- 6909 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
ALLÂH'A EMANET OL DEMEK
Sevgili kardeşlerim değerli can dostlarım,bugünkü konumuz "Allâh’a emanet ol."Lafzı hakkında olacak.Şimdi soralım kendimize Allaâh’a emanet ol ne demektir,ne anlıyoruz bu sözden? Bilindiği üzere halkımız arasında ve bilhassa muhafazakâr kesimin en çok kullandığı bir sözdür Allâh’a emanet ol lafzı. Peki bizler bu sözü söylediğimizde, yani Allâh’a emanet ol dediğimiz zaman,insân Allâh’a emanet mi olmuş oluyor acaba? Ya da insân Allâh’tan ayrı bir varlıkmıdır ki, Allâh’a sonradan emanet edilsin,ne dersiniz canlar olur mu hiç böyle bir şey? Aklı olan ne der buna? Olmaz der tabîki. Neden olmaz?! Çünkü Allâh’ın yaradış,var ediş ilkesine aykırıdır da ondan. Bakınız değerli dostlarım, oysa ki Allâh ne diyor! فَاطِرُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ جَعَلَ لَكُم مِّنْ أَنفُسِكُمْ أَزْوَاجًا وَمِنَ الْأَنْعَامِ أَزْوَاجًا يَذْرَؤُكُمْ فِيهِ لَيْسَ كَمِثْلِهِ شَيْءٌ وَهُوَ السَّمِيعُ البَصِيرُ
"Fâtırus semâvâti vel ard(ardı), ceale lekum min enfusikum ezvâcen ve minel en’âmi ezvâcâ(ezvâcen), yezreukum fîh(fîhi), leyse ke mislihî şey’un, ve huves semîul basîr(basîru).42 / ŞÛRÂ - 11: O, gökleri ve yeri yaratandır. Size kendinizden eşler, hayvanlardan da (kendilerine) eşler yaratmıştır. Bu sûretle sizi üretiyor. O’nun benzeri hiçbir şey yoktur. O, hakkıyla işitendir, hakkıyla görendir. Diyanet İşleri."
Evet kardeşlerim, işte bu âyete göre ters bir anlayıştır böyle bir anlayış.Neticede sadece ve sadece hayali bir temenni olan "Allâh’a emanet ol." Lafzı ile olsaydı Allâh’a emanet olmak kolay olurdu ama olmaz diyoruz çünkü âyet ortada!.O’nun hiçbir benzeri yoktur.O hakkıyla işitendir,hakkıyla görendir.Bir düşün;Allâh’tan başka varlık/varlıklar mı var da emanet edebilelim?!.Oooo... Vay halimize. Yahu mübarek hiç mi düşünmüyor,akıl etmiyorsun kardeşim!.Tövbe haşa Allâh emanetçi dükkânı mı ki birilerini o’na emanet edelim sonra lazım oldumuydu geriye alalım,çocuk oyuncağı mı bu, ya da Allâh ile alış veriş mi?! Allâh’ım Allâh’ım ne tuhaf şey bu yahu. Lafa bak hizaya gel. "Allâh’a emanet ol."Ne oluyor kadeşim,yoksa Allâh Alâhlığı bıraktı da emanetçi mi oldu? Tövbe haşa...Ama işin tuhaf yanı söz doğru! Evet değerli canlar dedim ya,söz doğru doğru olmasına da,anlayış yanlış! Allâh’a emanet olmak,hakikat de başka türlüdür. Peki nasıl anlamalıyız bu lafzı derseniz hemen anlatalım.
