ÖLÜM
Apple şirketinin kurcusu Steve Jobs ölmeden önce bir konuşmasında şöyle diyordu"Ölümü kimse istemez,Cennete girecekler bile".Yaşama hevesimiz,inadına hastalıklara karşı tedavi olmak için koşturmamız ölümü biraz ötelemeye çalışmaktan başka bir şey değildir.Gerçekten ölmeyi kimse istemez ama uzun yaşamanın sırrını elde etmek için çok çaba sarfederler.Bizler ölmeyi istemesek te bizim ölmemizi isteyen Allahtır.Azrail in görevi ölecekleri öldürmek olduğuna göre Azrailin görevini icra edebilmesi için de ölmemiz şarttır.Espriyi bir yana bırakacak olursak dünya ya gelen kişi ehl-i keyf insanı olsun diye gönderilmemiştir.Kullluk vazifesinin nasıl icra edildiğinin muhasebesi için de ölmek şarttır.Denetleme dünya da değil ahirettedir.Bebekleri öldüren bir zalim,bir kadını öldüren bir zalim beşeri kanunlardan kaçabilir ama ilahi kanun onların ifadesini mutlaka alır.Onun için ölmek şarttır.Ömür boyu sefil yaşamış inançlı iyi bir adamın rahat bir konutta yaşaması için ölmek şarttır.Velhasılı Cennet te,Cehennem de müşteri beklemektedir.Hangisine müşteri olacağınız konusunda ise muhayyersiniz.Sonuç itibarıyla dünyada iken müşterisi olduğumuz makama gitmek için de ölmemiz şarttır.(Talipname’den)
YORUMLAR
Kıymetli kalem, değerli insan;
İbretlik yazınızı imrenerek okudum.
Ne mutlu senin gibi ölümün gerçek gayesini bilenlere,
Ne mutlu senin gibi bir dosta sahip olanlara.
Kalemin daim olsun...