ÇOCUKLAR BAKUGANLAŞMASIN !
ÇOCUKLAR BAKUGANLAŞMASIN !
Geçtiğimiz günlerde A.Ü. Eğitim Bilimleri fakültesi , bilimsel veriler ışığında “Çocuk Eğitimi ve çocuk kitapları “ konusunda toplumu bilgilendirerek , bu konu üzerinde dikkatleri toplamak istemiştir.
Çocuk eğitiminde:
-Çocuk eğitim programları, çocukların ders ve ders dışı yardımcı kitapları, kitapların içeriği, resimlendirilmesi ve boyutları, çocuk ve oyun, çocuk ve arkadaş, çocukların okulda ,ailede ve çevrede eğitiminde önemli konular , çocuk ve öğretmen, çocuk ve aile,çocuk ve dijital dünya,elktronik eğitim ve oyun araçları, çocuk ve psikoloji, çocuk ve dil öğretimi, çocuk ve Türkçe,fen bilgisi, matematik, drama, beden eğitimi, müzik, resim, el işi gibi konular ile çocuk , öğretmen ve okul , çocuk odaklı olarak bütün yönleriyle ele alınmalı, buna göre plan, program yapılarak uygulama konulmalıdır.
Günümüzde yaygın ve etkin bir şekilde yapılan okul dışı ve okul içi çocuk oyunları ,çocuk çizgi filmleri, çocuk şarkıları, çocuk yarışmaları, yayınları ve çocuk kitapları büyük bir dikkatle ele alınmalı ver çocuk bir ticaret metaı olarak düşünülmemelidir. Bu alanda görülen ve çocukları istismara yönelen, çocukların duygu ve düşüncesini olumsuza yönlendiren durumlara , konulara ve yayınlara karşı çocukları korumaya yönelik önlemler çok yönlü olarak alınmalıdır. Çocuklara ait tüm televizyon yayınları ile kitaplarda-dergilerde “ ÇOCUKLARI BAKUGANLAŞMAYA” özendiren gidişatı önlemeliyiz. Bu alanda okul,öğretmen, veli, aile ve çevre tüm sorumlular birlikte uyanık, dinamik, bilinçli, bilimsel ,bilgili ve etkin bir eğitim anlayışı içinde koordineli bir şekilde çalışmalıdırlar.Tüm çocuklar, olumsuz,yanlış ve faydasız şeylere karşı bilinçlendirlmelidir.
Geleceğimiz ve her şeyimiz olan çocukları , ruhen, bedenen ,aklen , fikren, sosyal ve kültürel bütün yönleriyle çağdaş dünyanın ve geleceğin ergin, yetkin, olgun, dolgun, düşünen, tartışan ,anlayan, anlatan, algılayan, yargılayan, sorgulayan, araştıran, bulan kişilikli, yaratıcı ve yapıcı bireyleri olarak yetiştirmek her şeyden önce gelen ,ertelenemeyecek ,ihmal edilmeyecek görev ve sorumluluğumuzdur.
Bütün bu anlattıklarımızı, çocukluğumuzu ve çocuklardan beklediklerimizi, şiirin seçkin ve etkin ustası çok değerli şair A. Alev Akboğa hanımefendi, “KEŞKE ÇOCUK KALSAYDIM “ şiirinde en güzel ve özel bir şekilde harmanlamış. Kendimizi içinde bulacağımız bu anlamlı, önemli şiiri okuyucularımla paylaşmak için yazıma alıyorum. Duygulanarak ve düşünerek okuyacağımız unutulmaz şiiri bu günün büyükleri ile yarının büyüklerinin dillerinden hiç düşürmeyeceklerine inanıyorum. Bu ders yılında tüm çocuklara sağlık ve başarı diliyorum.
KEŞKE ÇOCUK KALSAYDIM
“Nerde o eski günler, nerde eski oyunlar
Keşke büyümeseydim, hep bir çocuk kalsaydım.
Seksek, misket, dokuztaş, geçmişte kaldı onlar
Keşke büyümeseydim, hep bir çocuk kalsaydım.
Katlardım boş bir kağıt, uçak yapıp atardım
Gökteki uçurtmamın, kuyruğundan tutardım
Saklambaç oyununda, ebe olup yatardım
Keşke büyümeseydim, hep bir çocuk kalsaydım.
Kağıttan kayık yapar, derede yüzdürürdüm
Her gün çamur içinde, annemi bezdirirdim
Sapanımla taş atıp, komşuyu kızdırırdım
Keşke büyümeseydim, hep bir çocuk kalsaydım.
’Aldım verdim ben seni, yendim’ diye sayardım
Takımıma hep güçlü, çocukları koyardım
Kışın naylon poşetle, dik yamaçtan kayardım
Keşke büyümeseydim, hep bir çocuk kalsaydım.
Ağaçtan elmaları, aşırırken gülerdim
Pabucumun ucunu, topa vurup delerdim
Kazağımın koluna, burnumu çok silerdim
Keşke büyümeseydim, hep bir çocuk kalsaydım.
Geçen zaman bu günü, tek tek mazi yaparken
’Göz yumup, açmak’ kadar, yıllar geçiyor erken
Daha oynamadığım , nice oyunlar varken
Keşke büyümeseydim, hep bir çocuk kalsaydım.”
YAHYA AKSOY
YORUMLAR
sayın Yahya AKSOY,
Yazınızı beğenerek okudum.
Tebrik eder, saygılarımı sunarım
bekir güçlüer tarafından 10/14/2011 4:45:15 PM zamanında düzenlenmiştir.
ipekyolu
o yazım hatasını giderdim hemen,
yakın ilginize çok teşekkür ederim.
Selamlar,başarılar.