- 2276 Okunma
- 24 Yorum
- 0 Beğeni
ÜÇTEN DOKUZA DEĞİŞİR HER ŞEY
-/ Tohum
Sahanlıkta duydum topuk sesini. Yavaş yavaş yaklaştı adımlar, kapı açıldı. Öksürdü yine her zamanki küflü adam nefesiyle. Biraz daha sürüdü ayaklarını, pabuçlukta durdu. Kahverengi çirkin terliklerinden çıkan ezik sesle, annem oturduğu yerden kalktı. Entarisinin üst yaka düğmelerini kapatıp, sofanın kapısını açtı.
-/ Nem
Bazen sen ne yaparsan yap, rüzgar girer bir yanından içeri. Sallanır içindeki konağın eliböğründelerine asılı çiçek saksıları. Azar azar biriktirdiğin umutlar, düşüverir eski konağının cihannümasından, sabun kokulu taşlığa…Kaç elin var ki; sağanak sağanak dökülenlerini tutasın? Elini yanağına koyup, seyredersin önünden gelip geçen herşeyi…
Öyle bir şey işte…O gelince akşam vakti; gün, bütün iyimserliğiyle toplar eteklerini dizlerimizin dibinden, bir dahaki kimsesizliğimize kadar uzak diyarlara gider. Annem en çok bu vakitlerini severmiş ömrünün. Yaşamak ve yaşamamak arası bir yerde, yarı uykulu, yarı şuursuz, yarı insan haliyle, elinde bakır dövme tepsisi, bazen çamaşır sepeti, bazen süpürge, gezer durur odaları. Akşama kadar mavi yeşil camlı pencerenin önünde tespih çeken ölü kadın, onun gelişiyle kıyametine dirilir. Hangi ara kan yürür damarlarına, hangi ara çekilir gider yeniden, anlayamam.
-/ Çatlama
“Sen var ya be kadın, bir adamın başına gelebilecek en acı musibetsin!”
Of, her yan yürek leşi kokuyor! Yıllardır aynı halının desenlerini izleyen annemin, iki gözü bir yüreği yerde yine. O, boynunu büktükçe, ben yere değiyorum. Bir şey var ikimizi bağlayan. Domuz bağı gibi bir şey, birimiz çırpındıkça diğerimiz boğuluyor.
“Duymuyorsun değil mi?”
Biliyorum; duyuyor. Kirpikleri seyirdi yine. Fakat, ne keder alameti var yüzünde, ne umut…Dedim ya; ölü kadın! Arada şu kirpikleri de seyirmese, imamın karısını çağırıp, yıkatıp, kefenletip, ilk ezana müteakip gömeceğim onu. Bakıp durduğu halısıyla, oturduğu yeşil kadifeden minderiyle, takvim gibi çevirip durduğu tespihiyle…
“Bitti ulan! Bırakıyorum seni. Üçten dokuza kadar, boş ol, boş ol, boş ol!”
O da nesi? Başını kaldırdı annem. Bakışı hala manasız ama olsun. Önce bana sonra babama çeviriyor gözlerini. Açılıp kapanıyor dudakları bir kere. Kirpiklerini her zamankinden daha çok kırpıyor ve derin derin nefes alıyor. Tanrım, bu mucize!
Evet söyle…
Anne söyle…
Ama hayır…Halının göbeğindeki üç laleye dikiyor kanı çekilmiş bakışlarını yine. Ne oldu şimdi? Neydi bu kadını hafif de olsa dalgalandıran? Az önceki sözler mi? Bu biraz garip bir durum. Annem zaten hep boştur. Üçten dokuza değil, yirmi dört saat boştur o. Günü gecesi, içi dışı, aslında benim şahit olduğum bütün ömrü hep boştur. Değilse bile, bunu benim ya da bir başkasının bilmesine imkan yok. Öyle sırlı bir kutudur o. Kaldırıldığı rafta unutulmuş, dura dura kilidinin göbeği çatlamış, içinde acı zehir saklı sedef bir kutu. Belki zamanında bulunsa imiş…Miş miş…Bizim ev koca bir mişli şimdiki zaman kolisi.
Kimse bir şey konuşmuyor. O, kahverengi terliklerini tuvaletin önünde bırakıp yatağına gidince, annem her zamanki köşesine çekiliyor yine. Tespih, kadife minder, mütecaviz ay…Bu gece, az farkla önde gidiyor, zaman çuvalımızdaki diğer gecelere nazaran. Belki talihimiz döndü. Doğduk da yeniden başladık her şeye…
Birazdan koca bir zaman silindiri geçecek üzerimizden. Biz hiçbir yere kaçışmadan, öyle dimdik, öyle gerile gerile, yaşadığımız bütün gereksizliklerden kurtulacak olmanın huzuruyla ve yaşamadığımız bir heyecanla duracağız silindirin önünde. Önde annem – ki; o bunu en çok hak eden ve buna en çok muhtaç olandır. Ortada babam. Hemen arkasında, eğri büğrü ve az yaşanmış hayatımla ben…
Biz imamesi düşmüş, dağılan boncuklarını sayı bilmez bir çocuğun toplayıp dizdiği eksik bir tespihiz. Ne zikirlerimiz kabul gördü.
