- 1226 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
BİR İKİNDİ VAKTİ DOLMALISIN
Saba makamından yani, huzur’u seherden akardı billûr sular.Suyun rengi,ahengiyle uygun.Ebruli bakışlar arasında mevsimine uygun, sıcağın doruğa ulaştığı vakte akardı o güzel yüzlüler.O güzel yüzlüler, uyanık gönüllülerdir. Akl’ı cüzini işar ederler ve alınlarını secdeye koyduklarında bir kuş misali, visâle ererlerdi öğlen vaktinde.Her öğlen, ilim katığı olurdu temiz dünyalarında.Kirlenmemiştir duyguları,sevgileri körelmemiştir onların.Yeşiller daha yeşil,maviler daha bir mavidir onların orda.Renkler cümbüş içinde,kaküller daha nazlı sallanır bir sağa bir sola.
Artık, kaybolmanın hazzı yaşanır uçsuz bucaksız sevda çöllerinde. Bir gül vaktidir,gül’ün sahibine verilen selâm.Rayihalar katmer katmerdir.Esen yel ,utanır o kokuya değecek zûlden,olur ya karışır içine yaban kokusu. Dolu dolu yaşanmalı an’lar,hikmet’i gayeye uygun olmalı yaşananlar.Verilecek cevaplar, sorulacak sorulara uymalı ilk hesap yerinde...
Gönlüne ve aklına her gelen, kırk boğuma takılmalı.Süzülmeli en hassas süzgeçlerden.Tartılmalı, naif kantarlarda. Koştuğunda aklın ve ilmin senden önce, duyguların senden sonra gelmeli. Eyyamların,eyvahların öğle sıcağında buhar olmadan, keşkelerin sol yanına zarar olmamalıdır. Ziyankâr kararların ikindi serinine ulaşmamalı.Orta yola varışın ikindi vaktini geçmemelidir. Karlı dağları eriten gönlün,geleceğe bırakılan temiz bir ömrün olmalı. Öyle yaşanmalı ki,bakan bir daha bakmalı.Gören bir daha unutmamalı.
Bir ikindi vaktine ulaşırsan;
Ömrüne gönlünü, gönlüne ilmini koymalısın.
Gidenlerin yolları,gideceklerin yollarına ziya olmalıdır.
Bir ikindi vakti dolmalısın,akşamın karanlığını aydınlatacak kadar...
*** O güzel yüzlüleri,Yusuf yüzlüleri anlatmaya çalışacağım. Aşere’i Mübaşerre dolacak gönüllerimize bir ikindi vaktinde...Cennetle müjdelenmiş olacak duygularımızı süsleyenler...
YORUMLAR
*** O güzel yüzlüleri,Yusuf yüzlüleri anlatmaya çalışacağım. Aşere’i Mübaşerre dolacak gönüllerimize bir ikindi vaktinde...Cennetle müjdelenmiş olacak duygularımızı süsleyenler...
amin amin dedim bende cennetle müjdelenenlerden olmalı dedim
saygılarımla çok güzeldi
İbrahim ERZURUMLU
İbrahim ERZURUMLU
İbrahim ERZURUMLU
Teşekkürler okurken huzur ve teslimiyet çağrıştıran satırlara.
Müjdeler o güzel yüzlüleri sevenlere,selam ve saygılar.
İbrahim ERZURUMLU
(:
ıstanbulun bir ikindi vaktinde
"asra yemin olsun
hüsrandadır insan"diye buyuran yüce Rabbimin selamını göndrerek
saygılarımı sunuyorum...
çok dua ile....
İbrahim ERZURUMLU
Ruha huzur veren bir yazıydı. Çok da anlamlı. Resim güzel bir seçimdi. Kutluyorum. Saygılarımla.