- 1243 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
KIŞ GELMEDEN
Kış gelmeden önce bir hafta kendi başıma çıkacağım tatil hakkımı kullanmaya karar verdim. Heyecan içersinde daha önceden en önden ayırtmış olduğum biletlerimi kontrol ederek yola çıktım. Eşim beni gara götürecek minübüse bindirerek veda etti. Otobüsüm 11.45 de hareket edecekti. Kalkışından bir saat önce gardaydım. Minübüsten indiğimde gözlerime inanamadım ve çok ürktüm. Korkunç bir kalabalık ve karmaşa vardı.
Saat başı kalkacak otobüsler ve karışık insan toplulukları...
Sanki orada kalacak ve otobüsümü kaçıracağım hissine kapıldım. Hemen büroya giderek saat kaçta ve nereden kalkacağını sordum. Onlarda anons edeceklerini ve beklememi söylediler. Durmadan saatime baktığımı farkettim şükür ki 15 dakika rötarla 12 de kalktı. Üstelik bavulumu taşımama para almadan yardım ettiler.(artık her şey para ya...)
Rahat uyuyabilmek için iki kişilik yer aldım. Üstelik yabancı birinin oturmasının da istemedim.
İki kişilk yerimde keyifle etrafımı izlerken hemen uyumuşum. Sabah dört sıralarında şoförümüz Susurluk’ta mola verdi . Tost ve ayran yemenin mutluluğunu yaşadım.
Sonra hiç uyumadım. Güneşin doğuşunu ve dağları, tepeleri ,köyleri izledim.
Öğlen 12 sıralarında nihayet otelime vardım. Annem, teyzem, eniştem ve personel heyecanla beni bekliyorlardı. Bu otele dördüncü kez geldim ve personel ilk seferinden beri değişmemişti. Artık bir aile olmuştk.
Bodrum’un en sevdiğim koylarından Ortakent’te Yahşi koyuna nihayet gelmiştim ve kendimi hemen sulara attım. Her dakikamı değerlendirmek ve dolu dolu geçirmek istiyordum..
Ferhat’ın pişirdiği kahvenin ve çayın tadına doyamadım. Hele ahçı Süleyman ustanın mezeleri ve tatlıları özellikle un helvası harikaydı. Bol bol yemek yedim, dinlendim, yüzdüm.
Akşamları Süleyman ustanın elime tutuşturduğu oltayla balık tuttmanın keyfini yaşadım . Tabi ki tutmak denirse ...( 2 minik balık tutabildim)
Otel sahibinin küçük oğlu ile denizde oynadığım firizbi , sokak köpeklerini doyurmam,
deniz kenarında suyun içinde ayaklarım kesilinceye kadar yaptığım yürüyüşler; unutamayacağım anlardı. Ama eniştemle oynadığım tavla ve onun zar tutuşunu izlemek ömre bedeldi...
Hele deniz kenarında derin derin uyukladığım saatler ...
Kanoya binmeyi çok severim. En sevdiğim sporlardan biridir. Ama eşimle birlikte kürek çekmek şartıyla.
Tek başıma olduğuma göre ben de kürek çekebildim. Nasılsa sporcuyum her türlü sporu yapabilirdim... Bu benim için çok kolay olacaktı.
Kıyıya olabildiğince yakın kürek çekerek hep kıyı şeritinde giderek ne kadar yol aldığımı bilmiyorumdum. Gözden uzaklaşmışım. Oteli göremiyordum ve dönmeye karar verdim. Kollarımın ağrıdığını hissetmeye başladım. Bu sırada yağmur ve rüzgar çıktı.
Çok korkmaya başladım. Kuvvetim kalmadıi ve küreğimi düşürdüm , eğilip alayım derken kano devrildi.
-İmdat! imdat ! kimse yok mu? diye haykırırken annnemin ssesini duydum:
-Uyan kızım ne oldu bağırıyorsun?
Kumsalda uyurken aklım kanoda olduğu için rüya görmüşüm.
Tabi ki konoya binmek benim için hayal oldu.
Bol bol kitap okudum, bazı koyları gezdim. En çok Gündoğan, bağla koyu, güvercinliği seviyorum. Sayamayacağım kadar çok güzel koylar var.