Ne bizimle zikreden iflah oldu.
-/ Filiz
Sabahları sever çocuklar. Yağlı ekmek, açık çay, bir de lastik top kokusu gibi…Her sabahın gizli bir bombası vardır oysa cebinde. Günün herhangi bir saatine kurulmuş, patlayacağı anı kimseciklerin tahmin edemeyeceği bir bomba. Çocuklar bunu bilmez. O bomba gözlerinin önünde patlayıncaya kadar. Gerçi o zaman da tam manasıyla bilmiş sayılmazlar bu gerçeği. Yıkıntıdan ilk kurtulan, derdest edip, dumanın mümkün olduğunca erişemeyeceği bir yana çekerken çocuğu, sayıklar durur:
“Korkma, bir şey yok! Sana demedi, bana da demedi. Geçecek. Olur böyle şeyler. Sen git oyna.”
İki hıçkırır, bir ağlar çocuk. Böyle böyle ne hıçkırır, ne ağlar sonra. Sadece bakar, nefretten başka hiçbir mana taşımayan kısık gözleriyle. Çok şükür ki hayat, çocukları sever. Onlar için küçük teselliler büyütür. Oyun gibi, masal gibi, düş gibi…Ne zaman bir yıkıntının orta yerinde kalsam, babamın yazıhanesinin çekmecesine gizlediğim oyun kartlarımı alır, sokağa koşarım. Annemin sinir sınayıcı susuşları, babamın titreten haykırışları kulağımdan silininceye kadar, hayat beni çoktan teselli etmiş olur. Öyle ya da böyle…
“Anne, saat on. Babam demişti ki…”
Daha önce asla yıkandığına şahit olmadığım üç laleli halı, avlunun orta yerinde yatıyor. Halının görünen bütün kirini yıkayıp paklayan sabunlu sular, sokağa açılan demir kapının altından yok olup gitti. Pijamamın bacaklarını dizlerime kadar çekip, sahanlıktan avluya iniyorum. Annem bu sabah daha genç görünüyor. Olabilir mi böyle bir şey? Geceden sabaha, aydan güneşe, karanlıktan aydınlığa gencelir mi bir insan? Aslında aklıma çok şey geliyor. Yaşımla bağdaşmayan şeyler. Şimdi söylesem, hiç biriniz çocuk olduğuma inanmayacaksınız.
“Anne, üçten dokuza boş ol, demedi mi sana? Şimdi çıkıverecek bir yerden. İş yaptığını görünce, çok kızacak.”
Koca halıya bir kova su daha. Ardından bir daha. Durulanmıyor mübarek. Köpürdükçe köpürüyor. Al çocuk, sana bir teselli daha. Yalnız dikkat et, hayat her zaman bu sürprizi yapmaz sana. Halının en köpüklü yerine oturup, suyla oynuyorum. Normal bir zamanda annemin buna kızması gerekirdi de, bu kimin umurunda…
Sırılsıklam oluyorum, çok da yoruluyorum. Fakat suların ardı arkası kesilmiyor. Sırtım anneme dönük. O ana kadar hiç geri dönüp bakmadım. Bakarsam istemediğim şeyler görebilirim. İstemediğimi görmemeyi de hayat öğretti bana. Yumacaksın gözlerini, canını sıkan, ya da var olmasını istemediğin ne ise geçip gidecek yamacından. Baktın gitmiyor mu, sırtını döneceksin ona. Ama şimdi geri dönmem lazım, çok üşüdüm.
Buyurun işte…Annem ağlıyor. Ben biliyordum arkamda görmek istemeyeceğim bir şeylerin olduğunu. Ardı kesilmeyen bu ıslaklığın aslında su olmadığını…
-/Tomurcuk
Silindir, sular, zaman, ses, sessizlik…
Ateşim çıkmış. Annemin yeşil minderine nazır bir yer yatağında yatıyorum. Gözlerimi açtığımda sıcak bir rüzgar yalayıp gidiyor gözbebeklerimi. Annem yerinde yok. Bunun için, yani annemi o minderde otururken göremediğim için korkacağım aklıma gelmezdi. Tespihini arıyor gözlerim. O, orada; minderin kıyıcığındaki ipe bağlı her zamanki gibi. O öyle mübarektir ve öyle hayatidir ki bu ev için, asla kaybolmamalı. O yüzden, annem onu birkaç gevşek düğümle bağlar minderinin kıyıcığındaki püsküle. Korkuyorum, bir sabah onu da minderin öbür köşesine bağlanmış bulacağım diye. Bu duruma ne kadar kızsam da, galiba bu evde en saygıdeğer bağlılık onlarınki…
Tespih oradaysa, annem fazla uzaklaşamaz, buralardadır. Komşuya, nadiren de olsa çarşı pazara gideceği vakitler, yeşil tespihini koluna dolar o. Onsuz en fazla evin avlusuna kadar çıkabilir. Telaşa mahal yok…Uyu çocuk. Ateşten bir rüzgar öpüyor yanaklarını. Senin daha çok yangınların olacak, şimdi uyu…
Gözlerimi kapatıyorum. Annemin pembe terlikleri usulca geçiyor yanımdan. Oda, bir tuhaf kokuyla doluyor. Kötü mü, iyi mi karar veremediğim bir koku. Belki de çok hastayım. Belki de sadece benim üzerimden geçti silindir. Annem ve babam son anda kaçtılar. Üzerlerindeki kirle yeksan olmaktan, bir başka hayata daha o kirle uyanmaktan korktular. Hem şimdiki gibi karşı karşıya da değil, iç içe, karışmış ve bir olmuş halde. Buna tahammül edemezdiler… Ben kala kaldım silindirin önünde. Onlar iki yana kaçışırken, beni düzledi de geçti zaman…
Hiçbir şey karanlıktan aydınlığa, geceden sabaha, aydan güneşe değişmiyormuş. Değişiyor sandığımız her şeyin kökü, aslında çok daha derin zamanlardan geliyormuş. Bunu ancak değişen durumu yerinden sökeceğiniz zaman anlarsınız. Dibinden tutup, kuvvetle çektiğiniz çiçeğin, toprağın az altındaki kısmından itibaren kopması gibi. Kök çok derinlerdeymiş meğer. Meğer ne büyük çocuklukmuş, her şeyin bir çırpıda değişebileceğini ummak.
