CANIM YAVRUM
Canım yavrum
"Şimdi annem bana gene nasihat edecek" diye söylediğini duyar gibiyim.Aslında bir türlü anlatamadığım duygularımı paylaşmak istiyorum.
Biliyor musun aramızda dağlar gibi engel yıllar,yaş ve görüş farkı var.Hadi geriye gençliğime götür beni.Şu anda sana sımsıkı sarılıp yanaklarından defalarca öpmek istiyorum doya doya.
Dünyaya gözlerini açtığında hayatımın en mutlu günüydü. Tarifi imkansız duygularla doluydum. Tombik ellerini göğsüme dayayıp küçüçük ağzınla meme emişin...Arada bir bana bakıp gözgöze gelişimiz...
Gençliğe adım attığını anlayamıyorum mu ne ? Sanki.. sanki hala küçücük bir bebeksin gözümde..
Kimi zaman sorularımla fazla üzerine gidip bunalttığım oluyor.
"Nerde kaldın? Ders çalıştın mı? Hadi yemeğini ye .Üstündekileri gene atmışsın; odanı topla;müziğin sesini kıs." "Yeter anne" diyerek yumruklarını sıkıp dışarı gidişin var ya...Kızıyordum o zaman sana.
Birde yarış atı gibi kurslara yazdırmak; kendi düşüncelerimle geleceğine yön vermeye çalışmam galiba yanlış yoldu.Senin hangi beceriye sahip olduğunu; neler ilgi alanına giriyor hiç dikkat etmedim doğrusu."Sahi nelerden hoşlanıyorsun ?"
Aslında ruhunun derinliklerine girip sevgiyle sarmam gerekiyordu bunu şimdi anladım.
Yemek zamanı gelmeyince nekadar üzüldüğümü anlatamam. Bir lokma ekmeği ailecek paylaşmanın mutluluğunu yaşamak beraber olmak istediğimden bu yüzden hep kızar ve sözlerimde ototriter bir hava eserken ; sen de isyan ediyorsun doğal olarak.Ama gel herşeye birlikte çözüm bulalım ne dersin ?
"Sen de çocuktun, gençtin bir zamanlar anne" diyeceksin. Gerçekten haklısın.Yıllar hepimizin görüş açısını değiştiriyor. Çok eskiden tv ,bilgisayar yoktu.Şimdi teknoloji okadar ilerledi ki...Bir sinemaya gitmek bizim için en büyük mutluluktu.Yalvar yakar götürülürdük.Şuanda sizlere yetişmek mümkün değil .
En büyük hatalarımız ise harika ev yemeklerimiz varken daha küçük yaşta sizleri hamburgere, hazır cipslere,ve kola içmeye alıştırmamız.
Hadi gel portakal suyu sıktım senin sevdiğin köfteden yaptım. Ama zeytinyağlı sebze yemeği de var hatırım için yersin değil mi?
Evin sorunlarını babanla konuştuğumuz gibi seninde fikrini almak hiç aklıma gelmemişti. Ama konuş benimle sende düşüncelerini söyle emi.
Geleceğe adım adım ilerlerken kimi tökezleyeceksin Sakın... sakın pes etme lütfen ayağa kalk ve yürü.Önündeki hata engellerini elinden geldiğince kaldır.
Bende hala kusurlarımı yoketmeye çalışıyorum biliyor musun senin sayende.
Bu sene üniversite sınavına gireceksin.İnanır mısın senin kadar bende heyecanlıyım. Herzaman dualarımdasın.Allah a emanet ol .
Annen
Seni nekadar çok sevdiğimi söylemiş miydim?
YORUMLAR
Seni ne kadar çok sevdiğimi söylemiş miydim?
anneler çocuklarını sevdiklerini her fırsatta söyler ama çok zaman içinden. anneden evlada güzel bir mektuptu can, tebrik ederim.
sevgilerimle.
