- 1069 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
YAŞAM DÖNGÜSÜ
Canlı olmanın en temel özelliği: Yaşam belirtisi göstermektir.Canlı varlıkların, cansız varlıklara göre yaşam döngüsüne, bir şeyler katma anlamındaki katkısı daha fazladır.Çünkü; hayata gereğinden fazla fayda veya zarar vermektedir.Bunun sonucunda ne kadar girdi varsa bir o kadarda çıktı olmaktadır.Cansız varlıklar ve insanın dışındaki canlı varlıklar kendilerine düşen görevi yerine getirirken hep aynı sonucu verirler.Fakat; insanlar, aynı olaya farklı tepkiler verebilirler.Aynı olaya verdikleri tepkiler farklı olduğu gibi farklı olaylarla da yaşamaktadırlar.Kimisi yaz yaşarken kimide kışı yaşayabilir.
Yaşam döngüsü, öyle muntazam kurulmuştur ki sürekli bir değişim sürekli bir devinim yaşanmaktadır.Bir evden cenaze çıkarken, başka bir eve en güzel süslerle süslenmiş bir gelin arabası girmektedir. Bunu, insanların dışındaki canlılara uyarlarsak.Törenle, bando takımıyla yanan ormanın yerine yeni fidanlar, dikilirken yıllara meydan okuyan ağaçlar kağıdın hammaddesi olmak üzere kesilmektedir.
Bu döngüyü göz önüne alıp şöyle düşündüğümüzde yer yüzünde canlı,cansız varlıkların günün birinde varken, başka bir gün bu varlılardan eser kalmaz.Biran bile olsa, böyle bir döngünün olmama ihtimali bile kaosla neticelenir.Bahar mevsiminde, çiçekleriyle etrafa sevinç ve mutluluk dağıtan bir ağaç, kış mevsimi yaklaştığında kupkuru dallarla baş başa kalmaktadır.Geçen yıllarda, yeterince yağmur yağmadığı için bir çok kentimizde, su sıkıntısı yaşanmıştı.Büyük şehirlerde, özellikle hastanelerde su sıkıntısı hat safhadaydı.Birazcık, denge bozulmaya görsün hayatımız alt üst oluyor.Bizimde geçici olduğumuz bu evrende, bu çarkın bir parçası olarak üstümüze düşen görevi yapmalıyız.Çünkü; günü geldiğinde görevimizi tamamlayıp, bu dünyadan göç edeceğiz.Göçüp gitmeden de bu yaşam döngüsüne, zarar vermeden kendimize ve çevremize bir şeyler katmalıyız. Böyle yaparsak hem kendimize faydamız dokunur, hem de gelecekteki kuşaklara güzel bir gelecek bırakırız.
Bize ve diğer insanlara farklı atmosferler yaşatan bu evrende el ele verip; içinde yaşadığımız dünyanın dengesini bozmadan, artı değerler kazandırarak nice güzel günler yaşamamız dileğiyle…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.