Bütün bunları düşünürken gözlerim hala kapalı. Böylesi en güzel. Kendimi korumam lazım. “Şeytanın şerrinden, zalimin zulmünden, görünür görünmez kazalardan belalardan.” Öğretmen dedi ki; bir insan kendi kendinin askeridir. Kendi sınırlarını en iyi kendisi bildiği için, en iyi müdafaayı yine en iyi kendisi yapar. Ben ona inanıyorum. O hiç “Seni seviyorum” demedi bana çünkü.
“Ankara’nın bağları da büklüm büklüm yolları…”
Pabuçluktan geliyor ses. Babam türkü söylüyor, görülmüş, işitilmiş şey değil. Gözlerimi açmalıyım. Bu bölümün tekrarı olmayabilir. Anneme bakıyorum. Öne arkaya sallanmayı bırakıp, geriye doğru kaykılıyor. Bu bir meydan okumadır aslında. Saat sekiz. Üçten dokuza kadar olan zaman diliminden, son ısırığı alacağız az sonra. Allah’a şükür, boşuz. Boşluğumuza geldi babam.
Sofanın kapısı açılıyor ağır ağır.
–Burada görüntüyü yavaşlatın lütfen.- Zira aceleye gelmez bir sahnedeyiz.
Babamın kolunda, kendi boyunun yarısı kadar uzunlukta bir kadın var. Kocaman gülüyor ikisi de. Anneme çeviriyorum bakışlarımı. O da onlara bakıyor. Ağzı dev bir hayret ifadesi takınmış, gözleri yaldır yaldır ateş. Tespihi öyle geriyor ki elinde, iğrenç yeşil taneleri dökülüp ta başucuma kadar geliyor. Bu hiç iyi bir şey değil. Babamın bir kadınla eve gelmesinden bile kötü bir şey…Çabucak kapatmalıyım gözlerimi…
“Ne zaman sarhoş oldun da, kaldıramıyon kolları.”
Türkünün bu kısmını, düne kadar annemle ikisine ait olan odada söylüyor babam. Vaz geçtim yine…Akşamdan sabaha, geceden gündüze, aydan güneşe, karanlıktan aydınlığa değişirmiş her şey. Köklerin canı cehenneme!
-/ Çiçek
-Bu bölümü çok çabuk okuyun.- Zira görecekleriniz bir daha hiçbir zaman göremeyeceğiniz şeyler değil. Hepinizin yapabileceği, fakat hiç birinizin yapmak istemeyeceği şeyler…
Annem dağa çıktı bu sabah. Babamla kadının uyanmasını beklemeden, tespihini toplamadan, minderini dürüp kaldırarak çıkıp gitti. O gidince sessiz bir hüzün, ya da rahatlama, ya da ona benzer bir şey çöktü sofaya. Nefesim açıldı, gözlerimin önündeki kalın perde sıyrılıp aktı. Bu onu sevmediğimden değil. Bu onu, bütün ağırlıklarıyla evin orta yerine çökmüş görmekten duyduğum yılgınlığın neticesi. Bazen bir şeyleri değiştirmeye yetmiyorsa kudretiniz, ağrılı ve çürüyen yanınız neresi olursa olsun, kaybedeceğiniz kim olursa olsun, kaybolup gitsin istersiniz. Bu; gölgenizin arkasında saklı duran, betonlaşmış damarlarla bağlı olduğunuz, fakat sizi azar azar çürüten bir gölgeyi, ağlaya ağlaya boğmak gibi bir şey. Daha açığı; yıllardır yatalak olan çok sevgili bir akrabanızın, bir an önce ölmesini dilemek gibi bir şey…
Annemden az bir zaman sonra gece babamla gelen kadın çıktı evden. Çıkarken yüzüme baktı. Öyle güzel ve fakat öyle karanlık bir çukuru andıran gözler… Tanrım! Sen ne zamandan beri cehennem süvarilerini aşikar ediyorsun?
