- 1400 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
AŞK'a
Aşk,
Kulağımın duyduğunu anlamaya başladığım günden beri duyarım aşkı.öyle değişik bir şey ki anlatılan aşk,hep yaşamak ister herkes.
-anne aşk nasıl birşey,niye var,nasıl oluyor.
Hep iki kahramanı vardı aşkın.bazen üç kişi oluyordu.ya kızı severdi imkansızca ya oğlanı.masal gibiydi aşk,film gibi.iki kahraman filmin sonunda canavarı yeniyordu.bazen de canavarlar ayırıyordu onları ama onlar hala severdi birbirlerini. O zamanlar canavarlar benimde aşkımı alsalar,korkardım verirdim onlara hemen.
Aşk o zaman elinin eline değmesiydi,onu yanağından öpmekti,gofretini paylaşmak,saklambaç oynamak,yastıktan ev yapmak,top oynamak topu torpil geçip hep ona atmak,yalancı oyuncak mutfağımda yalandan yemek yapmaktı.O zamanlar aşk çok güzel,oyun gibi,çok eğlenceli.Hep mutlu olunurdu ya aşkta,biz oyun oynarken çok mutluyduk.
-anne artık benimde hikayem mi olacak? . O zaman aşk oyundu.
Boyumuz uzadı sonra,vücudumuz değişti,kafamız değişti.artık aşk daha başkaydı.derste kağıt atmak birbirine,okuldan eve beraber gelmek,gizli gizli mesajlaşmak,aynı sırada oturmak,gizlice çıkıp büyüklerin gittiği kafelerde el ele tutuşup öylece oturmak.
Aşık olanın karnında kelebekler uçuşur,eli ayağına dolaşır,gözlerini kaçırır,heyecandan konuşamaz derlerdi.
-anne karnımda kelebek var.bide o evin oradan geçer diye hep balkonda bekliyorum.anne ben aşık olmuş muyum?
Artık aşk hikayeleri azalmıştı.işte o gün büyüdük biz.rafımızdaki kitaplar arttıkça,aynaya daha çok bakar olup,boyumuzun uzaması durduktan sonra,okul bahçesinde koşmayı bırakıp,uzun yollar yürüyebildikçe akşam vakti yalnız kalıp düşündükçe öğrendik aşkı.
Aşk oyun oynamaktı ama artık oyun oynamıyorduk.Aşk gizlilikti,artık gizli değildi sevgi.Peki aşk şimdi neydi? Artık yanağından öpüp kaçmak yetmiyordu kimseye yada elinin yanlışlıkla eline değmesi.Artık gizlice mesajlaşma hatta mesajlaşmak bile yoktu.gizli gizli konuşmak,hatta konuşmak bile.
Karnımız da kelebekler uçuşmuyordu artık, kalbimizde bir sızıydı o kelebekler,nefesimizi esir alan,içimizde ateş yakan.canavarlar,canavarlar çoktu ama kimse savaşmıyordu onlarla.kimse,bizi yer,dünyadaki bütün oyuncakları alıp aşk oyununda mızıkçılık yapıp bozar diye korkmuyordu artık.hatta aşklar iki kişilik,nadiren de üç kişilik değildi.aşklar çok kişilikti.aşklar yoktu belki de?
Annem,hikayeci dedeler,nineler bana,bize yalan mı söylemişlerdi?
Aşkı öğrendik,aşkı yaşadık,acıdık yandık,acıttık,ağladık ağlattık,uğrunda ölüp öldürdük.bazen uğrunda hiçbir şey bile yapmadık Biz öyle hızlı adımlarla koşarcasına kaçtık ki aşktan,gerçek aşkı öğrenince ,aşk örgülü saçlar,yaralı dizlerle seksek oynadığımız,düdüklü şeker yüzünden pencere amcalarında azar yiyip eve koştuğumuz zamanlarda kaldı.Öyle çok yandık ki aşktan,o kadar çok kaçtık ki O AŞK çok eskide kaldı.
Aşk artık masum değildi,saf değildi,aşk yetmedi bize,aşk doyurmadı nefsimizi.yaşımızdaki rakamlar arttıkça hayatta isteklerimizde arttı.aşk artık oyun oynamak değil,acıydı.aşk artık o kadar temiz değildi.biz o kadar özledik ki onu,annemiz yanına kıvrılıp sorduk bıkmadan defalarca dinledik onların hikayesini.
-anne babamla nasıl tanıştın,aşık oldun mu ama gerçekten,şiir yazdı mı sana.baban kızdımı senin kahramanına? En heyecanlı kısımdı o,ne kadar büyüsek de dinledikçe ışıldardı gözlerimiz,
-anne gelinliğin nasıldı kabarık mı düz mü,peki ya düğünün?
AŞK bize yetişmeye çalışırken düşmüş,paçaları çamur,dizleri yara,bedeni yorgun,elleri pis.aşkın şeker kokan ağzında kan kokusu,yeni yeni elbiselerinde yırtıklar,mis kokan saçlarında koşarak kaçtığımız yolların tozu toprağı.aşkı annem böyle eve almazdı ki benle,gelemedi aşk.bu halde kalkamazdı ki yerinden,gelemedi aşk.masallar,hikayeler,aşklar,destanlar heybemizde kaldı,sadece gizli saklı.yine anlatılmak üzere ağzı süt kokanlara.
Keşke yine ağzımda çubuklu şekerim,kolumun altında plastik topum,saçımda annemin örgülerime taktığı kızlı tokalarımla,kaldırım taşında oturup o muhteşem aşkı yaşayacağım günü hayal ediyor olsam.
Ama ben bugün hikayeme canavarlar saldırsa,en sevdiğim topumu,cırt cırtlı ayakkabılarımı atıp,ısırırım,döverim onları.aşkımı onlara vermem.kahraman olucam ben.annem bana öyle anlattı.
-anne,benim hikayem olucak,sen öyle dedin ya hani…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.