- 1283 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
MEB TEFTİŞ KURULU BAŞKANLIĞINA AÇIK MEKTUP / KADİR DURAK
KAYNAKTAN DERYAYA
LEBİDERYA
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEFTİŞ KURULU BAŞKANLIĞI’NA AÇIK MEKTUP
KADİR DURAK
EĞİTİMİN SAHİPSİZ KALDIĞI YER: TARSUS
Her hangi bir problemin çözümü için uğraş verdiğiniz zaman bu probleme çözüm bulmak mümkün olamıyor ise; orada bir huzursuzluk söz konusudur.
Adına "Eğitim." Denilen bir yerde; problemler kördüğüm olmuşsa orada sahipsizlik had safhada demektir.
"Ben dedim oldu, ben en iyisini bilirim, benim yaptığım doğru olandır." Anlayış ve düşüncesinin hüküm sürdüğü yerde "Kuralsızlık." Var demektir.
Kurallar uzun uğraşlar sonucu belirlenir.
İnsanların işlerini kolaylaştırmak için kurallar belirlenir.
KURALLARIN ÇEŞİTLİLİĞİ SÖZ KONUSUDUR. HER KURUM İÇİN AYRI AYRI KURAL UYGULANIR. KURUMLARDA UYULAN KURALLAR HER BİRİM AYRI AYRI DEĞİLDİR.
Bir de; toplumun uyması gereken genel kurallar vardır vardır.
Bu huzur için gerekli olan bir durumdur.
EĞİTİM KURUMLARI İÇİN UYGULANAN KURALLAR BÜTÜN EĞİTİM KURUMLARI İÇİN AYNIDIR.
LİSE VE DENGİ OKUL KURALLARINDA; BÜTÜN LİSELER BUNA UYMAKLA MÜKELLEFTİR.
İLKÖĞRETİM OKULLARI İÇİN VAR OLAN KURALLAR DA; BÜTÜN İLKÖĞRETİM OKULLARINDA AYNIDIR.
LİSE 1. SINIFTA OKUYAN BİR ÖĞRENCİ SINIFTA KALIYOR. SINIF TEKRARI YAPACAK.
KURALA GÖRE: HİÇ BİR EVRAK İBRAZ ETME MECBURİYETİ SÖZ KONUSU DEĞİL.
OKULDA EĞİTİM BAŞLADIĞINDA GİDECEK EĞİTİMİNE DEVAM EDECEK.
KAYIT YENİLEMESİ SÖZ KONUSU DEĞİL.
TARSUS BARBAROS HAYRETTİN LİSESİ BUNU BÖYLE YAPMIYOR...
BU DURUMDA OLAN ÖĞRENCİLERİN VELİLERİNİ ÇAĞIRIYOR BİRE FORUM DOLDURTUYOR.
BU YAPARKEN DE; ÖĞRENCİNİN KAYDI BİZDE GÖRÜLMÜYOR ADI SİSTEMDE YOK.
FORUM DOLDURURSANIZ BİZ BU FORMU İŞLEYİNCE HAYDI GÖRÜLMÜŞ OLACAK." DENİLİYOR.
KONU ARAŞTIRIYORUZ. BÖYLE BİR UYGULAMA SÖZ KONUSU DEĞİL.
CEVABIYLA KARŞILAŞIYORUZ...
PEKİ BU YANLIŞ TUTUM İÇİNDE OLAN OKULUN YÖNETİCİLERİNE NE GİBİ BİR YAPTIRIM UYGULANMIŞTIR?
SORUMUZUN MUHATTABI MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ TEFTİŞ KURULU BAŞKANLIĞIDIR.
İDDİAMIZ DA; OKULDAKİ FORUMLARDIR.. ŞAYET O FORUMLAR YIRTILIP ATILMADIYSA....
OKULLARIN AÇILMASINA SADECE ÜÇ GÜN VAR. AÇIK LİSE KAYITLARI OKULLARIN AÇILMASINA İKİ GÜN KALA KAPANIYOR.