Babam uyanmadan dönüyor annem. Kolundaki sepette, beyaz çiçekleri yere sarkan bir ot demeti. Sepeti yere bırakıp yanıma geliyor. Annem çok güzel benim. Güzel yontulmuş bir mermer annem. Eğilip öpüyor yanaklarımı. Bir de kocaman gülümsüyor. O vakit pul pul dökülüyor yanaklarındaki sıva. Gülümsemesi dinip, yüzü eski ölgün halini alınca, derin yarıklar beliriyor alnında, gözlerinin kenarlarında ve yanaklarında. Demek bu yüzden gülmüyordu. Heykeller gülerlerse kırılırlarmış meğer…
-/ Hasat
-Bir masa hayal edin şimdi.- Beni bir köşeye oturtun, annemi ve babamı başka köşelere. Masada dört sandalye var. Boşta kalan sandalyede, içi pembe bir suyla dolu sürahiyi görüyor musunuz? Ya başlarımızın bir metre yukarısında gerilip kasılan kül rengi bulutu?
Annem bugün çok neşeli. Bir ara televizyonu bile açtı. Kısmeti bağlı kadınları izledi de güldü. Babamın ayılması her zamankinden daha uzun sürdü. Uyanıp, annemi pür neşe evin içinde dönüşürken görünce, yüzüne endişeli bir hayret bakışı çöreklendi. Hava karmıştı oysa, babam bize “günaydın” dedi.
Lanet olası yeşil tespih ortalarda yok. Yeşil kadifeden minder dürülmüş, bir köşecikte duruyor. Biz mutlu mesut gibi rol kesip ekmeklerimizi çiğniyor, çorbamızı kaşıklıyoruz. Annem babamın bardağını dolduruyor boşaldıkça. Babam bıyık altından çapkınca gülümsüyor anneme. Annemde bir işve bir işve…
Biliyorum. Bu evde yalnızca benim normal olmayan. İç karartıcı cümleler ve bakışlar icat eden. Aslında her şey, herkesin yaşadığı kadar sıradan tatsızlıklar. Belki de başkaları bunlara tatsızlık bile demiyordur.
Çorba çok güzel. Ama acılı. Dudaklarım yanınca, sürahiye uzanıyorum. Annem kendinden asla beklenmeyecek bir çeviklikle “Hayır” diye bağırıyor ve sürahiyi masanın öbür ucuna koyuyor. Babam donup kalıyor ağzında lokmasıyla. Ben artık hiçbir şeye şaşırmayı beceremiyorum. Ayarım bozuldu. “Bu yalnızca baban için” diyor annem. Babam ağzındakini çiğnemeye devam ediyor gülümseyerek.
Sanırım, buna alışabilirim. Bu numara, bu orta oyunu, bu maskeli balo bizi sonsuza kadar bu masada tutabilir.
Fakat, o da ne? Babamın kaşığı düşüyor elinden. Ağzından yemyeşil bir su fışkırıyor masaya doğru. İki çırpınıp, devriliyor çorba kasesinin üzerine.
Annem her zamanki haline geri dönüyor. Şimdi buz gibi bir heykel o. Kalkıp babamın yanına gidiyor, iskeleti çekilmiş gibi başı boş kalan kolunu kaldırıp, bırakıyor. Ardından başlıyor hafızamda babamın sesiyle bütünleşen o türküyü mırıldanmaya:
“Ankara’nın bağları da, büklüm büklüm yolları
Ne çabuk sarhoş oldun da, kaldıramıyon kolları.”
Onunla göz göze gelmeye korkuyorum. Sürahiyi masadan alıp içindekini lavaboya döküyor ve ardından bir güzel yıkıyor hem lavaboyu, hem sürahiyi…
-Bulut dağıldı tepemizden, görüyor musunuz?- İncelip, sıyrıldı pencerenin azıcık kırık olan camından.
Akşamdan sabaha, geceden gündüze, karanlıktan aydınlığa, aydan güneşe işte böyle değişir her şey…
Fakat her şey ne kadar değişirse değişsin, biz imamesi düşmüş, eksik dizilmiş bir tespihiz hâlâ…
...ENGİNDENİZ...
********
Eliböğründe: Ahşap yapılarda çıkmaların altına eğik ve aralıklı olarak konulan ahşap destek.
Cihannüma: Her yanı görmeye elverişli, camlı çatı katı veya taraça, kule.
YORUMLAR
''Benim yazdığım bir anıyı okuma zahmetine katlanan bu saygıdeğer yazar bakalım kendisi neler yazıyormuş'' merakı ile başladım yazınız okumaya... Ayrıca başlık da dikkatimi çekmişti...Başladım okumaya....Daha ilk cümleyle birlikte ''aaa bizim aileyi anlatıyor bu yahu dedim'' benim babam ve benim annemdi kahramanlar...Baştan sona okudum....Bir daha okudum....Ve bir daha....Ve sonra bir daha...Final sahnesi hariç her şey tıpkısının aynısı benim ailem....Tek fark annemin Bakırköy Ruh ve Sinir Hastalıkları hastanesinde hayata gözlerini yumması, Babamın da Fethiye Devlet Hastanesinde....Sekiz evladından sadece başında ben olduğum halde... Tek fark işte bu kadarcık bir ayrıntı. Çok kötü , can yakıcı, göz yaşartıcı bir olay ancak bu kadar güzel ifade edilebilirdi...Bu mükemmellik karşısında '' Kutlarım '' ya da '' Tebrik ederim '' çok cılız kalacak ama başka ne denilebilir bilmiyorum. Mazur görün lütfen...
