- 2059 Okunma
- 24 Yorum
- 0 Beğeni
Acil Ameliyat!
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Doksandörtlü yılların Eylül ayı sonu, evin hanımı gelecek misafirler için hazırlık yapıyor.
Ortanca oğlu üniversite sınavında Uludağ üniversitesi tekstil mühendisliğini kazanmış,bir kaç gün içinde okullar açılacak, o da okula başlamak için Bursa’ya gidecekti.
Misafirler geldi gitti, oğlu da annesinin hazırladığı ikramlardan fazla miktarda yedi.
Gece geç saatte anne, sürekli açılıp kapanan banyo kapısının sesinden, oğlunun bir sıkıntısı olduğunu anladı.
-Oğlum ne oldu uyayamadın mı?
-Galiba kısırı fazla yedim, karnım ağrıyor.
-Ağrın çok fazlaysa hastaneye gidelim.
-Sen bana bir nane limon kaynat,geçer dedi,delikanlı.
Anne sabahı zor etti.
-Oğlum hala geçmedi mi? Tam neresi ağrıyor?
Karnının sağ alt tarafını gösterince ,annenin kafasına dank etti.
-Oğlum senin apandisitin ağrıyor olmasın?
Hemen eşini uyandırdı.
Acele hastaneye götürülen delikanlı, apandisit teşhisiyle ameliyata alınıyor.
Çok zor geçen zamanın sonunda, sağ salim ameliyattan çıkıyor. Yatağına alınan oğlunun ameliyat kıyafetlerini çıkarmak için yakasını açan anne, gözlerine inanamıyor.
Oğlunun bütün vücudu pençe pençe kızarıklarla kaplı.
Birden ayılıyor.
-Galiba ameliyattan sonra, Mustafa’ma Novalgin iğne yapmışlar. Hemen doktorlara haber verilip bazı önlemler alınıyor.
Annenin telaşı boşuna değildi.Aşağı yukarı iki yıl önce kuzenini kaybetmişti, sorumsuz bir doktorun, allerjisi var mı yok mu, diye test yapmadan başka bir ilaçla karıştırarak yaptığı Novaljin iğne yüzünden.
Bazı insanlarda ani kalb durmasına sebep oluyormuş bu ilaç. Bunu yirmisekiz yaşında, yeni evli, aslan gibi genci toprağa verince öğrenmişlerdi.
Şimdi oğlunu vücudu al al kızarmış görünce paniğe kapılması çok normaldi.
Ameliyattan sonra ağrısı olur düşüncesiyle Novalgin iğne yapıldığı anlaşılınca, bazı koruyucu iğneler, serumlar sonunda kırmızılıklar dağıldı, hasta normale döndü.
Anne sürekli dua ederek,
-Allahım oğlumuzu bize bağışla ayni acıyı bir kere daha yaşamayalım diye dua ederek,yalvardı Allah’a.
Bir kaç gün içinde her şey normale döndü evlerine geri geldiler.
Her aklına geldiğinde ,anne Rabbine şükrederek,
-Allahım çok büyüksün, eğer bu apandisit, oğlum bir kaç gün sonra Bursa’ya gittiği zaman ortaya çıksaydı, neler olabileceğini düşünmek bile istemiyorum. Sana çok şükür ki yanımızdayken oldu, kurtuldu.
Allah-ü Teala kimseye evlat acısı göstermesin .
Yaşanmış bir olayın birebir aynisidir.
Yazımı güne taşıyan değerli seçki kuruluna, sevgili arkadaşlarıma selam ve teşekkürlerimi sunuyorum, saygılarımla.
YORUMLAR
hayat roman..:)
tebriklerim günün yazısına hayata kattığınız uyarıcı sevi yürekli eşsiz cümle güzelliklere iyi ki varsınız Handan dost..:)
sevgim saygım selamlarımla..
handan akbaş
handan akbaş
Kutluyorum hanımefendiciğim.
Kendin gibi arı duru bir çalışma. Yaşanmış sanırım. Allah korumuş dedikleri durumlardan biri...Geçmiş olsun.
Sevgiler.
handan akbaş
Teşekkür ederim, Rabbim düşmanımı bile evlatlarıyla sınamasın, evlat acısı göstermesin.
Selam ve sevgiler canım.
Allah-ü Teala kimseye evlat acısı göstermesin .
=======
Çok etkileyici duygusal bir yazıydı.
Anne baba olmadan evlat sevgisi bilinmez ama anne
baba olduktan sonra onları gözünüzden sakınırsınız.
Günün yazısına Tebrik ediyorum.
handan akbaş
Değerli yorumunuza teşekkürler, saygılarımla.
Değerli Paylaşımcı ve yazar kardeşim. Kalemin daim olsun. Çok yalın bir dille dile getirmiş olduğun hakikat çok önemliydi. Allah kimseye Evlat acısı vermesin ve Evladıyla terbiye etmesin. Rabbim çok güzel yapıyor her yaptığını yeterki onun gösterdiklerini anlamasını bilelim.... sağlık ve huzurla olun.
handan akbaş
'Görelim Mevla neyler, neylerse güzel eyler'
Selam ve saygılarımla...
Handan AKBAŞ! Radyo Güllük şiir ve öykü yarışmalarında muhteşem öykülerini okuduğum ve "gelecek var bu kalemde!" dediğim ışıklı isim...Şimdi okuduğum bu gerçek yaşamdan kesitle sayfaya taşınan paylaşımdan anlıyorum ki, o günkü değerlendirmemde yanılmamışım. Öyküye gelince;
Bu öykü rastgele bir öykü değil. Sosyal bir sorumlulukla, okur bir çok konuda bilgilendirilmiş ve bilinçli bir paylaşımın haklı erinciyle güne taşınmış...
