- 784 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
ANNEME DAHA İYİ BAKMAK İÇİN ANLAŞTIK...
KERİM ÖZBEKLER
GAZETECİ-YAZAR-ŞAİR
85 YAŞINDA OLAN ANNEMİ 7 EKİM 2011 CUMA GÜNÜ KARDİYOLOJİ DOKTORUNA GÖTÜRMÜŞTÜM, DOKTOR MUAYENE SONRASI ’’TEYZEYİ YATIRIYORUM, PAZARTESİ GÜNÜNE KADAR KONTROL ALTINDA TUTACAĞIM’’ DEDİ VE 1 İLAÇ ALIP GELMEMİ İSTEDİ. BEN İLACI ALIP GELİNCEYE KADAR ANNEMİ AMBULANS ALIP GİTMİŞ, 20 DAKİKA SONRA ANNEMİ ARADIĞIMDA YOĞUN BAKIM SERVİSİ’NDE OLDUĞUNU ÖĞRENDİM. BENİ İÇERİYE ALIP GÖRÜŞTÜRMEDİLER, ÜSTELİK İMZA KARŞILIĞI EŞYALARINI VE PARALARINI TESLİM ETTİLER. ŞOKE OLDUM, DURUMU O KADAR AĞIR MI ? DİYE SORDUĞUMDA, HAYIR DEDİLER AMA 1 HEMŞİRE ’’CEP TELEFONUNU AÇIK BIRAK, BAZEN İYİLEŞENLERİ GECE 01.00-02.00’DE ÇIKARIYORUZ..’’ DEMEZ Mİ ?
EŞYALARI ALIP HASTANEDEN ÇIKMADAN KARDEŞLERİMİ ARAYIP DURUMU BİLDİRDİM, HEPSİ HASTANEYE ÜŞÜŞMÜŞLER. TORUNLARDA DAHİL, 20 KİŞİ FALAN. HİÇ BİRİSİ GÖREMEMİŞ, 3 GÜNDÜR KAMERADAN İZLİYORLARMIŞ. BEN BU GÜN KÜÇÜK BİLADERİN TELEFON ETMESİ İLE HASTANEYE GİTTİM, DOKTOR ANNEMİ TABURCU ETMİŞ. KİMLİĞİ BENDE İDİ, ONU GÖTÜRDÜM. EVE GELİNCE, ANNEME NE OLDUĞUNU SORDUM. HASTALANMASINDA BİR KUSURUM OLUP OLMADIĞINI ANLAMAYA ÇALIŞTIM, ’’HEPİNİZDEN MEMNUNUM..’’ DEDİ.
DOKTOR HANIM ERKEK KARDEŞİME ’’KULLANDIĞI BÜTÜN İLAÇLARI ÇÖPE ATACAK, TUZ KULLANIMI FAZLA. TUZU KESECEK, TUZ TANSİYONUNU VE KALBİNİ ETKİLİYOR.’’ DEMİŞ. ANNEM, BAŞKA DOKTORLARIN VERDİĞİ 3 FARKLI TANSİYON İLACI KULLANIYORDU. İKAZ ETMEMİZE RAĞMEN TUZLU YEME ALIŞKANLIĞINDAN VAZ GEÇMİYORDU, OYSA KENDİSİNE SIK SIK ’’ANNE, İNSANLARA GÜNDE 4-5 GRAM TUZ YETER AMA TÜRKİYE’DE KİŞİ BAŞINA DÜŞEN TUZ MİKTARI 18-20 GRAM.’’ DİYORDUM. HİÇ DİKKATE ALMIYORDU, NEYSE;EVE GELMESİNE SEVİNDİM, ANİDEN ÖLSEYDİ ÇOK ÜZÜLECEKTİM.
BUNDAN SONRA KENDİSİNE DAHA İYİ BAKMAK İÇİN ANLAŞTIK, BU OLAY ÇOLUK ÇOCUK HEPİMİZE DERS OLDU.(10 EKİM 2011.PAZARTESİ)