzel süzler süleyen bi arkadaşım vardı ya; sana sülemiş midirim bilmem, adı Üsamettin.
Üsamettin çaarmaktadır beni İstanbul’a. Emen kötü anamayasın be Agacım; akılcaazına uşlanmak(1) gelmesin emen. A be anlatayım kısacık.
Benim erif davul çalmak için gitmişti bi küye.
Gaynanam da kendi bildii âşıklarından birinde gece yatısına kalcaktı; sülemişti bana. Kızancıklar da soylim(2)…
Uturdum pecenin başına. Açtım meseneyi de. Yeşile aldım kendimi. Tıkladım baatıma bi müzik. Çıkmasın mı düünlerde üzel ularak istediim bi oyun avası:
“- Salla, salla, gül memeler uynasın..”
Sıcaktı gece beya. Zaten üstümde bi kısa kumbinezon. Kanım da kaynayıverdi; başladım uynamaya.
Trink sesi gelince kuştum pecenin başına. Üsamettin.
Efendidir ve bana ep güzel süzler süüler be Agam.
“ Parmağımı kestim, yazamıyorum; kamerayı açta konuşalım,” yazmış.
Kıyamam Üsamettin’e. Zangur(3) deil, aru(4) kişidir.
Wip camı açtım.
A be güsterdi sarılı parmaanı. Üzüldüm beya...
Yine güzel sözler süler. Ben uynarmışım kunuşurken, farkında diilim.
Üsamettin dimesin mi:
“ İstanbul’a gel; oriyantel ol. Senin gibi sahne sanatçısı kalmadı İstanbul’da.”
Nukta koyam yazıma Müdür Agacım.
Şimdi kuför Kübra’ya gitmekteyim ergün. Saçlarımı sarıya açtırmaktayım. Kübra dimekte bana, “ Bana da bi yer bul.” Kabul ettim; bunun için almaz benden manikür-pedikür manisi(5). Sugar çay(6). Kalçaları geniştir ama iyi gübek atar. İkimiz benim bakımım bitince purova yaparız.
Daa yaşım-başım ne ki, di mi?
Suuna yine yazarım.
Artık sana aguşluk(8) yapamaycam. İşlerim çoktur.
Mübarek ellerinden üperim Agacım.
Atçe
Nut: Atçe, Beyulu’nun bi arka sukağında saane almaktadır. Afişte ’HASRET’ yazmakta, o saaneye "DENİZİN DİBİNDE HATÇEM" naameleriyle çıkmakta ve sukaa "Asret! Asret!" çıılıkları taşarken Atçe, kış uykusundan yeni uyanan bi yılan gibi sakin kıvırmaktadır.
-----------------------------------------------------
(1)Uşlanmak: Cinsel münasebet
(2)soylim: Uyumak
(3) Zangur: Kaba, ayı gibi adam.
(4) aru: İyi insan
(5) mani: para
(6) sugar çay: güzel kız
(7) aguşluk: çöpçatanlık
Yüksel ÖNAÇAN
YORUMLAR
Akşam aberlerde seyrettim, Alla saibine baaşlasın. Tü tü maşalla.
Bizim anımdan kurkmasam gız Atçe epsi senin mi dicektim. Vallai ükümet gibi karı, pardon bağyan.
Ayret ettim bu zamana kadar nasıl şöret ulmamış.
Ama kurkmasın sakın, Allaan akkı üçtür. Üksel ocam üçüncüde seni meşur etcek inşalla.
Ocam, selamlar, ürmetler
Ağyar tarafından 10/16/2011 3:53:53 AM zamanında düzenlenmiştir.
Yükselenyıldız
Yazıya ekleme yeni yapmışım ve açıklamada bulunmuşumdur.
Bi dulaşırsak arka sukakları, görürsün Atçe'nin gübeğini.
Yükselenyıldız
Yoksa kapınıza "ÇAĞDIŞI" yazarlar.
çok güzel ..yaşam tarzları...kültür farklılığı..ne garip bu anadolu...kadının görevleri nedir, neler olmalı..kadın herşeyden önce anadır ...doğuda kadın özellikle bitlis yöresi kadınları kocasının ailesinin yanında izin verilmediği sürece yemek yiyemez...bırakın izini aldığı terbiyeden kendiside bunu yapmaz....yıllar öncesi bildiğim böyleydi.... şimdi televizyon ve internet o kültürüde parçalamışmıdır bilemem?...yanlış anlaşılmasın bunun taraftarı değilim..ama saygının yok edilmesi içinbir çok değerlerimiz kadın hakları altında dejenere oldu ve biz kadın olarak çok çok daha aşağılandırılmaya başlandık ahlak yapımız çökertildi..çıplaklığı, özellikle soyunmayı anadan uryan resimlerle poz vermeği sanat olarak değerlendirenlerin çabaları laiklik ayağına yatarak ahlak yasasını delmeleri bunun getirirsi oldu...yazınız da bu konu çok güzel anlatılmış ....çöken ahlak yapısı.....cinselliği sanat olarak değerlendiren kokuşmuş beyinler şunu iyi bilsinki cinsellik Allahın insanlara ve hayvanlara verdiği üreme yöntemidir..bunun ortaya serilmesi, hayvan haklarının da kendilerinde hak görmeleri demektir :))...bu tür insanlara ne demeli..hayvanoğlu hayvan mı demeli yoksa edepli ol mu demeli ....bu denildiğinde kıyamet ne den kopartılmakta..başlıyorlar laik kispesine bürünmeye...... başlıyorlar "ben laikim kardeşim" demeye..laiklik bu mu? bence değil ..buysa eğer ben almıyorum kardeşim diyorum ..her düşünce ve eylemler bu ülkede bir takım güçlerin arkasında yer ediyor, kendine....onlara diyorumki insan insan olmalı...cinsellik sanat değildir..eğer sanat olsaydı ben burdan başta eşekler olmak üzere tüm hayvanları kutluyorum..çok büyük sanatçılar..çok :))