GÜLDESTE
canımsın benim içten duygularınız selamlıyorum ve sizi çok ama çok seviyorum
allah evladınızı size bağışlasın dileklerim gönderiyorum
saygılar sunuyorum
zaralıcan
GÜLDESTE
Oy oy Ablam ana olmak ne kadar zor degilmi bizlerde aynı şekilde dünyada alternatifi olmayan tek meslek Anne ve Baba olmak zor zanat kutlarım eger bu yazıyı okumuşsa kuzunuz mutlaka iletişiminiz dahada kolay olacaktır ne mutlu size öz ve yürekli bir eleştiri kutlarım ablam selamlar sayğılar
GÜLDESTE
Evlatlarımıza karşı doğru davranışları bildiğimiz halde bazen hatalarımız oluyor elbet. Sevgi yoğunluğundan olsa gerek fazla korumacı oluyoruz çoğu zaman. Bunun da sebebi çevreye güvenmeyişimiz ve onların daha iyi kazanımlarla hayatta mutlu olmalarını görme isteğimizdir aslında. Bu hedefimize ulaşmak için soru ve isteklerimizle fırtınalar estiriyoruz kalplerinde. Anlamaya çalışmak yerine, set çekiyoruz iletişimin önüne. Kişilik gelişimlerine zarar veriyoruz istemeden.Anne ve babalık rolünü oynarken kararı iyi bilmeliyiz. Serçeyi avuçlarımızda tutarken parmakların kuvvetini iyi ayarlanmalıyız. Canını çıkarmak ta var, fazla serbest bırakıp elimizden kaçırmak ta...
Bir anneden oğula yazılmış, hepimizin dersler çıkarması gereken öğretici bilgilerle dolu yazıydı. Yazının kahramanı olan genç yaşında oğlum olduğu için ben kendimden ve çevremden çok şeyler buldum bu harika paylaşımınızda. Takdir, selam ve sevgilerimle Can Kardeşim...
yaban böceği tarafından 10/7/2011 12:59:40 PM zamanında düzenlenmiştir.
GÜLDESTE
Merhaba, bazen kendi sorunlarımızla uğraşırken kuşlar yuvadan uçuyorlar...Sorumlu anne ve babalar daha baştan evlatları ile sıcak ilişkiler içinde olmalılar...sordukları sorulara zaman ayırarak ciddiye alarak cevap vermeliler...bilmeliyiz ki herkesin sorunu kendi için çok önemlidir...Küçüklüğümüzü hatırlayarak empati yapalım...Kuşak çatışmasına meydan vermeyelim...Onlar gibi düşünmeye çalışalım...Çocuklar nasihat dinlemekten çok sıkılırlar...özellikle de anne babalarından...kimseyle mukayese edilmkten nefret ederler...Öyleyse önem verdiğimizi,anlamaya çalıştığımızı uygulamalı ve somut olarak gösterelim.tutarlı ve mantıklı olalım....
Yazınız çok güzeldi...tebriklerimi gönderiyorum...saygılar...
GÜLDESTE
sevgili güldeste...bir evin ilki olacağına git dağa tilki ol derlerdi....anne acemi baba acemi....evlat acemi....suç hep onda deriz...başak dolunca eğilir misali.... tecrübe...hoşgörü yaşlandıkça elde ediliyor...asil yüreğin özeleştiri yapmış sorunlar kalkar hepimiz senin gibiydik...iki evlat büyüdü yuvadan uçtu. canları sağolsunda o yeter bize....bizde hayata başladığımız gibi olduk edi ile büdü misali....çok haklısın...biz hep konuştuk....hiç onları dinlemedikki.....çok hoş bir yazı nostaljiler yaşattın sağol varol can saygılarımla....
GÜLDESTE
GÜLDESTE
Seni nekadar çok sevdiğimi söylemiş miydim?
evet harikaydı annem
her annenin yavrusuna özlemiydi yazdıkların
yüreğine sağlık
bende seviyorum haytı annemi yavrularımı insanları
tabiki senide seviyorum benim en değerli ablam
sevgiler HAYIRLI CUMALAR
GÜLDESTE
Gençlerle iyi bir iletişimin yolu kendi gençliğimizi ve o zamanki hissettiklerimizi hatırlamaktan geçiyor belki de. Çok güzeldi. Bu yıl oğlum üniversite sınavına girecek yazın tam bana göre sanki. Kutluyorum canım. Sevgilerimle.
GÜLDESTE
BÜTÜN ANNELERİN ORTAK DERDİNİ HARİKA ANLATMIŞSINIZ .YÜREĞİNİZE SAĞLIK .TEBRİKLER ,SELAM VE SEVGİLER BIRAKTIM .