- 1643 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
BUGÜN HAYVANLARIN GÜNÜ
Bugün 4 Ekim Hayvan Hakları nı Koruma Günü.
Yaşadığımız bu dünyadaki insanların bir kısmı sokağında, evinde, ya da bahçesinde hayvan besliyorlar.
Hayvanlar da acı çekir bağlanırlar, severler, terkedilmenin acısın yaşarlar. Bu yüzden evimizde besleyeceğimiz hayvanları terk etmeyelim. Bri heves uğruna alınıp sonra sokağa bırakılıyorlar. Üstelik onların şikayet etme ve haklarını arama şansı yok.
Bu sokağa bırakılan hayvanların ne hale geldiklerini acaba düşünüyorlar mı?
Yaşama tutunmaya çalışıyorlar ama o kadar zorlanıyorlar ki...Yaşam alanları yok ellerinden alınmış. O yerlerin sahipleri ise onları oralarda istemiyorlar.
Hayvanlara işkence yapmak, onları dövmek , öldürmek insanlık suçudur.
Mutlaka zorda kalmış hayvanlara yardım etmeliyiz. Mutlaka dedim çünkü beni düşünceme göre yapılması gerekli olan davranış biçimidir.
Eğer bakımını üstlendiğimiz hayvanlarımız varsa onların kontrollarını yaptırmamız gerekir.
Evdeki yemek artıklarını dökeceğimize sokaktaki hayvanlara vermeliyiz.
Hayvanları sadece beslemek yetmez .Ayrıca sevgimizi de göstermeliyiz.
Geçen hafta bir sahil kıyısında restorandaydım. ( yaz tatilini geçirdiğim otelin restorantında ) Bir kurt köpeği her akşam yemek saatinde geliyordu. Müşteriler terastan ekmek atıyorlar ama yemiyordu. Ben köpeğin yanına gidip önce seviyor sonra konuşuyor ve elimden ekmeği lokma lokma alarak gözlerimin içine bakarak yutuyordu. Hayvan benim ona verdiğim sevgiyi hemen anlamıştı...
Hayvan sevgisi, insandaki yardımlaşma, iyimserlik ve sevgi duygularını geliştirir.
Hayvan , ya da insan her canlı doğanın bir parçası. Her insan vicdanının sesini dinleyip kendine düşen görevi yerine getirmeli. Çünkü bu dünya hepimizin. Nasıl bir çiçeği sevip kokluyorsak hayvanlara da aynı sevgiyi, ilgiyi göstermeliyiz.
Haydi arkadaşlar çok geç olmadan bugün bir hayvanı ( her gün de olabilir)sevindirmeye ne dersiniz?
Hayvanları sevmeyen insanları da sevemez.
Hayvanlar en uysal ve sadık dostlarımızdır.
Hayvanlar da sevildiğini bilir.
HAYVAN
Hayvan deyip geçme
Önce bir dur
Sonra iyi düşün
Hepsinin bir görevi
Bir de canı var...
Koyun , keçi, köpek
Ve toprakta köstepek
Hayvan deyip sakın geçme...
İnsanlara dosttur hayvan
Ama sakın olmasın av
Kedi , köpek
Sevildiğini nasıl da anlar
Sana bakar kuyruk sallar.
Arı gizemlidir,
Kovmazsan sokmaz seni.
İnek, koyun
Köyün baş tacı.
Papağan konuşur
Arkadaşın olur.
Köpek sadık dostun , koruyucun
Kedi miyav miyav
Yok mu bana bir av der...
Hindi seni düşündürür.
Ya tavuk , horoz
Onlara ne demeli
Yumurtaların yemeli.
Kuş sesleri bülbüller
Türüm türüm tütsünler
Daha neler neler...
Hayvan deyip sakın geçme
Önce dur, sonra düşün
Kucakla onları
sevgiyle hep sevgiyle...
Hayvanları çok sevelim ve sevindirelim. Sevgiyle kalın arkadaşlarım...
CANAN DEMİREL
YORUMLAR
Merhaba, "insanları tanıdıkça hayvanları daha çok seviyorum" diyor bir düşünür...Okullarımızda da bu gün kutlanır günün önemi ve ne yapılacağı hususları konuşulur tartışılır...
Ancak ülkemizde hayvanlara gerekli önemin verilmediği, ihmal edildiği, mağdur edildiği de bir gerçektir...Eski evlere bakılırsa, ne şirin kuş evlerinin binbir emekle yapıldığı görülür...Uzantısı bizlere kadar gelen "hayvanları koruma ve yaşatma" vakıflarının bizde kurulduğu, hatta kışın kurtlar kuşlar sıkıntı duymasın diye dağlara etler yemler atıldığı bir gerçektir
Oysa bu güzel hasleti sürdüremedi yeni nesil...her şeyde olduğu gibi, yine batı bu konuda da bizden önde...
Önemli bir konuya dikkat çekmişsiniz...tebrik ve teşekkürleriimi gönderiyorum...saygılar...
sevgili canan sen hayvan sevgini hep bize gösterdin....tanıtım resimde hep bu dostlarımız vardı....seninki yalansız riyasız.....bizlere bu eşsiz yüreğinle her daim ders verdin sağol varol can saygılar...
canandemirel
Size teşekkür ediyorum, sevgiyle kalın...
Canan Hanımcığım her canlıyı çok seven bir insansınız ve sizin bu duyarlı, hassas ve sevgi dolu yüreğinizi çok seviyorum. Diğer canlılarla ortak yaşamayı ve onların da bizler gibi yaşamaya hakkı olduğunu unutmamalıyız. Kutluyorum arkadaşım. Sevgilerimle.
canandemirel
Çok teşekkürler, sevgiyle kal...
aslında değerlere bir gün ayırıp, gerisini boşvermek üzücüdür.yazıkki bu insanoğlunun kendi eliyle yaptığı çizelge.
artık bunu değiştirmek biraz zor gibi.
anneler günü, babalar günü, 23 nisan çocuk bayramı,sakatlar haftası, 4 ekim hayvan hakları koruma günü vs.vs.bazende diyorum belkide bu takvimi çizmeseydik, o günlerde çiçekçilerin önünden bile geçmek aklımıza gelmezdi.
neyse,
şimdi yaz bitti.
herkesin kışlığına gitme vakti.biliyor musunuz kışın neler oluyor.uzun ve sağlam bir ip alınıyor, villaların önündeki köpeklerin tasmalarına takılıyor.
taaaa...gelecek yaza kadar.
bazı vatandaşlar, ara sıra gelip gidiyor.köpekleri için değil, villarına yağmur suyu girip, girmemiş mi diye şöyle bir bakıp çıkıyor.
o arada ipin boyu artık nereye kadar yetişirse, kim ne verirse...hadi bakalım işiniz yoksa geçin villaların önünden.
canandemirel
Sevgisiz ağaç nasıl büyüyemzse sevgisiz hayvan da vahşı olur...
Her canlının sevilmeye ve bakılmaya ihtiyacı vardır.
Güzel yorumunuz için teşekkür ve sevgilerimi yolluyorum...
Davidoff
Kim kime, dum duma.