Şimdi düşünün biraz,hakikat de kimdir Allâh’a emanet olan? Tabiiki ölendir Allâh’a esas emanet olan. Ne demek bu? Yani insân aslının ne olduğunu öğrenecek ve bilecek ki gerçekte kendisinin ve cümle yaratılmışların kendilerine ait varlıkları olmadığını,kendilerinde ve cümle yaradılımışların aslında ölü mesabesinde olduklarını kabul edecek ve cümle fiillerin failinin,cümle sıfatların mevsufunun,cümle vücutların zat-ı hakikisinin Hak olduğunu kabul ile idrak edip ölü olduğunu ve hiç bir işi kendisinin yapmadığını,hayat,ilim,irade,görmek,duymak,konuşmak,kudret ve tekvin sahibi ve vücûd sahibi olmadığını bilip kabul ettiinde işte o zaman Allâh’a emanet olduğunu görecektir.Gerçi bu dediklerimde zandan başka bir şey değil ve sadece mecazidir.Çünkü dediğim gibi, hakikat de Allâh’tan başka mevcûd olmadığından emanet olunacak durum da söz konusu olamaz.
Sevgili kardeşlerim değerli gönül dostlarım,düşünün biraz, Ef’âl Allâh’ın, Sıfât Allâh’ın, Zât Allâh’ın. O vakit neyin var ki, kimi kime emanet ediyor,edebiliyorsun? Bu söze inanın,değil kendini bilen,aklını kullanan insan,kargalar bile güler. Kıymetli dervişler bakınız Hazreti Resûlullah (s.a.v.) Değerli kardeşlerim;Hazreti Resûlullah Aleyhisselam yine bir Hadis-i şerif’te buyurulduğu üzere:“Allah var idi ve Allah’tan başka bir şey mevcut değildi.” (Buharî. Tecrid-i sarih: 1317) Sonra varlığını ve kemalini duyurmayı, hikmetiyle kâinatı ve insanları yaratmayı irade buyurdu ve dilediği şekil ve nizam üzere yarattı. Peki hal böyleyken,sadece ve sadece Allâh varken ve Allâh’tan başka bir şey mevcûd değil iken nasıl oluyor da sen hem kendini ve hem kendinden başkalarını Allâh’a emanet edebiliyorsun? Şaşılacak şeydir vesselâm. Zeynep Arıcan annemiz bir beytinde buna değinmiş,bakın de diyor beyitte.
Ne sen varsın, ne de ben,
Cümle var olan Hak’tır.
Aç gönül gözünü bak,
Âleme dolan Hak’tır.
Sen yoksun,ben yokum,o yok,bu yok! Cümle Var olan da Hak,Âleme dolan da Hak!.Şimdi burada Hakk’ı Hakk’a emanet edelim ol vakit. Biraz da şöyle düşünelim,diyelim ki Allâh;mecazen de olsa bizlere bir beden ve bu bedene de bir ruh (can) verdi.O zaman Allâh mı bizlere emanettir diyeceğiz?.Evet buna göre bizler Allâh’a değil, Allâh bizlere emanet olmuş oluyor. Nasıl mı? Ef’âli, Sıfâtı ve Zât-ı bizlerde emanet ve bizler öldüğümüzde bu emanetleri geri iade edeceğiz. Tabiiki buradaki öümden kastımız "ÖLMEDEN EVVEL ÖLMEK"le gerçekleşecek ve bizlere emanet olan Allâh’ı Allâh’a teslim etmş olacağız.Bu böyledir,böyle olacak demiyor,kayıtlamıyorum,sadece böyle bir şey olur mu diye düşünüyorum. Değerli kardeşlerim bu sohbet uzar gider,sözlerimi Hazreti Resûlullah efendimizin bir Hadis-i şerifi ile noktalamak istiyorum.Hazreti Resûlullah Efendimiz buyuruyorlar ki; “Allah var idi ve Allah’tan başka bir şey mevcut değildi.” (Buharî. Tecrid-i sarih: 1317) ve aslada olmayacak!. Yaradılan kainat da sadece Allah var ve Bâki Allah olacak. Bu yüzden kimse kendini kandırıp da kimseye, "Allâh’a emanet ol gibi sözler sarfedip de Allâh’ın işine karışmasın. Cümlenize Aşk-ı niyaz eder,saygılar sunarım.Aşk ile huu...
Fakirullahmelâmî.
İstanbul.
18/05/2011/Çarşamba.
Kaynak: www.fakirullahmelami.com/?Syf=22&Mkl=163054