Aynur Engindeniz
Genellikle hemen herkesin "işte bizim ev, ya da işte tanıdık hayatlar diyebileceği sıradan ve bizden konuları anlatmaya gayret ediyorum. Belki sıradan hayatlarımızdaki ince detayları görme toplum olarak iyi gelebilir bize...
Okumaya değer gördüğünüz ve tekrar tekrar okuduğunuz için mutlu oldum. Ben de aynı derecede beğenmiştim çalışmanızı. Dilerim yeni çalışmalarınız gelir en kısa vakitte.
Çok teşekkür ediyor, saygılar sunuyorum.
sami biberoğulları
sanki koca ciltli bir kitabın içinden bir kesit gibi
okudukça açıldı harflerden deryalar...
hep bildik o zengin ve güçlü anlatım ile, bir kez daha hayran bıraktı / saygımla
Aynur Engindeniz
Teşekkür ederim.
Saygılar.
Bugün burada yağmur sonrası kırık bir güneş var, sanki toprak atından solucanlar çıkıverecek, sarı çiçekler açıverecek gibi Ekim mi Nisan mı ayırt edemezsiniz. Belki de bundan bana en yakın cümle :"Sabahları sever çocuklar. Yağlı ekmek, açık çay, bir de lastik top kokusu gibi..." oldu
Ama daha ilk paragraflarda çok güzel bir öykünün kapısından girmekte olduğumu anlamıştım.
"Bazen sen ne yaparsan yap, rüzgar girer bir yanından içeri. Sallanır içindeki konağın eliböğründelerine asılı çiçek saksıları. Azar azar biriktirdiğin umutlar, düşüverir eski konağının cihannümasından, sabun kokulu taşlığa…Kaç elin var ki; sağanak sağanak dökülenlerini tutasın? Elini yanağına koyup, seyredersin önünden gelip geçen herşeyi…"
Hasılı benim okuduğum öyküleriniz içinde ilk üçte yer alıyor. Artık sizi ancak kendinizle mukayese edebiliyorum. Her okuduğumda da -bir okur olarak- "benim için uğraşmış, didinmiş, benim için yazıyı ince ince işlemiş biri" diye hissediyorum. Elinize sağlık.
Aynur Engindeniz
Dilerim Nisanınız tez gelir. Bütün güzelliğiyle oturuverir hayatınızın baş köşesine.
Çok teşekkür ederim. Saygılar çokça....
kalbimin aralıkları
hepsi kapandı birer birer
ne açan tomurcuk
ne hasat mevsiminde gözlerin
koca bir hiçlik kalbimi saranlar
sarmalayanlar
çatladı toprağın tuzu
nem saçıldı küften bir yastıkmış sayıkladığım anlar
.
.
lacivertiğnedenlik tarafından 10/10/2011 3:06:41 PM zamanında düzenlenmiştir.
Aynur Engindeniz
Devamı gelsin bunun ama...
Sevgiler Aysu.
lacivertiğnedenlik
Böylesine can alıcı,akıcı ve konu içinde konu değişimi..o rüzgardan bu rüzgara gark eden bu yazıya itiraz ettiğim yegane yeri yazacağım bana hak vereceksin...
“Ne zaman sarhoş oldun da, kaldıramıyon kolları.” Türkü'nün bu bölümünde "sarhoş" ibaresi "zarhoş" olacak bunu acilen bildireyim dedim..:)))) ha inanmıyosan türküyü bi daha dinle derim...
Ha bu arada son zamanlarda okuduğum Aynur Engindeniz'in önceki yazılarıda dahil en güzel yazıydı bana göre...Selam + hürmet ile
Aynur Engindeniz
Çok teşekkür ediyorum güzel sözleriniz için. Her çalışmamda bir öncekinden daha iyi olsun diye çaba sarfediyorum. İnşallah su akacak ve yatağını bulacak...
Saygılar.
Bu neydi Aynurr..?
Nefesimizi kesip öldürmeyemi niyetlisin a cancazım.Biliyor musun senden çok şey öğreniyorum.
Ve.Ben ne söylemem gerektiği hakkında bir fikir sahibi değilim.
Her yazdığında hissedebiliyorsam, herkes dahil bu senin başarındır.
Tabi bizde hissetmek için uğraşıyoruz o ayrı konu:)
Müthişti..Bomba gibi .Güne-gönle yaraşacak olan yeğane öykü...
Sevgim daimliğiyle...
Başarılarının başarı getirmesini temenni ederim..
Mektup gibi oldu değil mi ?:)
Olsun varsın:)
İbrahim ERZURUMLU
Aynur Engindeniz
Teşekkür ederim canım. Sevgiler.
