GENLERİMİZ Mİ DEĞİŞTİ?
Sevgili Arkadaşlarım;
Ne kadar gözlemci olduğumuzu ve yaşanan olaylara ne kadar kafa yorduğumuzu şöyle bir irdeleyelim mi? Ne dersiniz! Ben bu konuya artık benim de yaşamımın bir parçası olan toplu taşıma araçlarındaki durumdan başlamak istiyorum.
Uzun süredir ( 15 yıl kadar ) uzak kaldığım bu duruma yeniden uyum sağlamak benim için pek de kolay olmadı diyebilirim. Alışmıştım çünkü insanların eşit olmadıklarına ve birisinin diğerinden güçsüz olabileceğine. Ama yanılttılar beni. Ülkemde ve ülkem insanında yerleşmiş olan “Demokrasi” ve “eşitlik” olgusunu tam da burada gözlemledim. Ne Kadın- Erkek ayrımı kalmış, ne de Yaşlı-Genç. Bakıyorum tüy bitmemiş gençler gayet rahat ve yayvan bir vaziyette, yüzlerinde sadece yedikleri yiyeceklerin verdiği semirmiş kırmızılıktan başka tek bir renk değişimi olmadan o koltuklara rahatça yerleşmişler. Ne başında bekleyen yaşlıları ne de kuzu gibi bekleyen bayanlarımızı görmekteler. Peki, o bayanların hemcinslerine yani kızlarımıza ne demeli. Demek ki! Tam eşitlik, tam demokrasi ve tam özgürlük bu demekmiş! Öyle demokratik bir ortam oluşmuş ki; kadınlarımız eşit bireyler oldukları bilinci ile seslerini bile çıkarmıyorlar. Hani bilirim de eskiden serzenişlerde bulunurlar ve zorla da olsa birilerinin yüzü kızarır ve yer verirlerdi kendilerine. Peki, yaşlı erkeklerimize ne demeli? Vallahi onların da pek söyleyecek bir şeyleri kalmamış. Herkes bu demokratik! ortamdan memnun sizin anlayacağınız. Bakın bana da bu işin züğürtlüğü kaldı. Yeri gelmişken aynı ortamdaki diğer bütün insanların da artık bu durumu özümsemiş olduklarını gözlemlediğimi de belirtmek isterim.
Ha! Bu arada herkese şu soruyu sormaktan da kendimi alamıyorum.” BİRİLERİ TÜRK HALKININ GENLERİ İLE Mİ OYNADI”
Eminim ki sizlerin de topluma bakarken düşündükleriniz vardır. İşte bütün bunları bu sayfadan arkadaşlarımız ile paylaşırsanız sevinirim.
Saygılarımla.
Cemil YILDIZ
04.10.2011
YORUMLAR
ah sanırım tam da yerine geldim ;
bir kaç gündür içimden atamadığım hatta uykularımın kaçmasına neden olan
kabus günüme .
toplu taşıma araçlarındaki insanlık dersleri alınası bir meydan muhaberesi hallerine ..dönüşmesi..
O kadar acele ile yetiştim ki son otobüse .aklıma gelmedi bir anda Mavi kartımda tl.olmadığı .
eyvahh ' ne olduysa o an oldu işte .beden sonar binen bayana gayet kibar bir şekilde rica ettim benim yerime de kullana bilirmisiniz kartınızı diye.tabi ben bu arada ücretini bayana vermek için çantamda bozuk para aramaya
koyuldum zaten nefes nefese yetiştiğim son otobüse birde kart sorunu eklenince bari yer varken oturup ta öyle bozuk para bulayım telaşındayken bizim kartı okutan bayandan bir nara çıktı ki .aman Allah'ım o an kaza falan yaptıkta ben ben ön cama yapışıyorum sandım ;
gayet kaba bir üslup ile ' hanım efendi paramı verin paramı utanmıyor musunuz beni dolandırmaya ..
neye uğradığımı çözemeden ikinci bir hakaret geldi bizim bayandan .işte böyleleri yüzünden bu memlekette düzen kalmadı..ve daha dile alınmaycak laflar ..hayır ben para aramasam çantamda bir yerde haklı diyeceğim ama oturur oturmaz çantama yönelmem bile bunun bir verme eylemi olduğunu düşünmedi ..ve hayatımda ilk defa o kadar mahcup ve bir o kadarda pişman olduğumu hatırlamıyorum.
ve bende ilk defa kalabalık bir toplumda sesimi kavga etmek için yükseltğimi fark nettim.çok üzüldüm ve çok utanmıştım.benim başıma gelmez demeyin .geliyor ve toplumuzda insanlık değill adamlık kadınlık ve terbiye bozulmuş.ben yolda kalana değil bir bilet ekmeğimi bölüp vere bilirim.
ve kaç günden beri toplu taşımaya binmeden kartımı kontrol ediyorum:) ders oldu bana ..
insanlığın genleriyle çok oynadılar çok..yapay düzen fareleri..
