AH İSTANBUL
---------------------------------------------
İçimde İstanbul özlemi var...Ama eski İstanbul du düşlediğim ;hani taş kaldırımlı dar sokaklar ve bahçe içindeki cumbalı ahşap evler.Mor salkım çiçekleri,beyaz akasyalar ;mis gibi kokan hanım elleri...
Sokaklardan geçen at arabalı bahçıvanlar...
"Hade yok mu alan bahçıvan geldi bahçıvannnnnnnnn!Patlıcan biber domata gel domataaaaaa!"
"Yoğurtçu geldi yoğurt!"
" Kalaycı hade yok mu kalaylatan pırıl pırıl parlatırım!"
Ya da bohçacılar dolaşır kapı kapı "Haaanımm! bohçacı geldi bohçacııııı; güzel çarşaflarım var bir baksana hanım abla."
Sokak şarkıcıları atar gazeli; günün meşhur şarkılarını dümbelek, keman eşliğinde.
İşte bu eski İstanbul...
Ayı oynatırdı ayıcılar "Nasıl bayılır koca karı?" diye sokaklar da cümbüş vardır.
Ah! İstanbul ah!
Adına ne şarkılar, ne şiirler yazılır.Halice indirilen gemilerİ...Fatih in erleri ALLAH ALLAH! diyen seslerini duymak isterdim.Mehter marşının nağmeleri ve yeniçerileri, Genç Osmanları,nara atan kabadayıları...
Ah! Sulukule sen unutulur musun? Hiç tasası yok gibi gülen göbek atan bu insanları düşledim.
Göksu da sandal sefaları; birbirlerine göz süzen, mendil düşüren aşıkları, sevdalıları...
Çek küreği güzelim uzanalım Göksu ya...
Seni hayal ettim ,andım eski İstanbul.
Biliyor musun; sen de yenildin taş yığınına, apartmanlara boyun eğdin dağlara, yapılan gökdelenlere...
Kibrit kutusu olmuş üst üste kalmadı tadın tuzun İstanbul...
Gerdanlık gibi köprülerinle ışık böceğisin; yinede güzel ve gizemlisin.
Manevi değerin var senin; göklere uzanan minarelerinle; okunan ezanlarınla sende bir başkalık var.
İstanbul bağrında yaşattığın onca erenin evliyalarınla sen bir başka güzelsin
Boğazın maviliğiyle, surlarınla ,köşklerin, saraylarınla...
Boğaziçi şen gönüller yatağı
Her bucağı aşıkların otağı...
Çamlıca nla, Adalarınla, Emirgan, Aşiyanınla dillere destansın İstanbul.
Ah! İstanbul özledim seni ama eskisini özledim.
AYŞE KARAN
YORUMLAR
AYSE 09
çok teşekkür ederim sağ olun sayfama onur verdiniz
saygılarımla
Ben de çok özledim... İnşallah haftaya kavuşacağım doğup, büyüdüğüm şehre ve sevdiklerime yeniden.
Eski haliyle de, yeni haliylede gönlümün kiraliçesine o. Kalabalıklığından, karmaşasından, yaşamsal alanların
her gün daralmasından,uzaklaştırdı bizleri..
Ama, gidip, gidip geri dönerim ona, tıpkı bir bumerang gibi:)
AYSE 09
saygım sevgimlesin can
çok teşekkür ederim
AYSE 09
belki ondandır belki tembellikten
seni seviyorum
Eski çamlar bardak oldu sevgili Ayşem, biz ancak özleriz. Güzel bir İtanbul'a özlem yazısıydı. Diğer şehirlerimizin de İstanbuldan farkı kalmadı ki, ister istemez taş yığınlarına gömülüyoruz. Bir apartman = bir köy... Yoksa nasıl sığacağız değil mi ya.
sevgiler.
AYSE 09
sağ ol bitanem sağ olasın sevgilerimle
MİS YÜREKLİM BENİM...ÇAĞLAYAN YÜREĞİNE BİR TUTAM SEVGİ BIRAKTIM GİDERKEN SAYGIMLAAA ANNEM..KUTLADIM
AYSE 09
bitanemya aytactemel diye biri benimokuduğunson şiirimin fonunu çok beğenmiş benden istedi bende sana yönlendirdim ararsa yardımcı olurmusun bitanem gerçi sana sormadan dedim ama
kızmasın değilmi annneneee
sebni viyor çünkübu kadınnnnnnn
İstanbul'un ne suçu var Sn. Yazarım bizler değil miyiz bu şehri rant haline getiren ve dahi yaşanmaz hale sokan? Ama yinede vefalı bir sevgili gibi vazgeçemiyoruz işte onu sevmekten. Sanki 7 tepesinden 7 düğüm atmış gönlümüze..
Kutluyorum efendim okunmaya değer kaleminizi
Saygımdasınız...
AYSE 09
evet bizler bu hale getiren çok doğru ne denir çünkü çok seviliyor
unutulmaz şehir
saygılarımla her dai
Ah istanbul! yedi tepe. :) Güzeldi gerçekten kaleminiz dert görmesin...
