- 10466 Okunma
- 13 Yorum
- 0 Beğeni
ÖZLENEN KOMŞULUKLAR
Kıymetli okurlar,
Günümüzde,komşuluk ilişkileri her geçen gün biraz daha zayıflamaktadır..
Eski komşuluk ilişkileri, bu gün maalesef kaybolma noktasına gelmiştir, aynı binanın içerisinde bulunan dairelerde oturan insanlar, birbirlerine selam vermez olmuşlardır, yine maalesef, koşular birbirlerine gidiş geliş yapmaz ve misafir olmaz olmuşlardır.
Eğer komşulardan birisi üç gün kapıya çıkmaz ise nerde kaldı benim komşum diyerek merak edip kapısı çalınmaz olmuştur. Eski güzel komşuluklar yok olmaya başlamıştır.
Oysa yüce dinimiz, komşu haklarına, komşuluk ilişkilerine çok büyük ehemmiyet vermektedir. Bu yüzdendir ki yüce peygamberimiz s.v. komşusu açken tok yatan bizden değil diyerek komşuluk ilişkilerinin önemini belirtmiştir.
Ayrıca örf adetlerimiz, toplumsal hayatımıza güzellik katmaktadır. Dinimiz, yardımlaşmayı ve gözetmeyi en ön plânda tutmaktadır.
Günümüzde maalesef örf adetlerimiz hızla unutulmaktadır.
Bayramlaşmak, hal hatır sormak, düğünler, hasta ziyaretleri, artık eskisi gibi yapılamaktadır.
Aslında örf adetlerimiz toplum hayatı içerisinde gerekli olan kurallardır..
Bu kuralların içinde misafir ağırlama, büyüklere saygı, küçüklere sevgiyle yaklaşma, hasta ziyaretleri, komşularla hediyeleşme, komşu ziyaretleri yapma, düğün, cenaze, gibi durumlarda komşunun yalnız bırakılmaması, gibi çoğaltabileceğimiz birçok örnek bizim örf adet ve gelenek göreneklerimizdendir.
Çünkü bizlere en yakın dost, akraba, üst komşumuz, yan komşumuz veya alt komşumuzdur.
Aslında çok güzel sözlerimiz vardır değerli dostlar, gönül ne kahve ister, ne kahvene, gönül muhabbet ister, kahve bahane, değimli?
Ben şahsen özlüyorum eski komşulukları, bayramlarda kapı kapı dolaşıp akide şekeri topladığım çocukluk günlerimi.
Ben özlüyorum şahsen komşu teyzemin sıcak bir ekmeği eline alıp ,annemi ziyarete geldiği günleri, o sımsıcak ekmeği paylaştığımız günleri, annem ve babamın komşuya sohbete gittiği günleri, eski insanların köy odalarına toplanarak,hoş sohbetlerini ve muhabbetlerini.. kısacası ben özlüyorum eski komşulukları,dostlukları güzellikleri,,hemde çok özlüyorum…
Kıymetli okurlar,
Üzülerek söylemek gerekirse, günümüzde yukarıda saydıklarımın birçoğu yok olma noktasına gelmiştir. Komşusunun sıkıntısına, acısına, kederine, sevincine ortak olan komşular olmamız dileklerimle, saygı ve sevgilerimi sunuyorum.
Sami ASLAN-Şair-Yazar.
YORUMLAR
Sami bey güzel bir konu ve lâyıkıyla işlediğiniz bir ibret verici eser olmuş.
Keşke hayat böyle olumsuz yönde hızla değişmese de bizler de yazmasak.
Bütün mahalle halkı çoluk çocuk, yaşlısıyla genciyle gittiğimiz piknikler.
Bayram günlerinin günler önceden saran heyecanı ve o gün geldiğinde gidip yaşlıların ellerini öpebilmenin iç huzuur başka bambaşkaydı.
Yaşlı ve hasta insanları ziyeretlerimiz, sıcak bir tas çorba ile gönül aldığımız için duyduğumuz huzurun değeri hiç bir şeyle değişilmezdi...
