- 1793 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
SAHTELİK
..................................................................Dünlerde kalan köşe yazıları---
Özü gibi sözü de doğru kişilerin yerini sahtekârlar almakta. Özü ayrı, sözü ayrı kişiler günün popüler kişileri olmakta. Sahtelik seste kalmayıp şekil olup akmakta. Ve dürüst insanlar bir kenara çekilip bakmakta...
Anaların hergün sulayıp, bakımını yaptığı saksı çiçeklerinin yerine kızlar, yüreklerine kısa bir an için doldurdukları sevgiler gibi, plastikten yapılmakta olan çiçekleri koymakta. Odanın havasını değiştirmek için havaya sprey sıkmakta. Sonra da gözlerini yırtık atmosferden süzülmeksizin gelen güneş ışınlarından korumak için gece karanlığından koyu gözlük takmakta. Sahte çiçeklere gerçeğinden daha çok odasında yer verildiğine göre, varın kalanını siz düşünün...
“- Evlenmeyin bekârlar, naylon kızlar çıkacak!” türküsü, taş plaklardan çıktı, gerçek olmakta. Canlı eşler yerine naylon kızlar eş olarak seçilmekte. Sapıklık naylon kızla evlenende mi, yoksa erkekleri kendisinden uzaklaştırmak için olmadık naneyi yiyen kızlarda mı, anlaşılmamakta...
İnsan hakları sözcüğündeki samimiyetsizlik ayyuka çıkmakta. Ama menfaatler çatışmasından dolayı bu konuda ağızlardan salyalar akmakta. Bir şarjör dolusu kurşunla öldürülen körpecik çocuğun donuk gözleri bu çığırtkanlara acırcasına bakmakta. Ve sahtelik insanî değerleri her geçen gün yıkmakta...
“Bol kepçe” yazılı lokantanın adına insanlar kanmakta. Cüzdanı ve midesi aç insanlar buraya dalmakta. Üç beş tabakla doymayınca soluğu kasanın başında almakta ve çıkarılan hesaba aval aval bakmakta... ……………………………………………………………………………………………………………21.09.1994
Yüksel ÖNAÇAN
YORUMLAR
..................................................................Dünlerde kalan köşe yazıları---
Özü gibi sözü de doğru kişilerin yerini sahtekârlar almakta. Özü ayrı, sözü ayrı kişiler günün popüler kişileri olmakta. Sahtelik seste kalmayıp şekil olup akmakta. Ve dürüst insanlar bir kenara çekilip bakmakta...
.
Aynen ifade ettiginiz gibi... gonulden tesekkur ediyorum.
Ozu bir , sozu bir, eylemi bir CAN'lara selamlar.
Anlayana sevgimle daima.
.
Sevgi sunumlarim saygimla.
YAŞAYANKELİME tarafından 10/15/2011 7:53:39 PM zamanında düzenlenmiştir.
Bir zamanlar olanaklar kısıtlıydı, fakat samimiyetle imece usulu yardımlaşmalarla , camdan cama işeret diliyle, çeşme başlarında ufacık repliklerle sevgiler büyütülürdü. Erkekler adam gibi mert, kızlar bu mert erkeklerin eve adım attıktan sonraki çırılçıplak duygularının sığınma kaleleriydi. Sonra medeniyet diye birşeyler türettiler, filmler değişti, şarkılar değişti, sevgililer arasında ki replikler değişti. Sözcükler kısaldı küçücük bir telefon kadranına sığabilmek için. Özenle yazılmış kokulu mektuplar yazılmaya üşenildi. Ekonomik özgürlük adı altında erkeğin azametli duruşu yıkıldı kızların gözünde. Ee artık onlara çok da gerek yoktu eğlencelik çerez muamelesi başladı birbirlerine bakışlarda. Naylon kızlar mı ? Bekleyin naylonu bile arar hale geleceksiniz.
Kimdir temiz duyguların celladı...
Yine bizleriz, hem erkekler hem kadınlar olarak. Zaman değişmeli mutlaka da değişen zamana ayak uydururken yanımızdan hiç ayırmamamız gerekenleri yük sayıp bırakmasaydık diyorum.
Sevgi
Sadakat
Fedakarlık
Paylaşım
Erdem
Edep
Dürüstlük
Kaç kilo çekerki bunlar zaman yolculuğumuzda taşımaktan imtinan ettik.
Sahtelik-------Sevgisizlik------Yalnızlık-------Huzur evleri------Yetimhaneler-------Apartman ve gökdelenlerle topraktan uzaklaşıp tevazuyu kaybettikçe türeyen........... Naylon Hayatlar..............
Teşekkürler efendim, kısa yazınız kocaman bir ömre baktırdı. Yetenek böyle birşey işte. Az lafla çok iş başarmak.
Saygılar sunarım.