AYSE 09
evet bir zamanlar yedi tepeydi şimdi kaç yirmiyedi kimbilir
saygımlasınız
sayfama onur verdiniz
İstanbul yürekli annem, yine bilmediğim, tatmadığım zamanları yaşattın... Eski İstanbulu eski türk filmlerinde tadıyorum ancak, ama siyah-beyaz:(( Senin anıların bire bir yaşanmış ve ''renkli'':)) Ne yapalım, geç kalmışım:)) İyiki sen varsın annem, sevgimle bitmeyen...
AYSE 09
çok teşekkür ederim güzeldi yorum ve sen aynı istanbul gibi gizemli
biraz güzellik katabildi isem ne mutlu bana
sevgimlesin her daim sevgimle
İstanbul' u harika anlatmışsın ablacığım. Yine çok güzeldi ve samimiydi. Sevgilerimle canım benim...
AYSE 09
çok teşekkür ederim sevgimlesin her daim
İşte İstanbul böyle bir şey. Aslında eskisiyle yenisiyle sihirli şehir.
Toprağı altın derler ya sanırım doğru. Zengin , fakiri ve orta direk ...hepsini doyuruyor.
Bir de tafik sorunu olmasa.. Ben tüm olumsuzluklarına rağmen sevmekten vazgeçemiyorum.
İnsanlar karışık ama birbirini ezen insanlar ama dedim ya seviyorum...
Çok güzel yazmışsınız. Kaleminize sağlık. Sevgiyle kal...
AYSE 09
çok teşekkür ederim sağ olun
saygılarımla
sevelim bu güzel şehri sevgimlesin
Ayşe Hanım,İstanbul'a aşığım.İstanbul bana gelmez,ben İstanbul'a gidemiyorum.Fatih hazret oraya dünyanın anası demiş,öyle değil mi zaten.Her milletten insanı barındırıyor bağrında...Bilmem ki...Ben onu bu haliyle de seviyorum.Adım atsan tarih ,adım atsan maneviyat köklerimiz...Devasa yapılar sanki bir efsanenin ısrarcı işaretleri...Ve gökdelenlere,çok katlı binalara bilge duruşlarıyla ders verir gibiler...Dünyanın incisi İstanbul,eşsiz incisi...Eskisiyle yenisiyle özümsemek lazım diye düşünüyorum.Neyse,aşk söyletiyor işte,çok uzattım.
Çok nefis bir yazıydı,sizi kutlarım.selamlar.
AYSE 09
yazarak özlem gidermeye çalışıyorun
çok teşekkür ederim sağ olasınız saygı sevgimlesiniz
İstanbul'la tanışmam çok eski yıllarda olmadı ama yine de büyüledi. Eski halini bilsem kimbilir ne olurdu. Çok güzeldi anlatımın. Özledim ben de güzel şehrimizi. Sevgilerimle.
AYSE 09
bazen eski filimlerde izliyorum da hey gidi istanbul diyorum şimdi taş yığını
sağ l bitanem sağ olasın sevgilerimlesin
AYSE 09
çok teşekkür ediyorum sağ olun saygılarımla
Merhaba, bir zaman sonra da bu günleri arayacağız...bu hep böyle olacak...Güzel anlatımdı, tebrikler değerl şair...
AYSE 09
evet bir gün gelecek bu günleri böyle yad edeceğiz ömrümüz varsa
saygılar benden efendim dualarla
dokuz yıl görev yaptım...her semti büyük bir şehir gibi....emekliye hayat hakkı tanımıyor...zor trafiği kalabalığı....pahalılığı...bizlere hitap etmiyor...evimi satıp çandarlıya yerleştim...kardeşlerim orada ama ziyaretlerim bile çile dolu...yazınızla geçmişi yadettim ayşe hanım saygılar sevgiler
AYSE 09
epey gidip geldim ilk gidişim uzun yıllar önceydim genç kızdım o günkü istanbul hayalimden gitmiyor
sonra gidişlerimde hep taş yığınları ile karşılaştım
hep dediğim yaşanmaz yalnız bol paran olacak gezmeğe gideceksin
çandarlı çok güzel bir sahil beldemiz çok geçtim içinden dikiliye gidip gelirken
rabbim huzur içinde oturtmayı nasip etsin
saygılarımla her daim
ah İstanbul ah!
ne de güzeldi eski yaşantısı...
tebrikler annem kocaman hemde
sevgimle...
AYSE 09
sevgimlesin her daim bitanem
Canım benim; doğru söylüyor, derinden hissediyorsun... ancak ben de bu yoğun özlem birikimleriyle ruh sağlığımın derinden zarar görmesinden korkuyorum. Bu memlekette önce insan bozullmadı mı? Ardından canavarlaşan bu güruhun elinin değdiği her şey...Vah ülkem vah! demek daha yerinde olur sanırım.
Esen kalın.
AYSE 09
özgünüm
çok teşekkür ederim aynı duygularla yız
saygılarımlasınız
saygama onur verdiniz