İbrahim ERZURUMLU
İbrahim ERZURUMLU
Bir heykel kadın yanıma oturdu tesbihini çekerken
beni izledi sanki..
Yemenisinde boğum boğum anı izleri..
Muhteşem..
Tebrik ve takdirlerimle
Aynur Engindeniz
Çok teşekkür ederim. Değerli çalışmaların sahibi. Sözleriniz mutluluk verici. Sevgiler.
Bazen kendime kızıyorum, kalem gücü yüksek ve tanınmış, sizin gibi yazarların sayfalarına tebrik bırakırken kısa kesiyorum, lafı uzatmıyorum. Çünkü zaten sizden beklentim bu yönde. Seviye ne kadar yüksek ve anlatım ne kadar kaliteli olursa olsun, sizi bildiğim için doğalmış gibi davranıp fazla süslü cümleler kurmuyorum. Oysa daha sıradan bir yazıyı, yazarını motive etmek için yere göğe sıgdıramadığım oluyor. Tabi sonra dönüp bakınca bunun bir haksızlık oldugunu düşünüp üzülüyorum. Elbette seçkiyi etkilemek için sizi ballandırmayı kastetmiyorum ama emeğinizin karşılıgının kelimelerle de olsa belgelenmesi gerektiği fikrindeyim. Bunu kolaylaştırmak adına son dönemlerde bir uygulamaya geçtim. Eurovision da oldugu gibi 12 puanı birisine açıkça yolluyorum ki bu hepsinin üzerinde bir ifade oluyor.
Bakın aynen şöyle: 12 points go to Aynur Engindeniz:)
Tebrikler.
Aynur Engindeniz
Tanınmış derken beni mi kastettiniz:))
Yorumlarda doğallıktan yanayım, fakat ben de sizin yaptığınız gibi motive amaçlı küçük abartılar yapmıyor değilim. Bunun kimseye zararı olmaz sanırım:))
On iki puan için teşekkür ederim ayrıca. Kendimi elimde Türk bayrağıyla hayal ettim biran. Gülümseme için ayrıca teşekkürler.Seçkiler konusundaki fikrimi biliyorsunuz zaten:)) Benim için ölçü ya da hedef değil. Ama değerli kalemlerin yakıştırması -ne yalan söyleyeyim- insanı biraz gururlandırıyor...Yine de bütün övgülere karşı kendimi sağlam tutmaya çalışıyorum ve kibirin her türlüsünden Allah'a sığınıyorum değerli yazarım.
Sevdiğimiz için yazıyoruz...Dostlara da yansıtabiliyorsak bu sevgiyi, ne mutlu bize...
Ayrıca hala şu birlikte yazacağımız öyküyü karara bağlayamadık :))
Sizi daima aramızda görmek istiyorum. Vakitsizlikse, benden ala vakitsiz var mı acaba bu sitede:))
Saygılar, selamlar, teşekkürler.
Umut Kaygısız
Dürüst olmak gerekirse mesele zaman değil, öyle olsa bunca zaman 2 günde bir yazmadım. Ama artık dillendirmek istemediğim kötü gerçekler var ve siz adına ne derseniz deyin, ben çekiliyorum, kesinlikle paylaşımda bulunmayacağım. Sizden de özür dilerim, sözümü tutamadım ama inanın böylesi daha fazla kişiyi mutlu etti. Bu site başta olmak üzere, edebiyata ucundan kıyısından yaklaşan her ortamın benim gibilerden kurtulması gerektiğini düşünüyorum ki bu geçtiğimiz bir hafta bana uygulanan şiddete karşı gösterilen sessizlikle ispatlandı, herkes benimle hemfikir.
Ama dediğim gibi gelmeye çalışacağım okumak için. Tekrar tebrikler ve lütfen beni bir kenara bırakın, bu sayfa sizin, sadece sizi ve başarınızı konuşalım:)
Aynur Engindeniz
Aslında pek sevmediğim bir huyum vardır. Konu benimle alakalı olmasa da, maydanozluğu göze alarak olayın içine girer, haklıyı sonuna kadar savunurum. Fakat habersiz olduğum bir durumda sessiz kalmak...
Hepsi bir tarafa ben sonuna kadar bu sitede olmanızdan yanayım. Sizin yazdıklarınızın pahası bir kaç kişinin dudakları arasında değil. Buna okurlarınız karar verir ki; güzel bir kitle yakaladığınıza inanıyorum. Hem de çok kısa süre içinde.
Şimdi üzüldüm işte. Zaten başım ağrıyordu, bu da tuz biber. Ben üzülürüm böyle şeylere...Sanal alem deyip geçemem.
6 dan 9 a çalışıyorsunuz ya; aynıyız. Üstelik benim gün içinde gitmem gereken onlarca dağ tepe köy, ev, harabe falan, bir o kadar da insanım var konuşmam ve anlamam gereken. İdare ettiğim birim sizinki kadar kalabalık değil ama:)) Hala bu konuda sizinle yarışabilirim.
Her ne olursa olsun, hakkınızda daima hayırlısını diliyorum. İnsan kendisi için en iyisini yine kendisi bilir.
