- 2757 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
İsa Aleyhi selamın Duası
Sevgili dostlarım, dünya dua üzerine kurulmuştur sözü ne kadar isabetli ve doğru bir sözdür ki İşte bundan dolayı peygamberlerin ve Allah dostlarının özel duaları vardır. Mesala Eyüp aleyhi selamın duası, Yusuf aleyhi selamın duası, Yunus aleyhi selamın duası, Peygamber efendimizin duası, Hızır Aleyhi selamın duası bunlar sayabildiklerimiz. Ve herkes tarafından bilinenler. Bu da bize şunu gösteriyor Kul için dua hayatı önem taşımakta Kulun vazgeçilmezi durumundadır. Dua Allaha ilticadır, sığınmadır Yüce Rahmanın koruması altına girmedir. Bunun için Yüce Rabbimiz Kuranı keriminde:De ki duanız olmasa Rabbim size ne diye değer versin.. (1) Demekte duanın önemini en veciz şekilde bildirmektedir.
Dua insanı bedenen ve ruhen Allaha yaklaştırır. Allah ile kulun arasında dostluk bağları pekişir. Oysa Allahın bize ve bizim ibadetlerimize ihtiyacı yoktur; ancak bizim ona ihtiyacımız var
dolayısyla karlı çıkacak olan biziz Dua etmekle biz kendimize iyilik yapmış oluyoruz. Onun için kalbimizden zikri dilimizden duayı eksik etmeyelim diyorum.
Can Dostlarım Bizim İçin Hazreti Muhammed Aleyhi selam ne ise bütün peygamberler o dur. Hepsi de kıymetlidir Allahın seçip gönderdiği elçilerdir. Buna şeksiz şüphesiz inanırız. Âdem Atamızdan başlayarak hepsini canımız kadar hatta ondan daha çok severiz, sayarız. Ümmetlerini kardeşlerimiz biliriz. Bu gerçekten böyledir. Rabbimiz Peygamber efendilerimizin arasını ayırt etmememizi emreder. Kitabı olan peygamber efendilerimizin kitaplarına inanırız Tabi ki Asıllarına bugün olduğu gibi değiştirilmiş olanlara değil. Zaten Kuran hariç bütün Mukaddes kitaplar Allahın emriyle Kuranın gelmesiyle hükümsüzdür, tatbik edilmesi doğru değildir.Diğer bir deyişle Hatemül Enbiyanın dönemi başlamıştır bu dönem başlayalı Bindörtyüzküsür sene olmuştur.Hz. Muhammed Aleyhiselamın dönemi kıyamete kadar sürecek zaman dilimini kapsar.Geçen süre içinde yaşayanlar seçimlerini yaptılar ya kazandılar yada kaybettiler.Kaybedenlerden olmamak için Bugün yaşayan ve bundan sonra yaşayacak insan ve cinler Hazreti Muhammede tabi olmak ve kuran hükümlerine göre amel etmek zorundadırlar Bu Rabbimizin emridir.(2) Aslında Kuran bütün ilahi kitapların hülasasıdır. İlahi kitaplarda inanç hususunda değişiklik olmamıştır sadece muamelatta değişiklik olmuştur. Onun için peygamberlere ve ilahi kitaplara bu gözle bakmak gerekir.
Aziz Dostlarım Burada Çok ehemmiyetli olmasından dolayı İsa aleyhi selamın bir duasını aktarmak istiyorum. Duanın Arapçası şöyle;
Allâhümme inni asbahtü lâ estati’u def’a ma ekrahü vela emlikü nef’a Mâ ercü ve asbaha’l-emrü biyedi ğayri ve asbahtü mürtehinen bi amelî felâ fekıyre efkara minni. Allahümme lâ tüşmit bi adüvvi velâ tesü’bî Sadîkî velâ tec’al müsibetî fî dînî velâ tec’ali’d-dünyâ ekbere hemmi vela tüsallıt aleyye men lâ yerhamünî, Yâ Hayyu yâ Kayyum.(3)
Şimdi Manasını Satır, satır açıklamaya çalışalım.
