- 1164 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
SEVDAMIN YAYLIMINDA ÇİZ BENİ
gülnur ateşoğlu
Alıntı değil ,çalıntı değil tapulu sevdalar bende.İskanlı imarlı.Harcı miladından önce karılmış,gözyaşı suyu olmuş,gidenler sel olmuş kalmışlardan kumu.
Kaçak değil göcek değil gecelerde konmamış bu sevda yüreğime.
Işıl ışıl ,ışık ışık elin ,ayağın yüzün .Yüzünü sür yüzüme.Şiirsin kalemsin istediğin yere yaz .Böl hecemi hecene ekle,böl heceni geceme ekle.
Çiz istersen bir ressamın edası var sende.Efkarının ucunda duman olup tüterken buram buram çiz beni.
Anadolumun yaylalarında bahara kavuşmuş ceylanım ,sekmelerimi çiz,bacaklarım dolaşırken bacaklarıma.Koş gel ardımdan yabanlarda.Sürüler katılsın yaylımlardan,yaylımlarda çiz beni.
Dedem kopup gelsin rahmetinden,Ninem bir tas doldursun yayığından ayranı.Tadı ol tuzu ol yudumlarken yudum yudum çiz beni.
Babam çoban olmuş sevdasına çalarken kavalını,annemin dökülürken eteğinden madımakları,ben gelincik tarlasında mendilimi sallarken halaybaşı çiz beni.
Şaha kalksın cirit atarken sevdan.Tut belimden at sırtına,at sırtlarında çiz beni.
Kaçak değil göçek değil ,köyümün harmanlarında diğren uçlarında savrulurken başak başak ,kora dönüşürken Gül’ün dalında yaprak yaprak,yaprak yaprak çiz beni
Al yüreğimi koy yüreğine ,kendinde çiz beni kendin gibi sev beni.
YORUMLAR
Gönülden dökülen enfes dizelerdi. Üzerine ne söylenebilir ki? Okurken yaşadım sanki, öyle güzel, öyle gönülden, öyle incelikle yazılmış ki bu muhteşem dizeler. Dizeler diyorum, düz yazıdan öte şiirdi çünkü.Öylesine etkili, öylesine doyumsuzdu ki, yorum yapmakta çok zorlandım.
Duygu selin hep çağlasın değerli kalem.