Teşekkürler Handan Hanım, teşekkürler Seçki kurulu ve teşekkürler, destekleriyle güne taşıyan değerli okur dostlara.
Saygı ve dostlukla...
RefikaDogan/YeniEdebiAkım tarafından 10/13/2011 11:13:49 PM zamanında düzenlenmiştir.
handan akbaş
Selam ve saygılarımla, sağlıkla kalın.
Aynur Engindeniz
eşimin rahatsızlığından bir kaç gündür nete giremiyorum geçte olsa bu güzel yazıyı okudum...saygılar
handan akbaş
Kimsye evlat acısı çekmesin.
Her hastalığın çaresi olsa, güne gelen yazıyı ve yazaırnı kutlarım, sevgiyle kal...
canandemirel tarafından 10/13/2011 8:36:28 AM zamanında düzenlenmiştir.
handan akbaş
Handan Hanım büyük geçmiş olsun...Evet,artık işini iyi yapmayan insanlar yüzünden neler oluyor neler...Helede sağlık sektöründe....bende yaşadıklarımı anlatsam roman olur...Akrabanızada Rabbim Rahmet eylesin...selamlar
handan akbaş
İki yıl sonra oğlumun ameliyatında bu olayı yaşamıştık.
Rabbim hepimizi sorumsuz sağlıkçılardan korusun, selam ve saygılarımla.
İbrahim ERZURUMLU
Uyarıcı bir yazı olmuş. Ameliyatlar o kadar rutinleşti ki hasta yakınlarının uyanıklığı ve dikkati çok önemli. Çok geçmiş olsun.
darbe tarafından 10/13/2011 6:59:43 AM zamanında düzenlenmiştir.
handan akbaş
bu gün çok az girdiğimden okumayı kaçırmışım ne yazık sevgili Ablam
güne düşen bu güzelliğie tebrikler
çok sevgimle dua üzre inş....
handan akbaş
handan akbaş
Öncelikle duana amin diyorum sevgili Handan. aynı şeyi ben de yaşamış ve çok üzülmüştüm yazını okuyunca hemen o günleri anımsadım.
Sevgiler.
handan akbaş
Güne gelen anlamlı yazını kutluyorum arkadaşım. Allah evlat acısı kimseye yaşatmasın, uzun ve sağlıklı ömürler versin. Sevgilerimle.
handan akbaş
Selam ve sevgiler...
Ufacık bir dikkat, oğlunun hayatını kurtarmış.
Annelik iç güdüsü ve yaşanmış daha önceki tecrübeler.
Çok şanslıymışlar.
Allah kimseyi işin ehli olmayan insanların eline düşürmesin.
A M İ N
handan akbaş
Bilhassa insan sağlığı hususunda.Selam ve teşekkürler canım.
offf offf allah korumuş gerçekten aynı olayı bizzat ben kendim yaşadım zatürre geçirdiğim hastaneye yatırılmış tedavim sürüyordu yapaılan iğnelerden vücudumdaki kızarıklığı allerjiyi gene annem farketmişti doktora söylediğim halde gene iğneye devam ettiler ve ben balon misali şişmiştim sonrada tabi aşağı katta cildiyede allerji tedavisi için yattım. yani ölümden döndüm. çok anlamlı ve çok mesajlar veren bu güzel yazını gönülden kutluyorum sevgimlesin handancığım
handan akbaş
O yıllarda kuzenimin ani vefatı, bizi Novalgine dikkatli yaklaşmamıza sebep olmuştu.
Benim ortanca oğlumun allerjisi de bu ameliyatta belli oldu.
Değerli yorumunuza teşekkürler canım, selam ve sevgiler.
94'lü yıllardan bugüne kadar bu ve buna benzer yanlış ameliyat, yanlış teşhis ve ve dikkatsizlilk sonucu kim bilir nice canlar gitmiştir. Sağlık çalışanları tam gün yasası, özel muayenehane, grev, döner sermayeye gösterdikleri hassasiyetlerini insan sağlığında da göstermeleri şartt.
handan akbaş
Haklısınız, insan hayatı büyük bir dikkat ve özeni hak ediyor, saygılar.
Oğlunuza büyük geçmiş olsun diyorum. Şükür atlatmış. Dayınızın oğlu ise nurlar içinde yatsın. Büyük acı gerçekten.Allah sabırlar versin. Sevgilerimle.
handan akbaş
Selamlarımla...
handan akbaş
Değerli yorumunuza teşekkürler, selam ve sevgiler.
Amin canım, allah evlat acısıyla terbiye etmesin. tebrtikler canım benim. sevgilerimle
handan akbaş
Amin arkadaşım Allah kimseye evladının acısını göstermesin. Benim oğlum da orta birinci sınıfta apandisit ameliyatı oldu. O günlere döndüm. O kadar ağlamıştım ki gözlerim şişmişti. Ameliyathaneden sedye ile getirdiler. Şükür atlattık o günleri. Benim kayınvalidemin de penisilin alerjisi var. Hastaneye yatınca her yere bildiriyorlar. Notlar yazıyorlar. Teşekkürler canım paylaşımın için. Hastanede yatan yakınlarımız olunca içtiği ilaçlara, iğnelere yine de çok dikkat etmemiz gerek. Maalesef bu tür hatalar yapabiliyorlar. Keşke hiç olmasa. Sağlıklı günler dileğiyle. Sevgilerimi sunuyorum.
handan akbaş
Sizin oğlunuz da atlatmış çok şükür.
Şimdi oğlum kimliğinin yanında taşıyor uyarı yazısını.
Teşekkürler canım değerli yorumuna, selam ve sevgilerimle.