Şehit Uğur Kantar
"Disko"da komalık edilen asker öldü
Kıbrıs’ta vatani görevini yaparken ’disko’ tabir edilen disiplin koğuşunda gördüğü işkence nedeniyle komalık olan ve 80 gündür GATA’da yoğun bakım ünitesinde tedavi gören er Uğur Kantar hayatını kaybetti.
KKTC’de terhisine 5 gün kala "disko" denilen disiplin koğuşunda kötü muamele gördüğü için komaya giren ve 2,5 aydır Ankara GATA’da tedavi gören er Uğur Kantar hayatını kaybetti.
Ankara Gülhane Askeri Tıp Akademisinde (GATA) 24 Temmuz’dan bu yana tedavisi süren Uğur Kantar (21), vefat etti. Uğur Kantar’ın cenazesinin, babası Aydın Kantar ve yakınları tarafından alınarak yarın İstanbul’da toprağa verilmesinin planlandığı öğrenildi.
KKTC’de askerliğini yaparken, askeri disiplin koğuşunda kötü muamele gördüğü iddia edilen ve kaldırıldığı Ankara GATA’da tedavi altına alınan er Uğur Kantar’ın babası Aydın Kantar, 28 Eylül’de konuya ilişkin TBMM İnsan Haklarını İnceleme Komisyonu Başkanı Ayhan Sefer Üstün ile görüşmüştü. Aydın Kantar, oğlunun başına gelenleri, "Başını duvarlara vurmuşlar, üç gün aç susuz bırakmışlar, sandalyeye kelepçeyle bağlayarak saatlerce güneşte bekleterek dövmüşler" diye anlatmıştı.
Kıbrıs Gazi Magosa’daki 28. Tümen, 61. Alay 3. Tabur 9. Bölük’te askerliğini yapan İstanbullu er Uğur Kantar’ın, içtimaya geç kaldığı gerekçesiyle önce "disko"ya atılarak ardından da komalık oluncaya kadar dövüldüğü ortaya çıkmıştı. 25 Temmuz’da komalık bir şekilde Ankara GATA’ya kaldırılan Kantar, yoğun bakım ünitesinde tedavi görüyordu. (Kaynak: Milliyet)
Yorumsuz!
Şehit Uğur Kantar’a Allah’dan rahmet ailesine baş sağlığı ve sabır diliyorum...
DipNot:
Sayfam yorumlarının tamamını ’etkili yorum’ seçtiğimi söylemek isterim.
YORUMLAR
Bu çocuğu öldürenler,"DİSKO" da görevlendirilen (!) 3-4 tane er..
Onlar, ' Biz,verilen emirleri yerine getirdik. ' diyeceklerdir. (Tabi,soran olursa)
Ben Aydın Kantar olsam,
yarından tezi yok,başta ;
28. Tümen Komutanı Tümgeneral ....... ....... olmak üzere,
61.Alay Komutanı Albay ...... ....... ve 3.Tabur Komutanı Binbaşı ....... ...... ve de
9.Bölük de ki tüm subay-astsubay hakkında önce KKTC ve Türkiye'de sonra da, AİHM'de maddi ve manevi dava açardım..
Ne mi olurdu ?
Ankara GATA'nın vermek zorunda olduğu,işkence ve kötü muamele sonucu ölüme sebebiyet raporuyla kazanacağım
manevi tazminatın TAMAMIYLA çay-şeker alır (Enaz 3 kamyon),TSK Güçlendirme Vakfı,KKK Yardımlaşma vakfı ve MEHMETÇİK
Vakfı'na eşit olarak bağışlardım.
Afiyet-Şeker Olsun...
Teşekkürler Sayın Yazarım.
Bu ülke öyle bir ülke bir ülke ki her yanı resmi cinayet mahali ...20 yaşında daha toy genceck insanlar zorla götürülüyor
düşünsene 20 yaşına geldiğinde birden aranan birisi oluyosun gitmesen suç oluyo,borcunu öde diyolar..iyide ben daha yeni büyüdüm...aptalca bir yükümlülüğü sırtına yüklüyolar...oysa o genç kime ne yaptı o koca koca resmi adamlara ne yaptı ki
İnsan alıkoymak vatani görev değil İnsanlık suçudur...Ah Türkiye ve bu ülkede ki zavallı insanlar ...Askerlik yapanlar bilirler
işitmediğiniz küfür kalmaz...aşağılanırsınız...eğitim diye sizi susuz aç bırakırlar (Komando okullarında genelde)
olduğunuzdan daha güçlü olmanızı isterler...bunalırsınız içiniz acır bu insanlar bana bunu NEDEN ? yapıyo dersiniz
yani o işin şerefli bir tarafı yoktur...üstelik hayatı da öğretmez ..bir dolu kinle terhis olursunuz,yada şehit (?) olursunuz
Vatan vatan diye geberen ülkücüler ,bir evladım daha var onuda yollarım diyenler,yahu birazda soru sorun ..herşey hayvanca mı olmak zorunda... bu sözüm ona vatani görev dedikleri daha insani şartlarda yapılamaz mı ...3 aylık eğitimle
bu ana kuzuları dağlara yollanmak zorundamı ,karşılığında paramı alıyorlar ..karşılığında evladınız ne kazanıyor...ve bu cinayetlerin vatanla ezanla bayrakla ne ilgisi var ...Allah Aşkına ya NE İLGİSİ VARR !
Yorumsuz..................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Saygılarımla.
O kadar söz var ki yüreğimde söylenecek...
Parmaklarımdaki dermen yeter mi belmem ?
Gençler o en "deli-kanlı" çağlarında silah altına alınıp o zamana kadar karşılaşmadıkları ağır ve acımasız disiplin ile memleketin savunma ve korunmasında vazife yapan makinelere dönüştürülüyor.
En pembe günlerini, haki rengin acımasız ,kaprisli ve intikamcı rengiyle heba edip gidiyorlar.
Bir bakın yüzüne...
Bu deli-kanlı kolay mı yetişti sizce?
Kokusunu içine çekip mutlu olacan kimse yok mu sizce ?
Yolunu bekleyen...
Sevdası...
Anası...
Arkadaşı ..yok mu?
Bu deli-kanlının kıymeti kaç liradır sizce ?
Vicdan ?
Vicdan ?
Nerdesin ?
Aklıma geliyor gözlerimle gördüğüm bazı olaylar...
Yazamıyorum .
Allah rahmet eyler....
Allah merhametlidir !
Allah affeder...
Allah affedicidir !
Ya bu delikanlıyı katledenler?
Bu habere yorum yazılmaz aslında da ...
Dayanamadım :
Saygı ile değerli-duyarlı yazar !
Sen olmasaydın biz hala sabahın mahmurluğunu üzerimizde taşıyor olacaktık.
Çay derdinde..
Sigara derdinde olacaktık....
O deli-kanlı bizim de çocuğumuz olabilirdi..
Bizim de zaten...
Saygı ile ...
İyi matemler değerli yazar .