1-"Allah’ım İstediğimi almaya ve istediğimi de def etmeye muktedir olmayarak sabahladım. Sevki idarem başkasının (senin) elinde." Allah’ım ben aciz bir kulum sen istediklerimi vermezsen benim onu elde etmeye gücüm yok. Güç, kuvvet senin. Güç ve kuvveti veren sensin. Senin müsaade etmediğin şeyleri elde etmem mümkün değil.
2- "Amelimden mes’ul olarak sabahlamış bulunuyorum."
Allah’ım ben aciz bir kulun olmama rağmen bana verdiğin cüzi irade ile yaptıklarımdan dolayı sorumluluk altına girmiş durumdayım. Yüce Rabbim ben hayır işlediğim zaman sevinir, şer işler işlediğim zaman üzülürsün. Yine hayır işleyeni ebedi âlemde mükâfatlandırır, şer işleyeni cezalandırırsın beni hayırlı olana sevk et doğruyu bulmam için yardımını esirgeme.
3-"Benden daha fakir kimse yok." Sığınacak tek kapı senin kapın Varılacak tek durak senin durağın. Maddi ve manevi varlığımla sana muhtacım. ( bilindiği gibi İsa aleyhi selam evsiz ve barksız durumdaydı)
4-"Allah’ım benimle düşmanımı sevindirme, Dostumu mahcup etme." Allah’ım hata edip zarara uğradığımda Düşmanlarımı güldürme. Benim kötü hallerimi görüp dostlarım üzülmesinler. Bana dost olduklar için mahcup duruma düşmesinler.
5-"İbadetimde bana kusur ettirme" Bana Razı olmadığın işleri yaptırma Sana layık şekilde ibadetlerimi doğru ve eksiksiz yapmayı nasip eyle ( Bilindiği gibi peygamberler günah işlemezler Onların her işleri, her halleri ve her sözleri vahiyledir. Dolayısıyla masumdurlar. Onların yaptıklarına zelle denir. Ve bu ceza gerektirecek bir davranış değildir; Ancak Allah dostları dâhil bizim yaptıklarımıza günah denir dolayısıyla Allaha hesabını veririz. Rabbimiz dilerse affeder dilerse cezalandırır.
6-"Bütün gayretim dünyalık olmasın." İşte İsa aleyhi selam böyle dua etmiş, böyle yaşamıştır. Yukarıda bahsettiğimiz gibi bu fani dünyada barınacak bir eve bile sahip olmamıştır. Dostlar en çok bu duayı bizler etmemiz gerekiyor çünkü bütün gayretimiz dünyalık Allahın Salih kullarını bundan tenzih ediyorum.
7-"Bana acımayanı bana musallat etme. Ya Hay ve kayyum olan." Allah’ım beni düşmanlarımla terbiye etme. Çünkü kalbinde merhamet olmayan insan her şeyi yapar. Senin yarattığın mahlûkata yumuşak davranmaz. Bizleri onlardan uzak eyle yâda onların kalbine de merhameti yerleştir. Bütün mahlûkat böyle insanların şerrinden emin olsun. ÂMİN
Can dostlarım sizlerle böyle güzel, kısa fakat mana yüklü bir duayı paylaşmak istedim. Her dua böyle olduğu gibi Bu duada insanın aciziyetini ortaya koyuyor. Rabbimize yaklaşmamıza vesile oluyor. Onun için hiç olmasa her sabah okuyalım diyorum. Allah Hayır dualarımızı kabul, ibadetlerimizi makbul eylesin. Allaha emanet olunuz.
1- Fürkan suresi Ayet 77
2- Muhakkakki Allah Katında tek din islamdır. Ali İmran suresi ayet 19
3- İhyâu Ulûmi’d-Dîn (İmamı Gazali Rahmetullahu aleyh)