- 649 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ZİNA
ZİNA
Akli melekesi yani akli dengesi yerinde,dinen buliğe ermiş akil baliğ dediğimiz yaşa erişmiş, kendisi ile resmi olarak evli olmayan kadın ile erkeğin normal yollardan cinsel ilişkide bulunması hadisesine zina denir. Daha basit bir ifade ile evlilik müessesesi aralarında tahakkuk etmemiş kadın ile erkeğin cinsel ilişkiye girmesi zina ile adlandırılır.
Yukarıdaki açıklamayı yaptıktan sonra zina ile ilgili kısa ve öz açıklamalarıma devam ettiğimde tüm dinlerde uygun bulunmayan davranış biçimi, halk arasında iyi karşılanmayan, ahlak ve hukuk düzeninin karşı çıktığı kötü bir davranış tarzıdır.
İslam dinin de zina çok kötü bir hareket tarzı olarak kabul edilen yasaklanmış bir eylemdir. Günah sayılan yapılması katiyetle men edilmiştir.Karşılıklı cins arasındaki bu eylem aynı zamanda cezai kurallarda öngörmüştür.
Kur’anı kerim de İsra suresi 32 ci ayetinde mealen şöyle buyurulmakta dır. << Zinaya yaklaşmayın.Çünkü o,son derece çirkin bir iştir. Ve çok kötü bir yoldur.>>
Bu konuda Hz.Muhammed’in (s.a.v) şöyle bir hadisinden bahsedilir.Bir kişi zina ettiği zaman ondan iman çıkar.Sanki bir gölge gibi başının üstünde durur. Zinadan ayrıldığı zaman ona geri döner. Zina üzerinde devamlı ısrar eden kimse, puta tapan kişi gibidir.
Zina eden kişinin imanının geri dönmesindeki buradaki kasıt bu iş sona erince değil, bir daha bu kötü yola tevessül etmemek üzere tövbe istiğfar eden kişi kastedilmekte dir. Bu hadiste esas mana budur.
Zinayı kendisine meslek edinen erkek olsun kadın olsun pek fark etmez. Her iki durumda da aile yapısını bozan, hısım ve akrabalık bağlarını zayıflatan, eş dost ilişkilerini soğuk bir zemine iten, Nesep tayinini karmaşık hale getiren, ahlaki ve manevi değerlerimizi alt üst eden yanlış ve sapkın hareketlerdir.
Neden bir erkek birkaç kadın ile evlenirken aynı anda kadın birkaç erkekle evlenemez. Nesebin tayininin güçlüğü içindir. Zamanımızda belki fen ve teknik bunları çözebilmektedir. Ama her zaman ve her mekanda geçmişte bunlar yapılamamakta idi. Bunu güzel bir örnekle açıklamak istiyorum. 3- 5 komşu birer litre süt getirip bir kaba koyalım. Süt getirenler sütlerini geri istesinler. Ama herkes kendi getirdiği sütü katıksız olarak talep etsin. Sorarım bu durumda buna imkan varmı dır ? Her halde imkan harici. İşte insan nesli var olduğundan beri bir kadın aynı anda birkaç erkekle evlenemez çünkü doğacak çocuğun hangi kişiden olduğunun tayininin güçlüğü bakımından.
Zina kadını aşağılayıcı duruma düşürmektir. Çünkü kadın toplumun mihenk taşıdır. İnsan neslini üreten kutsal bir varlıktır. Zinadan doğacak çocukların bir gün bilmeden karşılaşıp evlilik kuracaklarını düşünmek ne akıl almaz uygunsuz bir durumdur.
Hem İslam hukukunda hemde günümüzde devletin uyguladığı kanunlarda zina ile ilğili cezalar öngörülmüştür. En ağır zina suçu ise mahremler arasında olanıdır. Birbirlerine mahrem olanlar ana, kız kardeş, kayın valide, teyze ve süt teyze, hala vs.
Bir de zina sadece karşı cinslerin cinsel teması değildir. Göz zinası, dil zinası ve uygun kabul edilmeyen çeşitli karşılıklı hareketlerde bir nevi zina sayılır. Allah Resulüne şöyle diyor. Mümin erkeklere söyle gözlerini haramdan beri alsınlar. Irzlarını (namuslarını) zinadan korusunlar. Mümin kadınlara da söyle gözlerini haramdan sakınsınlar. Buradan şunu anlıyoruz. Bu gibi durumlar her zaman insanları zinaya götürür.
Nur suresi 31 inci ayetinde kadınlar için ırzlarını, gözlerini namus ve iffetlerini esirgesinler.Ziynetlerini göstermesinler. Örtülerini yakalarının üstüne örtsünler.
Avrupa birliği sevdası ve AB nin isteği ile zina kanunlarımızda suç olmaktan çıkarılmıştır. Dinimiz zinayı diğer semavi dinler gibi suç kabul edip yasakladığı halde 2004 tarinde AB istedi diye aralarında evlenme olmaksızın dini nikah yapanlar 6 aya kadar hapisle cezalandırılır. Peki nikahsız yaşayanlar? Cezası yok,çünkü zina suç olmaktan 2004 tarihinde kabul edilen kanunla çıkartılmıştır.
Allah temiz insanların oluşturduğu mümin toplum olmak yolundan ayırmasın.AMİN
DURMUŞ KARABAĞLI
2010
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.