Ha bir de, bu sayfa hepimizin:))
Umut Kaygısız
Evet, mümkündür pek çok kişi benden yoğundur, böyle bir iddiam yok. Ama olmayan zamanı benim gibileri okumak için harcadıklarından şikayet ediyor değerli kalemlerimiz, o yüzden benimde zamansız biri oldugumu vurgulamak istedim. Yemin ediyorum, uykumdan çalıp yazıyordum.
Değerli Aynur hanım, hepsini ve tüm geçmiş hakaretleri bir kenera bırakalım. Kendime saygı duyabilmem için sözümün arkasında olmalıyım ki daha evvel eleştiriye kapandığımda da seçkiden düştüğüm için ugradığım hakaretler dinmişti. En iyisi çekmecemdeki yazılar diyorum. Lüfen bana kızmayın.Burda çok sevdiğim insanlar var, sizde bunlardan birisiniz. Ve inşallah gücüm yettiğince yanınızda olacağım. hep diyodum size ben öykücü, edebiyatçı vs değilim, olamam, olmayacağım da diye. Ben okuyucunuzum hem de çok sadık. Rica ediyorum beni böyle anımsayın ve böyle degerlendirin.
Saygılarımı sunuyorum ve anlayışınızına sığınarak tutmadığım sözüm için af diliyorum. İyi geceler.
Aynur Engindeniz
Kararınıza saygım sonsuz. Çok şey konuşulabilir bu konu hakkında fakat dedim ya, sizi yormak istemem.
Hakkınızda hayırlısı. Sağlıcakla kalın, Allah'a emanet olun.
Ülviye Yaldızlıı
Bu arada onun yazılarını da beklirum ama boşa beklirum, pilirum :(..
Olsun geliyor ya..gözlerim gelmediği zaman arıyor:))
doğruya doğru ..aaa ben yalan laftan haz etmem..eşte oğader:))
Ülviye Yaldızlıı
pen yazamirum artık...
ne oldu bağa...pilummu pitti acep :((
Aynur Engindeniz
İbrahim ERZURUMLU
Umut Kaygısız
desteklerinizin ve koşulsuz insanın yanında oldugunuzun farkındayım. Ama bu şekilde daha huzurlu oldugumdan şüpheniz olmasın. En azından siteye girerken acaba bugün bana mesajla veya yazıyla-yorumla laf sokan, hakaret eden çıkacak mı diye düşünmüyorum. Netice itibariyle bu kulvarı kirleten her kimse bir an evvel imha edilmeli. Benimkisi bir intihar mı yoksa cinayet mi? Önemli değil. Ama ruhum sizlerle kalmaya devam edecek. Sizlerden tek dilegim, hiç yazı yazmamışım gibi beni kabul etmeniz ve yorumlarımı dört gözle beklemeniz:) Teşekkürler her şey için.
zamanın silindiri onların üzerinden mi geçti ben yazıyı okurken benim üzeirmden mi geçti bilmiyorum!
bildiğim yazının içinde içimin kayboluşlarını yeniden keşfettiğim...
tebrikler...
Aynur Engindeniz
Teşekkür ederim.
Yine müthişti puanımı ve tebriğimi acilen verip geniş yorumumu yarın yapacağım değerl kalem dostu...saygı ve selamlarımla
Aynur Engindeniz
Aynur Engindeniz
Uzaklara selamlar, saygılar.
Aynur Engindeniz
Saygılar.
Yine harikaydı Aynur'cuğum. Yazılarını okumak bir ayrıcalık. Kutlarım canım. Sevgilerimle.
Aynur Engindeniz
Teşekkür ederim.
Ben size ne diyeyim şimdi Sn. Engindeniz..
İmamesinden düşmüş boncuklar gibi dağıldım üç laleli halının üzerine.Yazınız mı sarhoş ettide kaldıramıyorum kolumu, kanadımı?
Nefessiz, nefes nefese okuduğum içine girip kaybolduğum bir yazı olmuş kaleminize bir kez daha hayran oldum ki bu konudaki başarınız takdire şayandır elbette
Kutluyorum efendim en kalbi sevgi ve saygımdasınız...
Aynur Engindeniz
Sevgiler.
Soluksuz okudum, ben de yazının içine girdim.
Fakat her şey ne kadar değişirse değişsin, biz imamesi düşmüş, eksik dizilmiş bir tespihiz hâlâ…
Ben den kocaman tebrikler, sevgiyle kal...
Aynur Engindeniz
Kocaman teşekkürler de benden sevgili arkadaşım.
Sevgiler...
Aynur'cuğum, inciler saçılmış yine sayfana, dağıtmadan okumak için bütün dikkatimi verdim.
Bir çocuk gözünden, huzursuz hayatı, yaşama sevinci kaybolmuş, dünyadan vazgeçmiş, mutsuz bir anne babanın yaşadıkları, babanın nikahın önemini hiçe sayan cahil davranışı, çocuğunu ve boşadığı eşine karşı fütursuzca ve ahlaksız tutumu karşısında, karısının ona biçtiği ceza, kaleminden şekillenip sayfadaki yerlerini başarıyla almış.
Çok başarılı, çok güzel, engin hayal gücün soyadınla uyumlu.
Kocaman tebriklerimi ve sevgimi kabul et canım, selamlarr.