Az gez çok gez sonuçta yıldırım hızıyla biten tatlı günler .Bir de bakıyorum Bodrum arkamda kalmış , İstanbul yönüne gidiyorum. Belki de şaşırmamak lazım; koca bir ömrü de aynı hızda tüketmedim mi?
Nasıl geçtiğini bile anlayamadım aynı bir ömür gibi.
Ama bildiğim tek şey var o da bulunduğun anı iyi ve huzurlu geçirip zevk alıp mutlu olabilmek. Sevdiklerime kavuşmuş , hasretlik sona ermişti...
TATİL
Bugün tatil, yarın tatil
Hep tatil olsa...
Bıraktılar beni kendimle
Başbaşa , yalnızım
Kendimle söyleşi yaptım,
Sessizce ve sakin.
Beni bıraktılar kendimle
Duygularımla başbaşa
Takıldım kafama göre.
Yürüdüm, koştum kendimle.
Unuttum dert tasayı
Attım suyun içine.
Bıraktılar beni kendimle
Yüreğime sinen begonvilleri
hissettim, güllerle dansettim.
Bitti bu romantik tatilim
Çoçuksu düşlerimle...
Bugün tatil olsa
Yarın
Hep tatil olsa
Başlayacak yeniden
Koşturmaca, maraton...
Tükenecek bir ömür
Yaşanacak hayatta....
Ama hayat hep tatil olsa kıymetini nasıl biliriz. (Kendime yorum .)
Ama yine de mahsuru yok diyenler de var...
CANAN DEMİREL
YORUMLAR
Sevgili Kardeşim : CANAN DEMİREL
Okuyucusunu -Büyülü diyar Bodrum'a- tatile çıkaran nefis bir eser olmuş. Kudretli kaleminizin nice seçkin eserlerin altına imzasını atması dileklerimi sayfanınıza bırakıyorum.
Her şeyin en güzeli sizi ve svdiklerinizi bulsun efendim.
Sevgi ve saygılarımla.
Dr. İrfan Yılmaz. TEKİRDAĞ.
İrfan Yılmaz tarafından 11/4/2011 9:32:35 AM zamanında düzenlenmiştir.
canandemirel
Canan Hanım her şey düştüğünüz ana kadar harikaydı bir an çok korktum ve rüya olduğunu anlayınca oh be diyerek güzel gezi yazınıza devam ettim. Türkiye bir cennet. Teşekkürler bizimle paylaştığınız için. Sevgilerimle.
canandemirel
Ben teşekkür ederim okuyup , yorumladığınız için...
Sevgiyle daima..
fırsat buldukça sizin gibi gezmek gerek...nice tatillere dost saygılar
canandemirel
Sevgiyle kalın...
Dayım Bitez'de yaşıyor, ona ve Bağla'da yaşayan arkadaşıma gidince yaptığım tatili anımsattınız.
Denizi havası harika bir yer, kışa girerken enerji mutluluk ve güneş depolamanız ne güzel!
Bizlerle paylaştığınız için teşekkürler, selam ve sevgiler.
canandemirel
Ben de sizlerle paylaştığım İçin mutluyum yazarken yorumları okurken Bodruma geri gittim. Teşekkür ve sevgilerimi yolluyorum...
Merhaba, kendinizi ödüllendirmişsiniz, çok tebrik ediyorum...insanın morel değerlere,sağlığa dinlenmeye ihtiyacı zaruri...Anlatım da çok anlamlı omuş...imrendim doğrusu böyle bir tatile....Saygı ve selamlarımla...güzel tatiller efendim...
canandemirel
Güzel yorumunuz için çok teşekkürler. Sevgiyle kalın...
canandemirel
ruhun ve bedenin dinleneceği tek yer...
sevgiyle kal...çok teşekkürler.
AYSE 09
evet düşünüyorumda nasıl dinlenmez insan
sevgimlesin her zaman
canandemirel
İnan ki zor geldim. Eğer seneye gidebilirsem heber vereceğim belli mi olur belki gelirsin, sevgilerimle...
AYSE 09
evet öyle sessizliğe ve sakinliğe çok ihtiyacım var inan torunlarla uğraşmak çok yordu beni de
yinede şükür rabbime diyorum şükürler
sevgilerimlesin inşallah seneyeeeeeeeeeeee