EYLÜL AYI İÇİNDE YAPILAN SINAVLARIN SONUÇLARI OKULLARIN AÇILMASINA ÜÇ GÜN KALA YANİ AÇIK LİSELERİN KAYITLARININ YAPILMASININ SON GÜNÜ SAAT 10:30’DA AÇIKLANIYOR.
SINIFTA İKİ YIL KALAN ÖĞRENCİ OKULDAN ATILIYOR.
O SAATTEN SONRA AÇIK LİSEYE KAYIT İÇİN YİRMİ OKUL DOLAŞIYOR.
BAHSE KONU OKULUN MÜDÜRÜ BİR TOPLANTI YAPACAĞINI BELİRTİP TASTİKNAMEYİ TOPLANTI SONUNDA VERECEĞİNİ BEYAN EDİYOR.
BURADAN SAAT 16:30’DA TASTİKNAMEYİ ALAN ÖĞRENCİ; YARIM SAATTLİK YOLA GİDİP AÇIK LİSEYE KAYDINI YAPTIRIYOR...
OKULUN YÖNETİCİSİNE;
NEDEN BUNU BU SAATTE BIRAKTIN DİYEN OLMUYOR...
BU İKİNCİ PERDE DEĞİL. BU ÜÇÜNCÜ PERDE...
BUNDAN EVEL AYNI OKULUN MÜDÜRÜ; BAŞKA BİR OKULUN YÖNETİCİSİNİ ARAYIP; "GELEN VELİYE YARDIMCI OL." DİYOR.
OKULA GİDEN BİR KİMSE DOMATES FİYATI SORMAYA GİTMEZ.
EĞER BİR ÖĞRENCİNİN İŞİ İÇİN BİR OKULA GİDERKEN "YARDIMCI OL." DEMİYORSA EĞİTİMİN SAHİPSİZ OLDUĞUNU GÖRMEK İÇİN MÜNECCİM OLMAYA GEREK VAR MI?
GELELİM SON PERDEYE;
AÇIK TİCARET LİSESİ;
KIRIKLAR SIRTINDA;
DOLMUŞ VE OTOBÜS AKŞAM 21:30’DAN SONRA YOK...
VE SON DERECE TENHA BİR YER..
BELLİ SAATTEN SONRA MOTOR SÜRÜCÜLERİNİN YARIŞ YAPTIĞI BİR ALAN...
DERSLERE BAKALIM...
CUMA GÜNÜ;
SAAT : 17:30’DAN 23:30’A KADAR TEK DERS..
SINIFA GİREN ÖĞRENCİNİN SINIFTAN ÇIKMASI YASAK...
DÜNYANIN HİÇBİR YERİNDE ESİR KAMPI NİTELİĞİNDE BİR EĞİTİM TESİSİ YOKTUR.
EĞİTİMMDE; ÖĞRENCİ GÜVENLİĞİ İLK SIRAYI ALIR.
GECE SAAT 23:30’DA DERSTEN ÇIKAN BİR ÖĞRENCİ OTOBÜS VE DOLMUŞ YOK İSE; MOTOR SÜRÜCÜLERİNİN YARIŞ YAPTIĞI ISSI BİR DAĞ BAŞINDA NE DURUMDA OLUR?
CUMARTESİ GÜNÜ 10 SAAT DERS...
O GÜNDÜZ OLDUĞU İÇİN CUMA GÜNÜ OLAN DERS SAATİ KADAR ÜRKÜTÜCÜ DEĞİL.
HANGİ SİSTEMDE BİR TEK DERSİN SAATLERCE SÜRDÜĞÜ VE DOLMUŞ VE OTOBÜSÜN OLMADI YERDE GECE YARISINA KADAR TEK DERS YAPILDIĞI VARDIR?
