Yaptım oldu işte
O değil de;
Ayda yılda üç beş tane şiir/yazı yazıp gelip burda eleştirmenliğe soyunan arkadaşlar var. Ve onlardan çokca var...
Ben de derim ki;
Sen önce rüştünü ispat et. Bunu yapabilmen için üstünden en az bir sene zaman geçsin. Bu bir sene içinde ne/ler üretiyorsun önce bir görelim de bizde kimle dansettiğimizi bilelim.
Hakkında ona göre yorum yapalım...
’ben beğenmedim’ demekle laf kalabalığı yapmakla olmuyor bu işler. Bu bir gönül işi. Bıkmadan usanmadan yağmur çamur demeden hergün yazanlar var. Bunlardan biri de benim.
Ve sen beğenesin diye yazmıyorum. Oku diye yazıyorum ve okuyorsun. Beğenip beğenmemen senin sorunun benim değil.
Ha sen dersen ki;
-ben hem okurum hem de beğenmem... o da senin sorunun. Zamanın çoksa oku. Beğenmediğin bişeyle zaman kaybetmek istiyorsan kaybolan zaman senin zamanın.
Şahsen ben zamanımı beğenmediğim bişeye harcamam. Yazmayı istiyorum ve yazıyorum, okumayı istiyorum ve okuyorum.
Bunların içinde de beğendiklerim olunca kaymaklı ekmek kadayıfı oluyor. Ne de severim kaymaklı ekmek kadayıfını.
Burada inanılmaz güzel yazan insanlar var. Ve güzel yazmanın yorumla falan da alakası yok.
Çok beğendiğim ve sürekli takip ettiğim şiir/yazıların büyük bölümünde bir tane bile yorum yok. Bu, yazılanın iyi olmadığı anlamına gelmiyor.
Herşeyi öyle çok kalıplara oturtmaya çalışıyoruz ki bu bir şekilde bazı arkadaşların yazılarına ve yorumlarına yansıyor.
’böyle şiir olur mu’ dan tutun da ’böyle yorum olur mu’ diyenler bile var.
Yaptım oldu işte...
O değil de;
İyi bayramlar.
YORUMLAR
Esma KAHRAMAN
:) yok benimki daha farklı...
'yaptım oldu'
Gayet güzel, tartışmaya insanı teşvik eden bir konu.
Ayda yılda üç beş tane şiir/yazı yazıp gelip burda eleştirmenliğe soyunan arkadaşlar var. Ve onlardan çokca var...
Girişte bizi karşılayan bu cümle akla şunu düşünceyi getiriyor: Yazmayan birisinin okuduğu metinler hakkında yorum yapmaya hakkı yok mudur? Müzik eleştirmenleri mutlaka bestelemek, sinema eleştirmenleri film çekmek mi zorundadır? Karşı çıktığım bu düşüncenin olumlu yanları da yok değil. En azından başbakanın heykel eleştirisi konusunda sesini kesiyor.
Sen önce rüştünü ispat et. Bunu yapabilmen için üstünden en az bir sene zaman geçsin. Bu bir sene içinde ne/ler üretiyorsun önce bir görelim de bizde kimle dansettiğimizi bilelim.
Eleştirinin kendisi rüşdünü gösterir. Kimden gelirse gelsin güzel bir analiz yapan, hataları, yürümeyen noktaları gösteren yorum altındaki imzadan bağımsız olarak varolmayı hakeder. Kral çıplak demek için o çocuk büyümeyi mi beklemeli?
Kişinin kim olduğu eğer yorum "Çok beğendim" ya da "Olmamış" gibi herhangi bir kritere dayanmıyorsa önem kazanabilir. Ama bu sözleri Yaşar Kemal bile söylemiş olsa neye dayanarak söylediğini sormak en büyük hakkımızdır.
İlhan Kemal tarafından 10/4/2011 9:19:30 PM zamanında düzenlenmiştir.
