- 1526 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Sessiz Şiirler
Alttaki yazının yazılış tarihi 18 Ekim 2009
Sesli Şiirler
Merhaba değerli arkadaşlar,
son günlerde sesli şiirlerde bir gariplik daha doğrusu sitenin isteği doğrultusu dışında çoğalmalar görüyorum.
Ne güzel!
Bir arkadaşımızın sesli şiirini dinleyeceğim diye tıklıyorum.
O da ne?
Sadece bir enstrümental parça.
Ahmet Kaya´nın bir türküsü.
Hoppala!
Oysa sitenin bu konudaki düzenlemeleri gayet somut:
Not:
Ses dosyasının uzantısı: *.mp3 yada *.wma olmak zorundadır.
Şiire ait seslendirmesi olmayan her türlü dosya eklenmesi yasaktır. Sadece Şiirinize ait seslendirmeyi ekleyebilirsiniz.
Sadece size ait olan eserin seslendirmesini ekleyebilirsiniz. Başkasına ait eserin izni olsa bile ekleyemezsiniz.
Soru:Şiirime güzel bir hava katacağına inandığım için sadece fon müziği eklesem olur mu?
Cevap: Malesef olmaz. Şiirinize ait seslendirme yoksa eklenmesi yasaktır.
Soru: Falanca şarkıyı dinleyerek yazdım bu şiiri o yüzden falanca şarkıyı eklemende sakınca var mı?
Cevap: Üzgünüz. Şiirinize ait seslendirme yoksa ekleyemezsiniz.
Lütfen seslendirme ile ilgili daha fazla bilgiyi yöneticilerimize sorunuz.
Bu durumun beni tek rahatsız eden yönü, seslendirme yapmayan arkadaşların arka planda
kalması ve beklentilerin karşılığını almaması.
Ne bileyim, çözüm olarak belki, "Müzikli Şiirler" bölümü açılabilir, böylelikle orada yer alan
şiirlerin seslendirme değil de sadece müzik eki olan şiirler olduğunu da okuyucu baştan bilir.
Bu tür eklemeleri sürekli sitenin denetlemesini de beklemeyelim ve kuralları uygulayalım diyorum.
Sevgi ve Saygılarımla
Murat Kayalı
Evet, şimdi ben bu yazıya takiben bu ihlale yüzlerce kere şahit oluyorum ve site yöneticilerinde tık yok. Aradan iki seneye yakın zaman geçiyor ve bende artık bunun bu sitede olağan bir durum olduğunu varsayarak, şiirlerime sadece müzik ekliyorum.
O da ne?
İnanamıyorum, şiirimin seslendirisi kaldırılmış.
Yöneticimize yazıyorum ve bu tür seslendirmelerin kaldırıldığını yazıyor. Bravo, seviniyorum.
Sesli şiirleri dolaşıyorum ve görüyorum ki: bu tür seslendirmeli şiirler Uğur Böceği bile alıyor, haydaaa!
Ve halen kaldırılmamış.
Anlayamıyorum. Bu durumu da örneklerle, yöneticiye bildiriyorum ve cevap beklerken bu yazıyı yazıyorum. Bu arada kafamda bir soru var. Ben bu konuya dikkat çekerken, neden ilk önce ben paparayı yiyiyorum.
Asıl ve sürekli ihlallerin daha öncelikli ele alınması ve bu tür seslendirmelerin öncelikle yani ya baştan geriye ya da geriden başa doğru silmeler daha doğru olmaz mı?
İnşallah bu yazıdan ötürü yine paparayı ben yemem!
YORUMLAR
aman mümkünse şiirlere müzik eklemeyin saçma sapan videolar eklemeyin hatta bir şey eklemeyin ,üstüm başım arabeks kokmaya başladı şiirlere bakarken ,şiirin de bir duruşu olmalı değil mi
bazen bir müziğe şiir yazarsınız veya bir yazı onu anlayayabilirim,müziğin sesi derim ,ammaa durumlar böyle değil ,hani nerdeyse utanmadan şiirlere gayduruuuuuu gubbak halimem obbaa türü müzik ve video ekleyecekler
hiç bir saygınlık duymuyorum ,duymak zorunda hissetmiyorum kendimi
sevgiler
Murat Kayali
Selamlarimla