ÖĞRENCİNİN GÜVENLİĞİNİ VE RUH YAPISINI HİÇE SAYIP BÖYLE BİR UYGULAMAYI MECBUR EDEN OKULUN YÖNETİCİLERİ İLE İLGİLİ HANGİ İŞLEM YAPILACAKTIR.
ÖĞRENCİNİN GÜVENLİĞİNİ TEHDİT EDEN BİR DURUM SÖZ KONUSUDUR.
AYRICA; MÜKTESATLA TABAN TABANA ZIT BİR DURUM SÖZ KONUSUSUR.
SORUMUZUN MUHATABI;
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEFTİŞ KURULU BAŞKANLIĞIDIR...
BUNUN NEDENİ DE;
RESMİ OLMAYAN BİR BİLGİ İLE TARSUS MİLLİ EĞİTİM MÜDÜR VEKİLİNE DURUM BİLDİRİLMİŞ FAKAT HER HANGİ SONUÇ ALINAMAMIŞTIR...
HAL BÖYLE OLUNCA BU ELZEM, ÜRKÜTÜCÜ VE BİR O KADAR DA ENDİŞE VERİCİ OLAYIN SONLANDIRILMASI VE SORUMLULAR HAKKINDA EN SERİ ŞEKİLDE KARAR ALINMASI KONUSU MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ TEFTİŞ KURULU BAŞKANLIĞINCA YAPILACAKTIR...
BU KONUDA EN SERİ ŞEKİLDE ARAŞTIRMA YAPIP EN DOĞRU KARARIN UYGULANMASINI SAĞLAYACAK YER MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEFTİŞ KURULU BAŞKANLIĞIDIR.
TARSUS BARBAROS HAYRETTİN LİSESİ YÖNETİCİLERİ VE KIRIKLAR SIRTINDA EĞİTİMİ SÜRÜDÜREN TİCARET LİSESİNİN YÖNETİCİLERİ KURALLARI ALT ÜST EDERCESİNE UYGULAMA YAPMAKTADIRLAR.
BİZ DE BU DURUMU EN YETKİLİ MAKAMA AÇIK AÇIK BURADAN ÇÖZÜM BULUNSUN DİYEREK TAKDİM ETME ZORUNDA KALDIK.
YANİ EĞİTİM YILININ BAŞLANGICINDA TARSUS’TA EĞİTİM SAHİPSİZDİR...
EĞİTİMİN TAMAMI SAHİPSİZ VE KURALSIZ OLMADIĞI İÇİN BU YAZIYI TEFTİŞ KURULU BAŞKANLIĞINA ARZ EDİYORUM...
SAYGILARIMLA
KADİR DURAK
.............
SİYASİ PARTİLERİ EĞİTİM VAKIFLARINI VE STK’LARI ÖĞRENCİLERE SAHİP ÇIKMAYA DAVET EDİYORUM...
..
ÖZELLİKLE TARSUS’TA MUKİM OLAN BU KURULUŞLARI ÖĞRENCİ MESELELERİNİ ÇÖZMEYE DAVET EDİYORUM..
BU KANAYAN YARAYI DURDURUNUZ.
HEPİMİZİN EVLATLARI VAR...
EVLATLARIMIZI EMANET ETTİĞİMİZ YERDE EVLATLARIMIZIN CANB GÜVENLİĞİNİN HİÇE SAYLIDĞININ BUNDAN DAHA NET GÖSTERGESİ NASIL OLUR???
O HALDE; BU YAZIYI SAYIN BAKAN GÖRESİYE YAYINLAMAK DA HEMEN HEPİMİZİN VAZİFESİ DEĞİL Mİ???
HEMEN HEMEN HER GÜN BİR KİŞİNİN BOĞAZININ KESİLEREK ÖLDÜRÜLDÜĞÜ YERDE BİR VAHŞET YAŞANMADAN BU ZULMÜN DURMASI İÇİN İNSANIMIZI VAZİFEYE DAVET EDİYORUM.. ALLAH NUR VE HUZUR VERSİN...
K/D.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.