Esma KAHRAMAN
burda kimse ben süperim tekim benden iyisi yok demiyoki. verilen emek karşısında para da almıyo ama yazıyo yazmaya devam ediyo
hiçbi iddiası olmayan adama gelip olumsuz eleştiri yapmak valla komik ya
eşltirmek nedir zaten başlıbaşına bi saçmalık. kim veriyo ona o hakkı.
sana çok net bişi sölim
ben 'eleştirmen' tanımıyorum. o lüksü vermiyorum kimseye
sanat eleştirilmez.
yorumlanabilir ama bu da yorumcuyu bağlar sanatçıyı bağlamaz.
kral çıplak demek için büyümek gerekmiyo haykıran çıplak olmasın yeterli
:) çok beğendim/beğenmedim
sevgide kıstas yoktur. tarzını severim cümlelerini severim yansıttığı kişiliği severim yani herşey hepsi olabilir
sevmiyorum derse okuma o zaman derim:)
:)sevgiler Sayın Yazarım.
İlhan Kemal
eşltirmek nedir zaten başlıbaşına bi saçmalık. kim veriyo ona o hakkı.
Biz kendimiz veriyoruz. Yazıyı siteye yüklerken yorum yapılmasın ı tıklamıyorsak okuyanlara eleştiri yapma hakkını ellerimizle teslim ediyoruz.
Sanatın eleştirilemezliği sonsuza dek tartışılabilinir. Her iki görüşün de çok sayıda taraftar toplayacağını biliyorum. Yine de burada sarf edilecek enerjinin yeni yazılarda/öykülerde kullanılmasının daha verimli olacağını
düşünüyorum.
Yazmaktan keyif alındığı sürece yazılmalı. Sevgiler.
Esma KAHRAMAN
'Yazmaktan keyif alındığı sürece yazılmalı.'
:) bunda da haklısın. sevgiler.
:))))
size katılıyorum
ayrıca açık sözlü yanınızıda tebrik ederim
Roza
Esma KAHRAMAN
Roza
Ara verdim zira halsizleştirmeye başlamıştı..:p
Esma KAHRAMAN
Roza
Kaymaklı kadayıftan sonra olmayacak diye bişi yok :))))) Düşünemiyorum seni aheey aheyy derken :)))))))))
ODEĞİLDE;
KİM BENİM KALEMİ TATLI AKITAN ,DOĞRULARI YAZAN ARKADAŞIMI ÜZDÜ ?
SÖYLEYİVERSENDE..
AKLINI PEYNİR EKMEK GİBİ DÜRÜM YAPTIRIP YEDİRSEK DİYORUM..
BURADA HER KALEMİ SAĞLAM OLANIN KAFASIDA SAĞLAM OLACAK DİİYE BİR KAİDE YOK YA SAYIN YAZARIM..
İKİ GÜN ÖNCE ÖYLE BİRŞEY,SACMALIK YAŞADIMKİ;
DEFALARCA DÜŞÜNDÜM ACABA KALEME ALSAMMIKİ AMA BOŞVER DEDİM KARŞINDAKİ ADAMMIKİ.. :)
SONRA DÜŞÜNDÜM DEĞMEZ DEFTERİM KIYMETLİİ BENİM İÇİN..
İÇİNDE BOŞ KAFA SAHİPLERİDE OLSA..
ODEĞİLDE;
BU BOŞ KAFADAN NASIL OLMUŞTA OYAZILAR ŞİİRLER ÇIKMIŞ ONU ŞEYDEMEDİM YAZARIM..
SEN SIKMA KALEMİNİ,YAZMAYA DEVAM,BEĞENMEYENLERE İNAD !!
@--->--
Edeb-i Şiirsel tarafından 10/4/2011 2:26:03 PM zamanında düzenlenmiştir.
Esma KAHRAMAN
keşke sadece bana yapılsa bu... hiç umrumda değil ama bunu herkese yapıyolar ve inanarak yapıyolar ya o canımı sıkıyo.
bide bazıları onlara son derece kibar zarif bi şekilde cevap vermeye falan çalışıyo işte o zaman iyice delleniyorum.
:) çiçek için teşekkürlerr
Edeb-i Şiirsel
Biz edebi edepsizlerden öğrendik :)
Taş atana ekmek atmak tasavvufta büyük bir erdemliktir.
Şeriatta ise;kısasa kısas,keseni keseceksin :)
sen kes yazarım ,yaz,kes,bic
pişman olsun yazdığına pic !! :))
ne edebiliyim gördünmü sayın yazarım :)
birazdaha yazarsam ,kan kusmayada başlarım :)
güller bizlere hizmet için var..Çünkibizler birer gülüz.
DİKEN görenlere;diyorumki;
tutmasını bil gül olalım,sen öküzsen biz ne yapalım :))
buyrun @--->--