- 705 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
“Yavrum onu kesmeseydik seni kesecektik”
“Yavrum onu kesmeseydik seni kesecektik”
Allah göndermeseydi o koçu, gerçekten bu gün kesecek miydi babalarımız bizi?
Babalarımızın kurbanlıkları keserken gösterdikleri iştaha bakılırsa, şükretmemiz lazım Allah’a… Bu yılda kurbanlıklar, çocukların gözü önünde kesilecek, öğrensinler tabi, “bu hayvanları kesmeseydik onları kesecektik…”
Çocuklar yüksünmez mi bu vazgeçmişlikten? İlle de feda edilmesi gerekmiyor, feda edilebilirliğini bilmek bile rahatsız etmez mi çocukları?
Bu ifadelerimden kurban kesilmesine karşı olduğumu zannetmesin hiç kimse.. Dinin bir vecibesi ise yerine getirilecek elbette… Ama kesim hanelerde, mezbahalarda, çocukların görmeyeceği mekanlarda yapılmalı bu işlem…Minicik çocuklar alınlarındaki kan izleriyle, bu kadar yakından tanık olmamalı, ölümün yüzüne. Belki boyunlarına ip bağlayıp gezdirdikleri, sevdikleri, isim bile verdikleri hayvanların kesilmesi psikolojilerinde nasıl derin bir etki yaratır herkes bunun hesabını yapmalı…
Kesilsin kurbanlar, herkes inandığı gibi ibadetini yerine getirsin, ancak çocuk psikolojisini hiçe sayarak değil…
Çocuklara kurban kesmenin gereği anlatılırken, Allah sevgisinden bahsedilmeli, o sevginin her şeyin üstünde olduğu ifade edilmeli, Allah’ın kimsenin öldürülmesini istemeyecek kadar şefkatli ve yarattığı insanları sevdiği anlatılmalı…Çocuk kesmeyin bu hayvanı ben onu seviyorum diye ağlarken, babası kahkahalar içinde “yavrum onu kesmeseydik seni kesecektik” dememeli…
Toplumun psikolojik sorunlar yaşayan bireylerden oluşmasının sebeplerinden biri de bu bence… Etrafınıza bir bakın, ne kadar sevgiden uzak insanlarla iç içe yaşıyoruz… Tecavüzler, cinayetler, kapkaçlar, gasplar, soygunlar… Allah’ı bilen, onun sevgisinin yüceliğini hazmetmiş insanlar bu kadar vahşileşebilir mi? Hayır, elbette ki hayır..
Bize din diye hep yanlış şeyler anlatıldı… Dinimizi tam öğrenemedik. Kulaktan dolma, yalan yanlış bilgiler verdiler bize, İslam’ı hikayeleştirip anlattılar…
“Okullarda din eğitimi verilmeli mi? Kuran kursları olmalı mı olmamalı?” tartışmalarını siyasetimize alet ettik.. Elbette birileri din eğitimi vermeli, insanlar inançlarının gereklerini öğrenmeli, ancak İslamiyet’i gerçekten iyi bilen, onu özümsemiş, bu işin eğitimini almış, fakülte mezunları verilmeli bu eğitimi. Dini türban’la, kuran kursları arasında sıkıştırıp, daraltan, hücre evlerde çocukların beynini yıkayarak, insanları öldürmesi yönünde telkinlerde bulunan, rejim düşmanları tarafından değil…
YORUMLAR
evet onu kesme idik seni kesecektik'
hepimizin bilinçaltında öyle ya da böyle yara açtı çocuk kalbimizde...
kurban bayramları hep bir kabustu benim için..gelmesin isterdim o vakitler, gecekondu evlerinin daracık sokaklarından kan akardı ...küçük kan deresine baktıkça kan tutardı uyumazdık bayram bitene dek...
teşekkürler sinan