- 4050 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
ERKEK DEDİĞİN ADAM GİBİ ADAM OLMALIDIR
Erkek dediğin; Öyle yazarın dediği gibi yatakta değil, hayatta lazımdır insana. Yeri geldiğinde baba, yeri geldiğinde abi, ama daima sevgili olmayı bilmelidir. Ha sadece sevgili olmak da yetmez. Bir salon beyefendisi ile maçoluğun dengesini de kurmalı, yanındaki kadına saygılı olmalıdır.
Erkek dediğin seni kendi dilinden, kendi gözünden sakınmalıdır önce. Başka erkeklerin bakışlarını kıskanmak yerine kendi kabalığından korumalıdır, hem de sonsuz bir düşüncelilik ile. Kibar olmalıdır. Saçlarını okşarken, parmaklarının ucundan akmalıdır sevdası. Yudum yudum içmelidir kadın, bu sevda notalarını. Adam gibi adam olmak kolaydır aslında, menfaat ya da art niyet olmadıktan sonra. Haaa… Erkek adam yanındaki kadının elini cebine de sokturmaz. Bizim memlekette böyle yaptırana hoş gözle bakılmaz.
Sahiplenir ama hükmetmez, erkek dediğin. Kıskanır ama bunu sözle yaralayarak değil, bakışlarından sevgi fışkırarak anlatır. Ama ne çok hoşlanır bundan kadın. Sorumluluk sahibidir erkek. Daha kadın ağzını açmadan o yapılması gereken neyse yapar. Sözde değil, yürekte yaşar sevdasını. Kılı kırk yarar ağzını açmadan önce. Her kelimeyi, hatta her harfi kırk kere tartar, öyle konuşur erkek dediğin. Ağır başlıdır, kendini saydırmayı da bilir, sevdirmeyi de. Yüzsüz ya da, vurdumduymaz da değildir. Yaptıysa bir hata, bedelini ödemeyi de bilir.
Erkek adam bilir ki sevgi ve sevilen ihmale gelmez. Ertelenmez yaşanması gerekenler, bahaneler uydurmaz sevgilisine. Aşta, işte, yolda ve dahi ölmeden önce hep sevdiği vardır aklında. Bütün yollar ve yıllar ona çıkmalıdır der, delikanlıca. Bir kelebeğin narinliği gibidir sevdiğinin yüreği, ödü patlar incitirim diye. Başını göğsüne yasladığında, bilirsin ve hissedersin erkeğinin koynundan başka güvenilir bir liman olmadığını. Günün her anını ona adamak ister kadın. Saniyeler geçmez olur böylesi bir erkeği beklerken.
Adam gibi adamdır erkek dediğin. Soktuysa elini bir taşın altına, yılan mı, çiyan mı, akrep mi çıkacak, önemli değildir onun için. Kadınının; şımarıklıklarını, nazlarını, çocukluklarını gülümseyerek izlemeli ve bilmelidir ki her şeyin özünde sevgi vardır. Şefkatli, nazik, kibar ve sevecen olmalıdır erkeğin hası. Böyle bir erkeğe canımı veririm.
Eylül GÖKDEMİR/Asimaral… 16.10.2011
YORUMLAR
Evet var böyle erkekler ...ama baba olarak......koca olarak ya da eş olarak değil.........Ben de öyleyim şahsen.........Siz kadınlar acaba babalarını mı özlüyorlar dersiniz?
Kızacaksınız bana ancak kabul etmek gerek anneler böyle yetiştiriyor erkek çocuklarını.................
Saygılarımla...Güzel değinmişsiniz ve işlemişsiniz konuyu.....