- 854 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
BRONZ NESİL UYGULAMASI
Pazardı… Hüseyin Abim -gazetemizin sahibi- ve ben kahvaltı için gazetenin olduğu yere yakın bir yerde, mademki gazete bu kadar yere yakın o halde biz de gazetemizi yere, çimenlerin üstüne serelim ve kahvaltımız yapalım dediğimiz bir sabahtı.
Uzun yeşil çam ağaçlarının gri gölgeliklerine serinlik şarkıları söyleyen kuşlara, hafif hafif esen rüzgâr eşlik ediyordu, güneş sanki bu seslere, bu güzelliğe gülümseyerek o gölgeliklerde serinlemek için bana da yer açın der gibi parlıyor…
-Lan olum, kes şu etrafı tarif etmeyi de ser şu gazeteyi açlıktan öldüm ya.
Tılsımı bozulmuştu bu büyüleyici güzelliğin , tıpkı benim bozul..
-Ver ulan şu gazeteyi sana kalırsa öğleye yaptıracaksın bu kahvaltıyı bize…
dedi ve gazetemizi yere serdi Hüseyin abi, ters bir yumrukta nakavt olan boksör gibiydim, tüm kavgasını ve nedenlerini silip götüren kasırganın estiği andı sanki o an …
-Ya bak nnnkk böyle yazıp duracaksan git kahvaltıyı başka yerde yap.
-Tamam, abi kapattım. Zeytin almamış mıydın abi, bulamıyorum da.
-Orada diğer poşete bak, zaten bi zeytinimiz bi peynirimiz var ne yani birini de unutalım şimdi.
-Tamam, abi buradaymış,
-Çay için şu ateşi de yak bakalım, çaysız kahvaltı olmaz değil mi ama.
Sonunda her şey tamamdı artık… Kahvaltımızı yaparken yerde serili olan gazetedeki bir habere ilişti gözlerim.
“ BRONZ NESİL UYGULAMASI
Yetkililerin, son zamanda artan şiddet olaylarını sonlandıracaklarını düşündüğü 3.nesil diğer adıyla bronz nesil uygulamasına yakında başlanayacağı bildirildi. “ pek ses vermediği belli olan bu haberi sesli okuduktan sonra merak içinde Hüseyin Abime sordum,
-Abi ben daha önce duymamıştım senin böyle bir şeyden haberin var mı?
-Tabi var… Eminim bir senin yoktur haberin, şu Amerika sevdasıyla memleket meseleleri ile ilgilendiğin mi var senin.
-Peki neyin nesi bu, abi?
-Bakanlık yeni karar almış. 3D, 3G derken yetkililer de 3DK uygulamasına gideceklerini ve böylelikle de şiddet uygulamalarının önüne geçmeye çalışacaklarını bildirdiler.
-Nasıl yani?
-Herkesin bir nüfus cüzdanı yok mu ? Var.. İşte bu 3DK nüfus cüzdanlarında da şiddete meyilli olanlar için aynı bandrol gibi bişii uygulacaklarmış. Gazetenin iç sayfasında resmi olacaktı. Dur bakiim… Aa burada işte… Bak…
-Bu ne abi ya , bu resmen kozalak resmi.
-Yok be oğlum...Bu bildiğin kozalaklardan değil, özel bilgi işlemcili, çipli neyim bişiimiş.
-Peki , bu uygulama için niye kozalak resmi kullanmışlar ki,
-Olum senin de harbi bişeyden haberin yokmuş ya, baksana yazıyor orada işte. Oku bakiim ne yazıyor.
“ Emniyet birimlerince tespit edilen ve edilmeye devam eden aşağıda belirtilen özellikli kişilere verilecek bu nüfus cüzdanları sayesinde bu üçüncü –bronz- türe mensup kişileri daha kimliğini gördüğünüz anda sizde tespit etmiş olacaksınız.
3DK ‘nın açılımı nedir ve kimlere verilecek;
Eşine, sevgilisine Azrail olan, kızına oğluna cellat olan, komşusuna Nuri Alço, toplu taşıtlarda işkence çekenlere Coşkun, yolda yürüyene Fredinin Kabusu olmak zorundaymış gibi hareket eden şiddete meyilli tüm dangalaklara,
kozalak çipli dangalığın DAN ‘ ı kozalağın KOZ ‘u olan bu
3DK / DANKOZ nüfus cüzdanları verilecektir. “
nnnkk :)