Aynur Engindeniz
Çok teşekkür ederim.
Sen de sevgilerimi ve saygılarımı kabul et lütfen.
Nuray hanım, bazı anneler maalesef sıra dışıdır ! Sizinkisi de kader işte ! Sedef kakmalı sır kutusu mubarek eve gelince ilk sizin yanaklarınızdan öptüğüne göre en sevdiği çocuğu siz olmalısınız.
Aynur Engindeniz
Tekrar teşekkür ediyor, saygılar sunuyorum.
selahaddin6
Ben sizin devamlı okuyucularınızdanım ve okumama ancak sizin yazmayı bırakmanız (asla istemem ) engel olabilir. Edebiyat sayfasına anonim olarak takıldığımda bile sayfada adınızı görmüşsem mutlaka okumaya çalışırım ve yazdıklarınızı okumaktan keyif alıyorum. Ben yorum yazmasam iyi olacak galiba.
Saygılar.
(:
yo rum su zum şu an...............
puanlayıp kaçtım....çooook çok sevgimle güzeldaşım....
Aynur Engindeniz
Kalbi güzel dostum, sen ne güzelsin...
Sevgiler çok ama çok...
Aynur Engindeniz
Kökleri cennete ya da cehenneme yollamak taktiri ilahi, fakat biz sağlam durursak belki...Bir şekilde müdahil olabiliriz bu duruma..
Öpüyorum seni.
Sevgiler.
Aynur Hanım,
Yazınızı okudum ve çok da hoş bir "paralellik" var hayatla arasında.Benzetmeler güzel...
"İmame" benzetmesi de hoş olmuş,çünkü "taneleri" bir arada tutan da onun "varlığıdır" değil mi?
İki konu da yazınıza bağlı olarak tartışmaya açılabilir:(edebi değil felsefi olarak tabi ki)
Biri her şey değişir mi gerçekten?
Diğeri de insan kendi nefsinin "nesidir" diye!
Aynur Engindeniz
Değişir mi herşey? Bence evet değişir. Asıl soru, değişimler ani midir, yoksa evveli var mıdır? Bu noktada bütün değişimlerin buz dağı görünümünde olduğunu söyleyebilirim. Hiç bir şey ani ve tesadüf olmadığına göre...
İkincisi insan nefsinin nesidir? Bu da cevabı kişiden kişiye farklılık gösterebilecek bir soru. Bence insan nefsinin yol arkadaşıdır. Bazen biri öne geçer bazen diğeri. Keşke nefs hep geride kalabilse. Ama o zaman da Adem olmazdık değil mi?
Teşekkür ediyorum. Farklı bakış açınız beni düşünmeye sefketti.
Saygılar.
sabri ayçiçek
Her şey değişir sözünü artık şöyle diyorum ben:Çok şey değişir.Çünkü "geçmişimiz" hepimizin değişmeyen gerçeğidir.Valla orada,arkada duruyor.-Yorumu değişse bile,yaşanmışlıklarımız orada.-
Biraz da şu satırlara kulak vermeli insan:-Çok paradoks gibi olsa da hakikaten düşünmeye değerdirler.-
"Geçip,giden gitmiştir/Geçmiş olan gelecektir."
İnsan,kendi nefsinin efendisidir!
Onu "kontrol" edersek işe yararırız da ondan.
Eh siz de böyle güzel yazıp da bunları aklıma getirmeseydiniz.
Selamlarımla.
Of ya.. nefesim kesildi. Fena oldu işin sonu. Kadın mermere döndü, ifadesiz kaldı da,
ne olacak hali şimdi ?
:)
Aynur Engindeniz
Teşekkür ediyorum.
Sevgiler.
Annem zaten hep boştur. Üçten dokuza değil, yirmi dört saat boştur o. Günü gecesi, içi dışı, aslında benim şahit olduğum bütün ömrü hep boştur.
...
Biz imamesi düşmüş, dağılan boncuklarını sayı bilmez bir çocuğun toplayıp dizdiği eksik bir tespihiz.
...
... biz imamesi düşmüş, eksik dizilmiş bir tespihiz hâlâ…
tohumdan hasata ... bir tesbihi toparlamak kadına düşüyor hep ... imamesi olmasa da ...
eksik yanlarım geçti gözönümden ... film şeridi gibi ...
yüreğine sağlık bereketim ... yazacak bişey bırakmayacak kadar güzeldi ...
Aynur Engindeniz
Beğenmene sevindim canım. Dikkatli okumalarından dolayı nasıl nasıl teşekkür edeyim bilemedim:))
(Hala verdiğin sözü tutmadın yalnız)
Sevgiler canım.
gülkurusu
taşıma suyuyla değirmen döndürecek takatim yok şimdilik ... affet noolur canım ...
sen yaz ... yeter bize :)
Aynur Engindeniz
Ben hatırlatayım dedim. Biliyorsun bundan önce pek çok kere benim itelememle kalemi eline aldın :))
Af nedemek, iyi ol, mutlu ol, sağlıklı ol, bizimle ol, yeter gayri...
Sevgiler.
Aynur Engindeniz
Sevgiler değerli varlığına..