Oldukça ciddi bir konu ve inanılmadı güç bir durumumuz var şimdilerde.
Biz, biz olmaktan çıktık sanırım.
Bahsettiğiniz gençleri bir yana bırakın, onları -güya- eğitip büyüten ''terbiye'' veren, toplum insanı olmaya hazırlayan ebeveynlere ne demeli?
Asıl bunların yakasına yapışmamız gerek.
Ama bu yaka kapmakla olmuyor.
Bu halkın yarısı etti edeceğini, yarın birgün toplumun tamamı çekecek neticesini.
Hem de çok acı olacak kanımca.
Kurunun yanında yaş da yanacak, işin en garip yanı ve üzen tarafı bu.
Saygılar
Kederli tarafından 11/9/2015 9:42:30 PM zamanında düzenlenmiştir.
Çok güzel yere değinmişsiniz. Bende genç bir birey olarak bu durumu hap ayıplamışımdır. Kendi adıma söyleyeyim, ben toplu taşıma araçlarına bindiğimde yaşlı teyzelerim ve amcalarım bindiğinde ister istemez kalkıyorum. Kalkmasam içimde bir yerlerden bir şey rahatsız oluyor. Aslında bu bir sorumluluk. Biz gençlere düşen büyük bir sorumluluk.Saygı ve sevgilerimle...
Ah değerli kardeşim ah! Ben bu konuyu yazalı hayli zaman olmuştu. Hem de başıma geldikten sonra. Bir gün, toplu taşım aracı ile pazara gitmiştim. Alış-verişimi yaptım ve geriye yine toplu taşıma aracı ile döneceğim. elim kolum dolu. Araca binmeye çalışıyorum ama hemen önümde dikilen gençlerin hiç biri, bir poşetimi alıp bana yardım etmiyor. Neyse, güç bela araca biniyorum binmesine de oturacak yer yok ki, bütün yerlere öğrenciler oturmuş, bütün orta yaşlı ve yaşlılar ayakta üstelik elimde poşetler salllana sallana yolculuğumu tamamladım ama o an ben de anladım ki, Türk Milletinin genleri ile oynanmışşşşşşşş. Biz bu olamayız ama o çocukları da biz yetiştirdik. Tezat nerede?
Saygılar efendim.
Bazen çok basit gözlemler,aaaa ne varmış bunda canım diyebileceğimiz olaylar toplum olarak yavaş yavaş,yok yok belki de çok hızlı bir değişim içinde olduğumuzu gösterebiliyor.
Sizi gibi ben de toplumsal gözlemleri severim ve uzun süredir ne hoş bir davranış ya da bak böyle güzel şeyler de oluyor diyebileceğim çok az şeyle karşılaşır oldum.
Belki de en güzel gözlemlerimi bizzat yaşayarak öğrencilerim üzerinde yapıyorum.Sonuç mu pek iç açıcı değil, nerde o eski öğrencilerimiz diyerek çoğu zaman hayıflanıyoruz bu hayıflanmamız onların başarısızlığından çok davranışlarında gördüğümüz
olumsuzluklar için maalesef.
Söğüt ağacı gibi içten içe çürüyormuyuz ne!
Gittiğimiz yerden dönüp,kendimize gelmemiz için daha çok şey mi kaybetmemiz gerekecek bilmem.
Tam adam olduğumuz zaman bir çok şeyin düzeleceğine inanıyorum.
Hocam,gözlemlerinizi ve görüşlerinizi paylaştığınız için teşekkürler.
Kutluyor,saygı ve sevgilerimi yolluyorum.
Sayın çok değerli Cemil abim evet ne yazık ki dediğiniz gibi genlerimize bir hal oldu sanki, hani birimiz çıksa da oğlum veya kızım yazık şu ayaktaki yaşlı bayana ya da yaşlı amcana yer ver dese sana ne oluyor sen onun avukatı hatta boylarını aşan sözcüklerle yalakasımısınız diyorlar...önceden böylemiydi, hani okular da öğretilirdi bir yaşlıya karşıdan karşıya geçerken yardım edileceğini toplu taşıma araçlarında yer verileceği bu sözde de kalmazdı gençler bunu yapmazsa uyarılırdı topluca o uyaran kişiye destek verilir genç yanlışını anlardı şimdi bunlara laf söylemeye gelmiyor onlar seni bir de suçlu durumuna düşürüyorlar söylediğine pişman ediyorlar.. eee nolacak ileri demakrasi bu olsa gerek, büyükler küçüklerden çekinir olduk okullarda ya da ailelerde artık nasıl bir eğitim alıyor çocuklar sonuç ortada.. saygı ile selamlıyorum şahsınızı, anlamlı yazınızı da tebrik ediyorum..saygılar..