- 2014 Okunma
- 14 Yorum
- 0 Beğeni
BAYRAM GELMİŞ NEYLEYİM
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Bayramlarımız vardı eskiden, can dolusu sevgi taşan. Kırmızı pabuçlarımızı koynumuza alıp, pembe düşlerin ortasında yalınayak dansettiğimiz çocuksu rüyalarımız... Grinin tonlarının düşmediği, henüz kirlenmemiş hayallerimiz, sevinçlerimiz...
Bayram namazından dönüşlerini beklediğimiz büyüklerimiz vardı, ellerini öpmeyi istediğimiz. Mendillerimiz olurdu kenarı oyalı, içi harçlıklı... Dönme dolaplarımız vardı çığlıklarımıza arkadaşlık eden. Çarpışan otolarımız yoksa da çarpışan kahkahalarımız vardı bizim. Toz toprak içinde eve döndüğümüzde, sevgiyle bakan teyzelerimiz, halalarımız vardı, bahçe kapısında karşılayan.
Komşularımız vardı kapılarını çalmamızı bekleyen. Çocuksu hallerimizi gözleyen yaşlılarımız vardı bir zamanlar, kafesli pencere ardında kırış buruş yüzlerinden ışıklar saçarak.
Şimdi tatiller var, zillerine basmaya korktuğumuz kapılar... Kilit üzerine kilit vurulmuş, yine mi geldi bunlar diye aralıktan asık yüzlerini görmekten korktuğumuz kapılar. Mendillerimi kaybettim bir kabusun orta yerine. Elime bir paket kağıt tutuşturdular mendil niyetine, isyan makamında gözyaşlarımı toplamam için... Sokaklar korku dolu, Dükkanlar kamera... Köşedeki bakkal bizim bakkalımız değil artık, marketler sarmış dört bir yanı.
Sancı dolu yüreklerimiz, isyanlarımız, hasretlerimiz, ihanetler kaldı geriye... İnsanlığımızı kaybettik birdenbire. Küskünlüklerin indiği sis bulutları arasında kör oldu gözlerimiz. Yoksa... yoksa biz insan değil miyiz???
Çocukluğumun bayramlarını istiyorum, kaybettim, gören var mı???
BAYRAMINIZ GÜZELLİKLERE VESİLE OLSUN...
Eylül GÖKDEMİR/Asimaral... 19.ARALIK.2007
YORUMLAR
DOKUNAKLI YAZINIZI ZEVKLE OKUDUM. KAYBETTİKLERİMİZİN ÜSTÜNE YAZILACAK O KADAR ÇOK ŞEY VAR Kİ...CİLTLER DOLAR SANIRIM.SONU NEREYE VARIR BİLİNMEZ AMA EN BÜYÜK TEHLİKE BİZİM ÖZLERİMİZİ KAYBETMEMİZ.yERİNE YERLEŞTİRMEYE ÇALIŞTIKLARIMIZIN İSE ÇOK GELİ GEÇER OLUŞU...
İYİ BAYRAMLAR
SAĞLICAKLA KALINIZ
Sevgili Asimaral,
Sadece eski bayramlarımızı değil, sevgilerimizi, ilkelerimizi kaybettik; ya da atıyoruz çöplüklere...
Mahallemizin kızına göz koyanı yakardık, şimdi ağızlarında terbiyesiz bir ıslıkla kendileri söz atıyor kapı komşusuna...
Bizim sevdalarımız, fikirlerimiz vardı...Şimdi nerede..Sen de onları görürsen de ki, sizleri çok özledik, de bunu sakın ola unutma..
Havada hala insan kokusu var!!!
evet varrr her şeye rağmen varrr
şu namussuzların cesareti namuslularda olsa sorun hal olacak kanımca
ve
her şeye rağmen yazıp çiziyoruz
kaybettiğimiz değerleri biliyoruz o zaman hadi ne duruyoruzzzzz
bir seferberlik başlasın ...
kapınız çalıyor
açın ben geldim
ben geldimmm
sevgimden başka verecek hiç bir şeyim yok :-))
asimaralca serzenişle yitenlerimizin ne kadar çok olduğunu yazmışsınız iyide etmişsiniz
bilmeyen ne yazsın ki
Mübarek Kurban bayramınız kutluyorum
sevgiler ve saygılarımla
Nerde o bayramlar?
Her değerimiz gibi onlarıda yozlaştırdık büyük bir keyifle!
Ve şimdi şikâyet makamında besteler terennüm ediyor dillerimiz!
Eskiden güzel günler, varmış, adı; Bayrammış,
Bizden önce nesiller, görmüş, adı; Bayrammış,
Bereketmiş Vatan da, nûr imiş, paylaşımmış;
Şimdiyse gâribana, körmüş, adı; Bayrammış!
Hürmetlerimle efendim.
HAYIRLI BAYRAMLAR.
Evet doğru bazen geçmişi yâd edince burnumuzun ndireğinin sızladığını hissederiz aslında bu kaybettiğinmiz değerlerin acısından günden güne insanlarda sevgi ve şevkat dumura uğruyor bu inkar edilemez.Şimdi gelinde o eski bayramları düşünürken ahhh o eski bayramlar demeyin bakalım
Sömzlerimiz yalan ,gözlerimiz yalan aslında pekde bir şey kalmadı bize eskilerden belki işte o son serzenişler yarın o günleri bile bilmeyecekler olacak yaşamayan neler kaybettiğini bilemz ki tebrikler değerli şaire yerini ve değeriini bulmuş bir yazı yüreğinize sağlık selamlarımla
Ben o bahsi geçen bayramları yaşamadım hiç...Bu sebeple anlayamıyorum serzenişleri.
Zaman değişiyor,biz değişiyoruz.
Eskilere takılıp kalmak yerine bugünde,o değerleri şekli değişmiş olsa da yaşamak ve yaşatabilmek asıl önemli olan bence.Kimilerinin insanlıktan çıkmışlığında hemfikirim orası ayrı.Sanal bayramlaşmalara,saygısızlığa da tahammülüm yok.
Eski zamanlar özlenir elbette ama şimdi ki zamanın da kattıkları es geçilmemeli bence.
Önemli olan niyet değil mi...O zamanlarda da eskilere özlem varmış...Bu özlem bitmez gibi...Belki yıllar sonra bugünler,eski zaman diye anılacak.
Saygılarımla
Sancı dolu yüreklerimiz, isyanlarımız, hasretlerimiz, ihanetler kaldı geriye... İnsanlığımızı kaybettik birdenbire. Küskünlüklerin indiği sis bulutları arasında kör oldu gözlerimiz. Yoksa... yoksa biz insan değil miyiz???
Çocukluğumun bayramlarını istiyorum, kaybettim, gören var mı???
Yüreğinizin güzelliğini satırlara nakış gibi işlemişsiniz. Yüreğinize sağlık. Selam, saygı ve sevgilerimle...
Can Bacım..
Çocukluğumun Bayramlarını okuttun...Maalesef bulamıyorum ben de..Bayram artık tatil demek...İnsanlar dost-akraba yerine tatil yörelerine koşuyor....Çocuklar bunu için seviyor artık Bayramı...Oysa biz başka severdik...
Güzel bir Bayram geçirmen dileklerimle...Selam ve Saygımla...