İnsanlarla iyi ilişkiler kurmak, komşularla üzüntülerimizi sevinçlerimizi paylaşmamız insani bir görev, aynı zamanda sosyal yaşam tarzıdır.
İnanın ben de çok özledim.
Temel komşularımızın yanı sıra bir de kiracılarımız vardı onlar görev süreleri sonunda gittiklerinde bizler çok meyus olur gözyaşıyla uğurlardık.
Ve öyle ki yıllarca da tebrik ve mektuplarımızla iletişimimiz kopmazdı.
Şimdi ne eskisi gibi ki, bir curcuna, insanlar arasında sevgisizlik, saygısızlık, kavga gürültü Allah encamımızı hayırlı etsin.
Güzel bir hafta sonu geçirmenizi diliyor teşekkür ediyorum hoşça kalın.
Şikayet ederizde usatam,kendimizde aynı hataları yaparız malesef.İnsanlara yaklaşırken hep bi tedirginiz nedense,kimdir nedir falan diye.hep bi ön yargı sanki bi selam versek ne kaybedersek.hoş verincede karşı taraf nasıl algılar acaba tedirginliğide var hani.Hiç bişi eskisi gibi kalmadıki komşuluklar kalsın.
duyarlı kalemi kutlarım.
Sami ASLAN
Merhaba, eskinin güzellikleri hep özlenecektir elbette.Ancak artık o günlere dönülmesi imkansız hale gelmiştir...teknoloji ve milenyüm çağı kendine özgü sorunlar getirmişitir...hayat çok hızlı ve karmaşık hal almıştır...bazı gelenek göreneklerin kent kültüründe uygulanması imkansız halle gelmiştir...Öyleyse benimseyebileceğimiz, ortak ve yeni kültürler oluşturulmalıdır...Bunun çaabası içinde olunmalıdır.Kentlerde hemşeri dernekleri oluşturularak bayramlar kurulaan cadırlarda,yahutta dernek binalarında yapılmaktadır..başsağlığına gelmeler de benzeri şekilde çözümlenmeye çalışılmaktadır...Toplum bilimciler,sosyologlar bu konulara kafa yormalı bence...Yoksa özlemekten öteye gidemeyiz...
Çok tebrik ediyorum değerli kalem,bu konuyu tartışmaya açtığınız için...teşekkürler...
HAKLISINIZ, YERDEN GÖGE KADAR HAKLISIN DELERDİ ESKİLER. İNSANLAR KALABALIKLAR İÇİNDE YANLIZLAŞIYORLAR. NE GÜZELDİ''KONŞU KOMŞUNUN KÜLÜNE MUHTAÇ''SÖZÜ. GALİBA KİMSE KİMSEYE MUHTACIM DİYE DÜŞÜNMEDİĞİ İÇİNDİR Kİ İLİŞKİYİ KESİYOR KOMŞULARI İLE. HATTA HATTA AKRABALARI İLE DE.
BÜTÜN BUNLARIN YANINDA BİZİM BİNADA HARİKA BİR KOMŞULUK İLİŞKİSİ VAR. HERGÜN AKŞAM ÜZERİ ÇAYIMIZI SEMAVERDE BAHÇEDE DEMLİYORUZ. NE VARSA ELLİNDE GETİRİP HEP BERABER YİYİP ÇAYARIMIZI YUDUMLUYORUZ. RABBİM TÜM DOSTLARA BÖYLE KOŞULAR NASİP ETSİN. DARISI BAŞINIZA.
Kaybolmaya yüz tutmuş değerlerimizden birini işlemeniz çok güzel.Haklısınız, hepimiz çocukluğumuzdaki komşulukları özlüyoruz.Apartmanımızda bir can dostum vardı, o da eşinin işi dolayısıyla Anadolu yakasına geçince, sıkı görüşmelerimizin arasına deniz girdi.
Şimdi bizler de bir zamanlar annelerimizin dediğini diyoruz:
-Ahh nerde o eski komşuluklar. Bizim çocuklarımızı ve torunlarımızı nasıl bir gelecek bekliyor, saygılar.